alex hobbyhörna

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

fortsatt arbete på mina spaceclowns!
Bild

provade tamiya putty för första gången, vet inte om jag kladdade på för mycket, slipat och filat som en dåre. får se hur färgen lägger sig ovanpå.. ville få mina fordon sömmlösa. alldeles för mycket pill att genomgå på mina troups..

Bild

även satt på magneter på vapnen så att de kan rotera :D

Bild

gillar verkligen hur dynamiska de är!

Bild

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

kämpar på med mina spaceclowns, riktigt frustrerande med att lägga ut linjer för diamanterna måste jag säga. får aldrig ihop det oavsett hur många försök jag gör, har insett att det får gå fel någonstans och försöker styra felet till baksidan där förhoppningsvis ingen vill kolla! men ack så roligt när färgen börjar ta fram modellen.. har valt att inte måla några gems, eller bladen på mina glavies då det är områden jag inte varit och känt på sen tidigare. tänkte försöka komma åt lite svärd eller blad att träna på, likaså för gems..
jäklar vad bra det är att knäppa bilder på det man målar, hittar så mycket att fixa till som inte enkla ögat fångar upp

här är ett exempel på hur det kan se ut innan jag varit inne och städat..

Bild
Bild
Bild

min första clown!

Bild

min tredje, betydligt bättre linjer vid det här laget. hoppas jag hittat in på rätt spår nu..

Bild
Bild


en påbörjad pilot, tänkte att dessa får ha samma mask, ryttare som pilot

Bild

köra någon form av preshade på mina fordon..

Bild

efter kanske 4 timmars försök att göra egna diamant stenciler så blev reslutater såhär..

Bild

kontenta. beställ prylar från fallouthobbys till lönen. synd att det är 13usd i frakt.. hojta gärna om någon vill hänga på och beställa :)

33Palm
Inlägg: 55
Blev medlem: 18 dec 2017, 20:55

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av 33Palm »

Riktigt snyggt! Rutorna på clownerna blev riktigt bra! Smart arbetssätt ändå tycker jag! Tur att det är en Low model count army dock! ;)
Upliftingprimer.wordpress.com

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

efter lång frånvaro från hobbyn då jag fastnade lite i wow träsket igen efter många goda och förstående år som jag höll mig borta från det till att snöa in mig i tera online på playstation 4..
bestämde mig för att sluta batch måla saker, eftersom jag aldrig slutför projekten som jag påbörjat då jag tröttar ut mig själv med att bara sitta och måla skor i 5 timmar medan jag tycker det är jordens tråkigaste åtagande och hellre gör vad som helst annat..
så från och med nu blir det en gubbe i taget framöver(bortom grundmålningen) så att jag får se framstegen i att göra klart en gubbe i taget och kan ställa dem tillsammans med 'vi som är färdiga och varnishade högen hörnan'

hoppade tillbaka till mina gula 30k rymdkämpar. så jag har suttit och försökt batchmåla dessa 20 breachers i ett halvår nu. tog mig i kragen och målade klart en sergant med power fist, för imperial fists ska ju slåss med nävarna!

Bild
Bild
Bild

och någon dag senare fick jag ihop en kompis med bolter

Bild
Bild
Bild

tycker dessa blev riktigt bra, nog mina bästa modeller jag målat. så det var helt rätt beslut att gå för en i taget och tycker det är mycket roligare att måla nu när jag kommer någonvart på varje modell som hamnar under penseln.

tänker även att jag ska varva att måla enheter med fordon/karaktär ihop om att få så mycket variation som möjligt samtidigt som jag färdigställer det jag påbörjat och inte står med en fot i varje grej!

börjar sikta in mig på att måla en sigismund och är i tankarna om att försöka göra något roligt nmm silver svärd. så om ni har bra länkar med tutorials och guider eller egna erfarenheter mottages de gärna!

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av Kaptenen »

Skönt slitna och smutsiga Fists!
Snyggt jobbat!

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av RUNE »

Ser bra ut!

