Min "Factory/Hive city" spel bord :D

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Ramjam
Inlägg: 4
Blev medlem: 18 dec 2016, 04:55

Min "Factory/Hive city" spel bord :D

Inlägg av Ramjam »

Min 40k stads terräng, mesta dels scratch byggd och är inspirerad av Down of war 2, som fick mig vilja ha en stads terräng som var på höjden med flera spel nivåer så att säga.

Bild

Bild

Bild

Bild


Tänkte inte lägga upp alla bilder här men en bra sample å försmak om man vill see mer / är intresserad! också ställ gärna frågor om du undrar över något kring terrängen, antingen hur den är gjort, vilka material, hus regler vi spelar med den eller vad som.

Här e en 2 länkar till Imgur Dump:
http://imgur.com/a/54bqk http://imgur.com/a/26WBZ

Enda jag önskade jag hade med detta spel bord var en plats att spela med det.. golvet hemma är inte så kul .. å våldgästa vänner för att få till ett spel e inte alla så glada i heller... heh jag behöver större bostad >_<

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Min "Factory/Hive city" spel bord :D

Inlägg av Naz87 »

Super tufft, riktigt enkel men effektfull användning av dioder!! Med det där bordet skulle du få våldgästa mig när du vill ;)

Keibo
Inlägg: 161
Blev medlem: 30 sep 2016, 20:49

Re: Min "Factory/Hive city" spel bord :D

Inlägg av Keibo »

Snyggt! Vilken stad hittar man dig i?

Ramjam
Inlägg: 4
Blev medlem: 18 dec 2016, 04:55

Re: Min "Factory/Hive city" spel bord :D

Inlägg av Ramjam »

Keibo skrev:Snyggt! Vilken stad hittar man dig i?
I Stockholm området, mer precis norr ort, Vallentuna kommun
Naz87 skrev:Super tufft, riktigt enkel men effektfull användning av dioder!! Med det där bordet skulle du få våldgästa mig när du vill ;)
Tackar! ah okej då, jag kommer över ikväll, bryter in dörren med kofot å så vidare va bra!

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Min "Factory/Hive city" spel bord :D

Inlägg av Naz87 »

Det är lungt spelhuset är olåst ;)

Ramjam
Inlägg: 4
Blev medlem: 18 dec 2016, 04:55

Re: Min "Factory/Hive city" spel bord :D

Inlägg av Ramjam »

Naz87 skrev:Det är lungt spelhuset är olåst ;)
Spelhuset? *drömmer om ett helt hus som är tillängnat spel....* menar du typ willy wonkas spel fabrik ungefär?

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Min "Factory/Hive city" spel bord :D

Inlägg av Naz87 »

Ramjam skrev:
Naz87 skrev:Det är lungt spelhuset är olåst ;)
Spelhuset? *drömmer om ett helt hus som är tillängnat spel....* menar du typ willy wonkas spel fabrik ungefär?
Jo I mitt huvud är det så. I verkligheten är det ett oisolerat gästhus. Visserligen stort och rymligt dock skapligt kallt såhär års. Men ja jag skattar mig lycklig som har ett dedikerat ställe där spelbordet alltid står uppdukat

Ramjam
Inlägg: 4
Blev medlem: 18 dec 2016, 04:55

Re: Min "Factory/Hive city" spel bord :D

Inlägg av Ramjam »

Naz87 skrev:
Ramjam skrev:
Naz87 skrev:Det är lungt spelhuset är olåst ;)
Spelhuset? *drömmer om ett helt hus som är tillängnat spel....* menar du typ willy wonkas spel fabrik ungefär?
Jo I mitt huvud är det så. I verkligheten är det ett oisolerat gästhus. Visserligen stort och rymligt dock skapligt kallt såhär års. Men ja jag skattar mig lycklig som har ett dedikerat ställe där spelbordet alltid står uppdukat

nice! lite jobbigt om det helt oisolerat å så kallt både jobbigt spela där så här års isf och om terräng är byggt limmat med PVA lim så bryts det ner när det blir kallt så terräng kan gå sönder :/

Keibo
Inlägg: 161
Blev medlem: 30 sep 2016, 20:49

Re: Min "Factory/Hive city" spel bord :D

Inlägg av Keibo »

Spelstuga var ju nice! Det skulle man haft!

Har 100 kvm vardagsrum och ingen bättre hälft så jag kan ockupera yta lite som jag vill. Men man vet ju att det förändras så fort någon kommer in i bilden... :-P

Skriv svar