Alaitoc Avengers

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Alaitoc Avengers

Inlägg av NilssonHarHund »

Dags för att damma av ett nygammalt projekt! Sålde det mesta av mina eldar för några år sedan, men det har alltid varit en favoritarmé rent estetiskt. Har provat måla dem i massor av olika färgscheman genom åren och aldrig riktigt hittat rätt. Nu provar jag dire avengers-blått och hoppas kunna bygga en sneaky, infanteritung Alaitoc-armé i de kommande reglerna. För det här att ha olika färger för olika aspects har jag aldrig gillat.

Asurmen har åldrats med större värdighet än många av sina samtida figurer. Men är det särskilt eldariskt att ha ammunitionsbälten och diverse kablar utanpå rustningen? Är inte sånt lite primitivt?

Bild Bild Bild

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Alaitoc Avengers

Inlägg av Serpent »

Riktigt fin! Crisp målning som vanligt.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Alaitoc Avengers

Inlägg av NilssonHarHund »

Tack Linus!

Bild Bild Bild

Påbörjat nästa figur jag haft färdigkonverterad sedan urminnes tider. Gjorde en ansats till att måla honom redan när han byggdes, men tappade helt intresset när jag inte lyckades göra färgschemat från originalet rättvisa. Saker som fungerar i illustrationer funkar inte alltid lika bra i tre dimensioner. Nu påbörjat i ett mer klassiskt avenger-schema men jag vet inte riktigt hur jag ska tackla hjälmen och svärdsklingan. Tips och råd uppskattas.

Hjälmen skulle kunna bli

* blå, med svart/blå/röd plym som förlagan, med risk för att blickfånget hamnar på den vita bröstkorgen istället.
* vit/gul/svart som avengers oftast har. Men det senare kanske blir för mycket vitt?
* något annat?

Svärdsalternativ:

* Gult som förlagan
* Grönt som asurmen ovan
* Rött
* Ljusblått
* Annat?

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Alaitoc Avengers

Inlägg av Nurgle »

Tjusigt värre och skön retrokänsla :)

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Alaitoc Avengers

Inlägg av Röde »

Blir najs...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Alaitoc Avengers

Inlägg av Nurgle »

Jag tycker kör som originalet. Om inte annat så för att visa för dig själv att du sätter den nu & regerar :)

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Alaitoc Avengers

Inlägg av NilssonHarHund »

Nurgle skrev:Jag tycker kör som originalet. Om inte annat så för att visa för dig själv att du sätter den nu & regerar :)
Det är väldigt fint sagt och uppmuntrande att någon tror på ens förmåga. Men jag får se, ska inte måla om några ytor, men hjälmen och svärdet kan få bli som förlagan.

Bild

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Alaitoc Avengers

Inlägg av NilssonHarHund »

Klar! Det blev hjälm med inspiration från originalet. Svärdet hann målas rött innan andra förslag inkommit och jag blev rätt nöjd med det, så det får vara så. Nu ska jag inte röra något mer, men det är högst sannolikt att jag vid något inspirerat ögonblick återkommer för frihandsruna på hjälmen och Alaitoc-svärd på tabarden.

Bild
Bild Bild Bild

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Alaitoc Avengers

Inlägg av Röde »

Snyggt Lars!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Alaitoc Avengers

Inlägg av Nurgle »

Jösses vad grymt det blev! Like a PRO!

Skriv svar