alex hobbyhörna

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

Ismeno skrev:Du hittar lite vädringstips på min tråd ”Ismenos galenskaper.” ;)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
hehe, din tråd är väl utstuderad! går det bra att penselmåla på varnish? vågar inte leka med smutsen förens jag låst fast..

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av Ismeno »

holyalex skrev:
Ismeno skrev:Du hittar lite vädringstips på min tråd ”Ismenos galenskaper.” ;)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
hehe, din tråd är väl utstuderad! går det bra att penselmåla på varnish? vågar inte leka med smutsen förens jag låst fast..
Går absolut att måla med pensel, men sprayburk är nog att föredra ändå. Ger jämn och fin yta.

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

köpte mig en begangnad lord of war tank som har uppgraderats med bits kors och tvärs från ebay och andra bits hemsidor. tycker det är riktigt tråkigt med själva modellandet, så i vanlig ordning blev det inte mycket kärlek på den fronten, även om jag fått bryta och skära loss lite delar för omplacering av turrets osv.

Bild

har iallafall hört att denna ska vara en riktig rackare. speciellt att man kan reparera den. behöver bygga mig en lista och lära mig spelet känner jag!

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

Har målat lite av och till på mina solar auxilia som jag nu tappat intresse för, därför har jag bestämt mig för att låta denna arme stanna
Bild

har ytterligare 7st veletaris med rotorcanons målade, 10 veletari storm section, 20 lasrifle, en rapier mortar samt 3 ogryn charonite som inte finns med på bilden.. ska spela min 'första' match warhammer den 27e januari. skulle vara lite team games, zm och så, då vågar en total nybörjare ta sig fram till slagsfältet 8-)

har dessutom bestämt att jag ska bygga en iron warrior arme under 2018, då jag 'blivit klar med mina solar auxilia'
det finns lite mer material att komma över på internet om iron warriors och jag är helt förtjust i deras sätt att kriga dessutom är deras primarch perturabo en sådan mäktig karaktär så valet föll enkelt.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild


leker med tanken om att bygga en imperial fist breacher ZM arme med alexis polux i täten. vet sedan tidigare att jag är en dålig tärningsrullare och taktiker ligger nog i samma linje, så jag köper modeller efter rule of cool.

köpte en WIP polux för någon vecka sedan.. spännande med rivaler på målarbordet
Bild
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av Lottomannen »

Breacher squads är så snygga!

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

började experimentera med lite överblivna modeller och kom fram till detta..
inväntar mer färger på posten då jag sålde av de flesta av mina färger i förmån att köpa airbrush färger i drop bottles då jag inte gillar gw's burkar och har inte tålamod att förflytta färgen.. har ett gäng industri resin baser i 25mm som jag kommer slänga på dessa gulisar då det kommer bli en aning trångt att ställa en mk3 marine på 25mm
Bild

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

gav mig på ett försök att chippa av lite färg. måste ha tagit dåligt med varnish då jag gått igenom lite här och var. blev så ivrig att börja chippa så det hann bara bli gult och inget mer..

planen är att försöka måla upp resterande av de oröra solar auxilia gubbar jag har kvar i gult. inventerade till 2 dracosans, 20 lasrifles, 10 veletari storm section, 1 veletari med power axe, så kanske kompletterar med att köpa en squad för en liten rackare blir ynkligt.. stormlord och den maffige stormhammer, med det så har jag snart två av samma arme.. :mrgreen: :o



Bild
ser även att jag glömt sätta på lampan och trench railsen..

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av Ismeno »

Det är tyvärr väldigt lätt att skava ner genom alla färglager, speciellt på resin. Du har säkert gjort allt ”rätt”, men ett par tips från farbror;
Tvätta resinet noggrant!
Använd en riktigt bra primer.
Spraya grundfärgen noga och sakta i många tunna lager, alternativt använd spraycans av BRA kvalitet, ex. Tamiya.
Låt grundfärgen torka 24 timmar.
Var väldigt försiktig med mängden vatten när du Chippar.
Mansplaining done. ;)

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

tack för tipsen, var alldeles för ivrig att sätta igång så till nästa gång ska jag låta de stå en dag eller två innan jag går på.

hade tänkt få klart 10st veletari storm sections i sina gula kläder under helgen men fastnade framför tv-spelet istället.. fick iallafall klart 3 grabbar och 11 baser. så nu har jag 4st gulgossar, gav mig på att försöka airbrusha lite osl på volkitesen och power yxan, finns utrymme till förbättring men de ser ok ut, tycker jag. behöver tips på vilken färg jag ska köra på detaljerna som den på bröstet och axelskydden..

Bild

några inviduella

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av Ismeno »

Najs.

Skriv svar