Asphyxates Målarlogg (Ultramarines/Custodes)

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Asphyxates Målarlogg (Ultramarines/Custodes)

Inlägg av Asphyxate »

It is the 41st Millenium. In the grim darkness of the far future, there is only war. The Emperor of Mankind wages a constant battle to protect humanity from the horrors of space. On the fringes of the Imperium, alien races lurk and plot, and chaos demons leak into our reality from the torment of the warp. All that stands in their way are the mighty Space Marines. They are more than mortal. They are steel, and they are doom. They are the champions of mankind. And the greatest of them all... are the Ultramarines.

Lång historia kort har jag samlat på Ultramarines ca 15 år. Hade en helt färdigmålad armé enligt min gamla standard men nu har jag paintstrippat det mesta och börjat om, självklart med en massa roliga och icke helt billiga inköp. Mitt första mål är att få klarmålat ett helt battle company nu men har köpt på mig gråplast så det räcker tills jag blir pensionär...

Börjar posta med det senaste jag målade från helgen. Mitt mål för året är att iaf få en enhet eller HQ färdigmålad varje månad.

Bild Bild

Bild Bild

Detta är den första kaptenen jag någonsin köpte, strippad och ommålad, vissa ytor ser inte helt smooth ut p.g.a. metallens karaktär. Detta var främst en testkaraktär inför viktigare karaktärer som Calgar, Sicarius, Cassius, Agemman och Tigurius etc. Målet var att få övning på att måla kappor vilket jag tycker gick rätt hyffsat, detta var även i preparation för Honour Guarden och alla veteraner där det blir en hel del kappor/cloth att måla. Det får bli allt för denna posten. Kommentera gärna vad ni tycker om målningen, jag vill förbättra mig så mycket jag kan så all konstruktiv kritik uppskattas! :)
Senast redigerad av 1 Asphyxate, redigerad totalt 8 gånger.

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Courage and Honour

Inlägg av stormshaft »

Skitsnyggt, rent ut sagt. :) I synnerhet kappan, riktigt härlig röd. :) Lila axelvaddkanter, vilket kompani blir det?
Det enda jag funderar över är kanske ögonen, men det är ett helvete att få till riktigt bra ögon så det är väl inget klagomål. :) Det jag börjat göra är att måla dem tvärtom.
Börjar med svarta ögon och sätter sen vita prickar vid sidorna om det som blir pupillen. Blir mindre stirrande känsla.
Med det sagt så är killens ögon inte alls så stirrande som de ibland blir.

Mycket tjusigt målat som sagt, fina mjuka övergångar, bra skuggning och snygga highlights. :)

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Courage and Honour

Inlägg av Ismeno »

Riktigt stiligt!

Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Re: Courage and Honour

Inlägg av Asphyxate »

Tack för kommentarerna! Kaptenen där var 7th company som är ett reserve. Mina normala killar är 2nd company sen är det mycket 1st också såklart.

Bild

Roddbåten själv!

Bild

Sternguards

Bild

Ett vanligt gammalt hederligt tactical squad.

Jag har även färdigställt en Rhino och en Land Raider, samt att jag har två Rhinos semiklara. Just nu jobbar jag dock på 5 Assault Terminators, 5 Tactical Terminators och 1 Terminator Captain. Kanske orkar ladda upp nån WIP på dem i dagarna men ska försöka få upp Land Raidern och Rhinon. Land Raidern är purfärsk, blev klar i fredags och jag började den förra söndagen. Tycke det var väldigt effektivt med en stor tank på 5 dagar för att vara mig. Tänker mig att Chronus ska få rida i den och ge den konstant 2+ BS vilket känns riktigt fint för 58pts. Chronus jobbar jag på tillsammans med terminatorsarna också. :)

Kommentera gärna med feedback såklart!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Courage and Honour

Inlägg av Röde »

Tuffa killar. Jobba på och posta mer bilder...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Courage and Honour

Inlägg av Ismeno »

Hur bra som helst!

Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Re: Courage and Honour

Inlägg av Asphyxate »

Mer bilder på senaste nu! Fortfarande glömt fota raidern och dreaden... men Terminators och First Captain Agemman!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Courage and Honour

Inlägg av Röde »

Tjusigt värre. Stilrent och snyggt.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Re: Courage and Honour

Inlägg av Asphyxate »

Röde skrev:Tjusigt värre. Stilrent och snyggt.
Tackar!

Snart ska jag göra en kraftansträngning och fota upp 2 Land Raiders, Rhino, 10 Tactical, Captain, Tigurius, Techmarine, 3 Sergeants som alla är klara! :D Ett gruppfoto på allting målat med dem omålade boxarna runtomkring kanske vore i sin ordning också? ;) Har ju räknat ihop totala poängen köpta modeller och är en liten bit över 20k points...

Precis påbörjat min första knight av 3 köpta nu, sen blir det nog 20 tactical marines till för att dryga ut lite. :) Sugen på att måla Primaris men känner att jag vill ha mer snyggt målat att spela med också och då är tacticals och lite sånt bättre, väldigt besviken på primaris reglerna.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Courage and Honour

Inlägg av Ismeno »

Grymt snyggt!

Skriv svar