Att måla efter en löpande-band princip har jag bara gjort med Tyranider (och i viss mån Imperial Guard) inför turneringar och jag håller med. Det dödar dig inombords. Efter att ha målat upp 80 gaunts inför en Gothcon turnering så ville jag nästan inte se en pensel. Så om det funkar att måla en och en, go for it. Detta ska ändå vara en hobby, inget man stämplar in för att göra. Sedan kan ju vissa turneringar ge dig en välbehövlig blåslampa under häcken, men det må ju vara hänt.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

bråkat vidare med penseln i skuggan av julen, hade förhoppningar om att komma igång ordentligt med mina fistar när julens alla måsten hade bokats av.. så långt såg allt väl.. överlevde ännu en jul med svärföräldrar och stressigt butiksarbete som påminner en om hur märkliga människor kan vara, många gånger knackar tanken på att bara sjukanmäla sig och fly undan till sin nördhörna och gömma sig bort med massor av spännande youtube listor om allting och ingenting samtidigt som kreativiteten får ta över och resan kan börja med att göra dessa plastfigurer levande. så långt var allt ändå ganska bra..
tills jag gick och fick ögoninflammation.. första gången erfarenhet och det är riktigt tråkigt, lever i karantän och det kliar bara, hela tiden. men får ju ej klia, tvättar påslakan till kudden ungefär hela tiden så att det inte ska spridas till det andra ögat. vet inte om jag ska blunda hela tiden eller bara fortsätta på som vanligt och ignorera irritationen..
hur som helst så har jag i mitt vanliga långsamma tempo kladdat ihop ytterligare 2st breachers..
så nu är vi uppe i 5stycken fistar

Bild

Bild

Bild



med året i slutfas och ett nytt år på intåg så tänkte jag försöka uppa min hobby något och börjar därför med en

Bild

[ ] måla klart 1500 poäng av imperial fists (behöver inte vara en spelbar lista, balla modeller går först!)
[ ] måla klart 6 stycken skyweavers, 3 stycken starweavers. (bonus för player troupes) till mina harlequins
[ ] bli bättre på att visa mig här på forumet
[ ] göra minst 10 försök till att måla nmm

god jul och god fortsättning allesammans!

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

stack iväg på lite skidsemester till kläppen. fortfarande som ögoninfektionen hade sitt stadiga grepp om min hälsa så packade jag med mig lite hobbyprylar för att hålla mig sällskap medan de andra var ute i spåren och jobbade på milen.

är ännu sämre med sociala medier än vad jag är här på forumet så att ta bilder i min vardag är någonting jag är dålig på..

Bild

iallafall så gav min kina lampa upp efter cirka 6 timmars nötande med leadbelcher.. så blev inte så mycket hobby som jag hade hoppats få gjort..

såhär såg min lilla hobby hörna ut, mitt på stora matbordet, svärföräldrarna undrar vad man håller på med, samtidigt som svär-morfar som tämligen var en tennsoldats samlare kollar och granskar titt som tätt, mysgt!

Bild

lyckades iallafall klämma till med 9.6 mil på löparskidorna på 2 dagar med ögondroppar och ganska risig..
kom hem igår och i skrivande stund så är hälsan snart i sitt vanliga stadie, har suttit och pillat på mina breachers hela dagen lång idag och hoppas hinna få dessa klart imorgon! det tar oerhört lång tid för mig att måla, skulle behöva testa på sådana speed painting grejer! dock vill jag inte släppa på kvaliten nu när jag tycker gubbarna blir ganska fräcka när de fått stå under sista matt varnish dusch. säng nu och tidig klocka imorgon för det väntar en 10timmars målar session!

Gullberg_
Inlägg: 67
Blev medlem: 27 nov 2018, 13:21

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av Gullberg_ »

Gött att du köttar på med dina breachers. Tanken av en hel Imperial fist armé ledda av Pollux med sköldar är ju lite eggande.
Oj 10timmars målningssession fan vad gött, hoppas själv kunna sitt en hel del i helgen :) sen kan ju verkligheten förmodligen bli ngt annat :shock:

Tips kring lampa på Lidl, fanns det en förstoringsglas med inbyggd lampa för 70kr som jag köpte nu inför alla mina figurer som ska målas.
Målade figurer / omålade figurer. 102/276

[950] måla upp 2K Astra Militarum
[ ] Måla upp minst 2K marines till Legion VI 30k
[ ] åka på minst 1 turnering
[ ] måla upp 1k till XIIIth 30k
[1] måla 3 Primarker/Karaktärer till 30k

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

Gullberg_ skrev: Tips kring lampa på Lidl, fanns det en förstoringsglas med inbyggd lampa för 70kr som jag köpte nu inför alla mina figurer som ska målas.
köpte mig en 'bra' lampa genom tradera och beställde sån daylight ljusrör till den, blev riktigt bra tycker jag, får knäppa en bild imorgon efter jag fått sova lite! är inte så ofta jag målar på resande fot men har jag vägarna förbi lidl ska jag definitivt in och kika!

Skriv svar