Ave Dominus Nox - HH arméprojekt

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Daphnia Pulex
Inlägg: 36
Blev medlem: 25 nov 2013, 21:16
Ort: Linköping

Ave Dominus Nox - HH arméprojekt

Inlägg av Daphnia Pulex »

Jag tänkte att jag samlar allting kring min Horus Heresy armé här, och börjar med att lägga upp lite bilder på min första marin som jag har gjort klart. Är ganska nöjd. Blixtarna är fortfarande en utmaning, och var inte nöjd med de på benet. Men efter att jag gjorde klart den tyckte jag att jag kunde testa att göra det en gång till, och på armen blev det betydligt bättre tycker jag.

Bild

Bild

Bild

Som helhet jobbar jag på "The 82nd Expeditionary Fleet", och även om mina Night Lords står i centrum så ska lite Mechnicum allierade målas upp, och kanske att jag börjar köra med mina Death Korps som Imperial Army istället. Dessutom så är detta inte riktigt Night Lords, utan Children of the Night, och jag spelar dem som lojalister. Är nöjd att jag bara blivit klar med en. Ska försöka satsa på att måla alla "vanliga" mariner, och sen efter var femte eller så, så kanske jag målar min Contemptor eller något annat som jag har lust för.

"Our names may be forgotten, and our bones crumble to dust, but our deaths will echo through the millennia to come." - Saul Tartvitz

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Ave Dominus Nox - HH arméprojekt

Inlägg av Leffegnu »

Kul med ännu en HH armé här på forumet =)
Får snart ta och visa ens egen :p

Tycker ni ska fortsätta med blixtarna, de ger lite färg och framförallt ljust åt era ganska mörka figurer =)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Skriv svar