Så jag hittade en Tau-armé i mitt garage...

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Så jag hittade en Tau-armé i mitt garage...

Inlägg av Lictor »

stormshaft skrev:Tycker ditt schema ser utmärkt ut, vitt, grått och ljusblått med mörkröda detaljer är trevligt för ögat. :)

Väldigt bra jobbat med att fixa till dräkterna må jag säga.
Tackar! Pysslar lite med de nya dräkterna nu, det är klasskillnad på de modellerna. Fast man behöver ju alltid lite back rankers. Fast det finns ju inga ranks i 40k...
Sebastian Magnusson

sefiii
Inlägg: 329
Blev medlem: 16 jul 2013, 09:35

Re: Så jag hittade en Tau-armé i mitt garage...

Inlägg av sefiii »

Måste hålla med föregående talare, ingenkänningsfaktorn med ett litet projekt som totalt spårar ur är total.

Måste även säga att jag verkligen gillar det blekare färgschemat, de kallare blå färgerna gifter in sig väldigt bra med det vita.
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Så jag hittade en Tau-armé i mitt garage...

Inlägg av Lictor »

sefiii skrev:Måste hålla med föregående talare, ingenkänningsfaktorn med ett litet projekt som totalt spårar ur är total.

Måste även säga att jag verkligen gillar det blekare färgschemat, de kallare blå färgerna gifter in sig väldigt bra med det vita.
Tackar!

Har spenderat dagen med att hjälpa två nybörjare/återkomlingar att komma igång med 40k så har inte fått något kul målat själv idag ännu. En av dem var en karl utan sina sinnens fulla bruk helt i min egen smak. Han tog med sig 17 (!) inplastade kartonger Space Marines, varför inte gå all in redan innan ruta ett liksom? Spoiler: vi hann inte få klart alla.

Karl nummer två hade aningen mer sansat köpt en låda Guardsmen, och där fick vi nästan klart halva. Metall, lite sluthighlights och plattor kvar, men ändå ganska bra jobbat för att vara i princip första gången han målar.

Bild

Bild

Jag hann också få en obehaglig insikt i vad som egentligen döljer sig bakom "The Greater Good".

Lord Voldemort?
Bild

Tau Ethereal?
Bild

Vi skulle ha hunnit klart resten, men sen gjorde jag burgare och alla ville bara åka hem och gå och lägga sig.

Bild
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Så jag hittade en Tau-armé i mitt garage...

Inlägg av Kaptenen »

Vilka fina guardsmen du coachade fram!

Men viktigare: Burgaren! Sablar vad jag gillar när tomatskivorna är rejäla.. en tjock, nyskuren tomatskiva direkt från kvisten är tusan ambrosia på burgaren.. den där söta tomatdoften och ordentligt med smak eftersom det inte är en tunn töntskiva. Mumma! Och bacon som är välstekt och dryper av fett så att smaken riktigt kommer fram, doften av bacon som fräser får näsborrarna att jubla! Sen ser jag även att köttet är toppat med ost som smält överallt - helrätt - inte någon halvsmält historia som inte gifter sig med kött och bacon på alls samma sätt! Gött!
Men vad är det för bröd du använder?

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Så jag hittade en Tau-armé i mitt garage...

Inlägg av Lictor »

Kaptenen skrev:Vilka fina guardsmen du coachade fram!

Men viktigare: Burgaren! Sablar vad jag gillar när tomatskivorna är rejäla.. en tjock, nyskuren tomatskiva direkt från kvisten är tusan ambrosia på burgaren.. den där söta tomatdoften och ordentligt med smak eftersom det inte är en tunn töntskiva. Mumma! Och bacon som är välstekt och dryper av fett så att smaken riktigt kommer fram, doften av bacon som fräser får näsborrarna att jubla! Sen ser jag även att köttet är toppat med ost som smält överallt - helrätt - inte någon halvsmält historia som inte gifter sig med kött och bacon på alls samma sätt! Gött!
Men vad är det för bröd du använder?
Jag ser att vi har en hamburgerkännare här ;)

De här potatisfrallorna (den enkla varianten) brukar jag oftast köra. Vill man ha köpebröd istället så blir Garants Briochebröd riktigt fina när man rostar dem i en grillpanna.
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Så jag hittade en Tau-armé i mitt garage...

Inlägg av Nurgle »

Alltså, jag tänkte börja med deffen idag. Men din hamburgare fick mig på andra tankar, så har beställt det från frugan ikväll. Med bacon & hela klabbet :) Och hedervärt att hjälpa nykomlingar tillrätta i hobbyn.
Så två goda insatser från din sida.

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Så jag hittade en Tau-armé i mitt garage...

Inlägg av Lictor »

Nurgle skrev:Alltså, jag tänkte börja med deffen idag. Men din hamburgare fick mig på andra tankar, så har beställt det från frugan ikväll. Med bacon & hela klabbet :) Och hedervärt att hjälpa nykomlingar tillrätta i hobbyn.
Så två goda insatser från din sida.
Jag fick motsatt effekt av min bild, min fruga kommer hem imorgon och då har hon beställt en sån hamburgare från mig...

Vad gäller nykomlingarna är det ju helt och hållet egoistiskt, jag behöver motspelare och har jag inga så får jag skapa dem. Gud, Adam, revben och allt det där.

Men himlars vad IG var roliga att måla, gick ju snabbare än mina Tau till och med. Ska bli lite gemensam pysselkväll imorgon också, då ska jag nog erbjuda mig att måla en gubbe för varje han målar. Ungefär som när företag matchar donationer till hjälporganisationer, fast för en god sak i det här fallet då. Är man galen nog att välja IG som första armé kan man behöva en liten putt på traven.
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Så jag hittade en Tau-armé i mitt garage...

Inlägg av Nurgle »

*Skrockar högt i soffan*
Mycket roligt beskrivet :D
"Gud är barmhärtig idag - paint one, get one painted".
Jag gillar konceptet. Går att applicera på allt!

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Så jag hittade en Tau-armé i mitt garage...

Inlägg av Lictor »

Liten uppdatering om mina adepter. Jag vet i alla fall varför den ena med det sjukliga beteendet hade kommit in med typ 17 oöppnade boxar. Han hade gått till GW och sagt "Jag vill tvåla till mina vänner med Ultramarines, vad är det bästa jag kan köpa?" och kommit därifrån med ett double demi-company. Tacksam kund, känner att jag vill ha provision där...

Men vad gäller den andra har han nu fått klart sju stycken guardsmen. Blev riktigt stiliga tycker jag.

Bild

Men av mer relevans för den här tråden tyckte han mina Tau-plattor skulle funka bra för IG, men vi passade på att göra lite förbättringar. Istället för bara omålad sand körde vi Armageddon Dust/Agrax Earthshade/Kharak Stone och det blev såpass bra att jag håller på och göra om mina Tau till den stilen nu. Bäst att få så mycket rätt som möjligt innan man börjar göra stora volymer gubbar.

Men när det kom till att sätta på grästuvorna tyckte vi bägge nog att det faktiskt blev snyggare utan. Och jag är nog böjd att tycka att även mina Tau skulle må bättre utan tuvor (förutom på kanske t.ex. Pathfinders). Åsikter??

Bild
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Så jag hittade en Tau-armé i mitt garage...

Inlägg av Nurgle »

Jag instämmer! Skippa tuvorna. Lite lågmält gräs gör jobbet bättre.

Skriv svar