Funcks Målartråd!

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
KaptenFunck
Inlägg: 51
Blev medlem: 10 mar 2016, 08:38
Ort: Örebro

Re: Funcks Nids!

Inlägg av KaptenFunck »

Sådär! då var ytterliggare en färg på plats! den här gången är det än vit/flesh som täcker alla dom bruna skuggningarna/highlightsen. Nu väntar jag bara på en liten flaska gloss varnish som borde komma vilken dag som helst, sen har jag allt jag behöver och ska försöka uppdatera lite oftare!

Bild

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Funcks Nids!

Inlägg av Leffegnu »

Nu bidde det vitt som snö =)

Blir kul se ert tema framöver, är aningen nyfiken måste en säga :)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

KaptenFunck
Inlägg: 51
Blev medlem: 10 mar 2016, 08:38
Ort: Örebro

Re: Funcks Nids!

Inlägg av KaptenFunck »

Jag fick en liten stund över igår kväll, det blir inte så ofta som jag önskar med jobb och barn och alla andra måsten i livet.
Jag passade på att experimtera lite med tyrantens vingar, tror att jag fick fram ett bra resultat, men eftersom detta är en första "testmodell" så får vi se slutresultatet sen o vad som behöver ändras!

Bild

Uhnis
Inlägg: 132
Blev medlem: 17 apr 2014, 09:58
Ort: Vaggeryd

Re: Funcks Nids!

Inlägg av Uhnis »

Helvete va snygga :O önska jag hade fått till det såhär bra på mina nids :(
GoB'are

Robin Uhnegård

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Funcks Nids!

Inlägg av Ismeno »

Snygga vingar, skönt djup i färgen.

KaptenFunck
Inlägg: 51
Blev medlem: 10 mar 2016, 08:38
Ort: Örebro

Re: Funcks Nids!

Inlägg av KaptenFunck »

Då var första modellen nästan helt klar, de e bara twinlinked devourers kvar som ska målas och dom har jag inte riktigt bestämt än hur dom skall målas! här kommer iaf 2 bilder, sorry för ljus och sådär, har inget bra ställe att ta bättre bilder! Färgerna gör sig inte riktigt till rätta heller, allt "skal" är egentligen mer lila än rött dom det ser ut på bilderna!

Bild

Bild

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Funcks Nids!

Inlägg av Leffegnu »

Vackert!
Riktigt snygga vingar ni fått till :D
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

KaptenFunck
Inlägg: 51
Blev medlem: 10 mar 2016, 08:38
Ort: Örebro

Re: Funcks Nids!

Inlägg av KaptenFunck »

Till att börja med vill jag be om ursäkt för dålig update!

Nu har jag äntligen fått tummen ur o börjat måla lite, känner att jag börjar få kläm på färgschemat nu, kännslan och vilken färg som skall vart sitter!
Jag har i stortsett målat klart allt som sambon köpte med sig på sin resa, dvs startboxen med tyrant, gargoyles och warriors, plus en tervigon.
Det ända som är kvar av allt det är vapnen till warriors.

Det betyder alltså att jag är uppe i TYRANIDS: 345P

Gargoyles, en av dom besvärligaste modellerna jag någonsin byggt, kanske är lättare om man bygger dom innan man målar men en annan blir ju tvungen att köra med superlim, det var nära ett par gånger att hela enheten försvann långt in i någon mörk garderob!

Bild

Känns kanske lite dumt nu när jag har målat flera modeller på en gång utan att updatera imellan, men jag vill ha ett familjefoto för varje enhet som tillkommer:

Bild

Sen hoppade jag från startboxen lite för att prova något större, det blev min tervigon. Riktigt rolig modell att måla, hoppas att alla nidsen fortsätter i samma stil!
Jag gillade hela grejen med "säcken" på magen där man hade möjlighet att experimentera lite för att få den så slemmig som möjligt! Jag är iaf nöjd med slutresultatet!

Bild
Bild

O så slänger vi in en sista familjebild för den här gången ;)

Bild

Nu måste jag bara bestämma mig i vilken ordning jag ska ta resten, fick nämligen förstärkning i julklapp, blev en låda Trygon/Mawloc som jag har bestämt mig för att bygga som en Mawloc, och en låda Exocrine/Haruspex som jag tänkte magnetisera. Sen återstår ju såklart alla vapen till warriors som inte alls känns lika lockande i jämförelse...

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Funcks Nids!

Inlägg av Serpent »

Det här blir ju jättesnyggt! :wub:

Jag kanske har missat nåt, men finns det en anledning till varför du bygger småprylar som Gargoyles med superlim?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

KaptenFunck
Inlägg: 51
Blev medlem: 10 mar 2016, 08:38
Ort: Örebro

Re: Funcks Nids!

Inlägg av KaptenFunck »

Jag målar det mesta i delar innan jag monterar det, plastlimmet smälter ju samman dom båda delarna, och har man då färg och lack emellan så är det inte alltid det fungerar som det ska.
Jag sätter även ihop dom större modellerna med superlim men det brukar inte vara lika bökigt som dom små gargoylesen!

Skriv svar