Funcks Målartråd!

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
KaptenFunck
Inlägg: 51
Blev medlem: 10 mar 2016, 08:38
Ort: Örebro

Re: Funcks Nids!

Inlägg av KaptenFunck »

Sådär! då har jag äntligen fått färdigt en enhet till Nidsen, var tvungen att måla lite smågrejer som saknades till Tau som var tvunget att bli klart innan en turnering.
Den här gången är det mina warriors från startboxen som är klara, har dock bara målat en uppsättning vapen.

Bild


Har redan limmat en del och börjat måla på nästa projekt som är en Mawloc! Detta är i min mening en av spelet fränaste modeller!

Bild

Jag hade även turen att fylla år här i dagarna så då inkom det bidrag nog att beställa en Tyranid Swarm box som jag ska sätta tänderna i så fort jag är klar med den sista modellen jag har liggandes omålad, en Exocrine/Haruspex!

sefiii
Inlägg: 329
Blev medlem: 16 jul 2013, 09:35

Re: Funcks Nids!

Inlägg av sefiii »

KaptenFunck skrev:Sådär! då har jag äntligen fått färdigt en enhet till Nidsen, var tvungen att måla lite smågrejer som saknades till Tau som var tvunget att bli klart innan en turnering.
Den här gången är det mina warriors från startboxen som är klara, har dock bara målat en uppsättning vapen.

Bild


Har redan limmat en del och börjat måla på nästa projekt som är en Mawloc! Detta är i min mening en av spelet fränaste modeller!

Bild

Jag hade även turen att fylla år här i dagarna så då inkom det bidrag nog att beställa en Tyranid Swarm box som jag ska sätta tänderna i så fort jag är klar med den sista modellen jag har liggandes omålad, en Exocrine/Haruspex!


Nice!

alltid kul att se nids på gång! Hur gjorde du boneswordsen, vad är det för färger vid handtaget til lsvärdet?
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

KaptenFunck
Inlägg: 51
Blev medlem: 10 mar 2016, 08:38
Ort: Örebro

Re: Funcks Nids!

Inlägg av KaptenFunck »

självahandtagen är samma färg som kroppen på warriorna, om du menar det som är längst ner på svärdet så målade jag dom först med vallejo sand (ivory), sen tog jag vallejo smoke från toppen o en bit ner, tog svart på toppen o sen la jag ett tunt lager med vallejo rust effekt på hela bladet

KaptenFunck
Inlägg: 51
Blev medlem: 10 mar 2016, 08:38
Ort: Örebro

Re: Funcks Nids!

Inlägg av KaptenFunck »

Det går framåt med Mawlocen, nu är det bara lite små detaljer kvar som mun, tänder ögon och sen lite wash!

Bild

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Funcks Nids!

Inlägg av Elevatorlake »

Snyggt färgschema! Jag gillar kontrasten mellan det blekgråa och mörkröda med lite värme.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

KaptenFunck
Inlägg: 51
Blev medlem: 10 mar 2016, 08:38
Ort: Örebro

Re: Funcks Målartråd!

Inlägg av KaptenFunck »

Jaha, så efter att ha varit väldigt frånvarande här, men ändå hunnit måla ca 2000p till mina nids, och även hunnit med ca 1500p Imperial fists så fick jag för mig att jag inte gillar mina nids.
Dags att måla om! Sagt och gjort, här är en första modell med nya schemat, konstruktiv kritig och åsikter mottages tacksamt!

Bild

Bild

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Re: Funcks Målartråd!

Inlägg av Flygmaskin »

Ser härligt giftigt och farligt ut!

Jag misstänker att det svarta är svart med en dry brush på. Du kanske kan testa att göra brushen lite ljusare och sedan washa med svart för att få det jämt.
Jag tycker inte att det svarta ser dåligt ut nu, men det kanske skulle få det att lyfta ännu ett steg.

Snyggt!
Människomat, till exempel spannmål.

KaptenFunck
Inlägg: 51
Blev medlem: 10 mar 2016, 08:38
Ort: Örebro

Re: Funcks Målartråd!

Inlägg av KaptenFunck »

Modellen är basad svart, sen en ganska hård drybrush med grå och sedan rätt så tjockt med nuln oil över, skulle säga att modellen är något ljusare irl.

Skriv svar