Funcks Målartråd!

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
KaptenFunck
Inlägg: 51
Blev medlem: 10 mar 2016, 08:38
Ort: Örebro

Funcks Målartråd!

Inlägg av KaptenFunck »

Tänkte försöka mig på en byggblogg och se om någon är intresserad av mitt arbete.
Har hållt på med 40k i ca 3 år och det är faktiskt även mitt första (och enda) figurspel såhär långt! Jag har tidigare målat Dark Angels och Tau, kan slänga upp några bilder om någon är intresserad.

Är inte jättepåhittig när det kommer till text så jag ska försöka ta så mycket bilder som möjligt:P

Tar tacksamt emot frågor, kritik och självklart massvis med beröm;)

/Alex
Senast redigerad av 1 KaptenFunck, redigerad totalt 31 gånger.

KaptenFunck
Inlägg: 51
Blev medlem: 10 mar 2016, 08:38
Ort: Örebro

Re: Funcks Nids!

Inlägg av KaptenFunck »

Bestämde mig då för tyranider för ett par månader sen, köpte en kodex och har sen stått helt still pga föräldraledighet och ekonomin som följer med! Valde Nids för att dom är raka motsatsen mot tau som jag vanligtvis spelar, och för att dom i mitt tycke har spelets överlägset ballaste modeller.

Har sån tur att jag har en sambo som stöttar min hobby och det var tillomed hon som köpte mina första nids, hon kom hem från en vecka i skottland och överaskade med en starbox och en tervigon/tyrannofex. Jag satte mig och började rensa och limma direkt, o pang så var allt sug tillbaka! Jag skramlade ihop dom sista slantarna och beställde all färg, material till baser osv. som jag tror kommer krävas för ett tag framöver, slog oxå på stort och beställde en ny airbrush, har tidigare kört med billiga sprutor från både biltema och nån kinagrej. Valet föll på en Badger renegade krome, den har fått ganska bra recensioner men framförallt så är det en av få sprutor som har 0.2mm nål!

Efter att ha öppnat starboxen så insåg jag att bygget kommer se lite annorlunda ut mot vad jag är van med, det kommer gå åt magneter! Utan att vara allt för påläst på Nids så insåg jag att dom har ganska många fler vapenalternativ än mina gamla Tau! Smygstartar lite med en bild på en enheter Warriors med alla tänkbara vapenkombinationer magnetiserade!

Bild

KaptenFunck
Inlägg: 51
Blev medlem: 10 mar 2016, 08:38
Ort: Örebro

Re: Funcks Nids!

Inlägg av KaptenFunck »

Då alla modeller jag har för tillfället är rensade och limmade så långt det går innan målning och jag inte kan börja måla förens Airbrushen har kommit så tänkte jag gå tvärt emot min vanliga ordning och göra baser innan modeller!
Jag har bestämt mig för att köra på relativt mörka skogsbaser.

All gräs/mossa/buskar kommer från woodland scenic och stenarna är gjorda av pinjebark!

Hade även tänkt prova mig på lite vattenpölar eller liknande sen på dom större baserna med hjälp av vallejo stillwater.

Bild

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Funcks Nids!

Inlägg av Nurgle »

Kul! Ska bli spännande att se dina kreationer. Riktigt ambitiöst att magnetisera warriors, lär bli en del pill och storpack magneter :)

MiniMajs
Inlägg: 244
Blev medlem: 04 apr 2015, 10:31

Re: Funcks Nids!

Inlägg av MiniMajs »

Skönt att se att du fick tag på pinjebark till slut! :)

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Funcks Nids!

Inlägg av Elevatorlake »

Snygga stenar! Både strukturen på ytan och färgen ser riktigt bra ut!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

KaptenFunck
Inlägg: 51
Blev medlem: 10 mar 2016, 08:38
Ort: Örebro

Re: Funcks Nids!

Inlägg av KaptenFunck »

Dagens korta session innebar att göra klart dom sista baserna, idag var det 10 små skimmerbaser till gargpyles som gällde, helt okej blev dom, det känns betydligt svårare när man har mindre yta att jobba på!

Nu har jag bara en sak kvar att göra innan airbrushen kommer och det är att tillverka ett par twinlinked devourer till min Hive Tyrant!

Om det är någon som har något tips på hur man kan göra ett eget litet photo booth hemma så tas det tacksamt emot!

Bild

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Funcks Nids!

Inlägg av Kaptenen »

Roligt med en Kapten till som målar Tyranider! :mrgreen:

Kanske dags för nya glasögon, men nu har jag blivit arg på din tråd flera gånger redan då jag snabbläst namnet som "Fuck Nids" :lol:

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Funcks Nids!

Inlägg av Leffegnu »

Håller med Nurgle, seriöst att magnetisera så mkt =)

Baserna ser riktigt inbjudande ut, snyggt knegat med dem :)

Kommer bli rolgit se vad färg-tema ni går på för att matcha baserna =)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Funcks Nids!

Inlägg av Röde »

Jag läste också lite fel först...

Alltid kul med riktiga xenos.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar