alex hobbyhörna

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av Nurgle »

Verkar inte som bilderna visas? I vart fall inte via Tapatalk. Frustrerande, eftersom du skapat nyfikenhet nu kring vad som väcker vreden hemmavid :)

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av NilssonHarHund »

Problemet är nog en felkopierad länk. Använder inte photobucket själv, men du borde välja "image as bbcode" eller något sådant. För det där är nog länken till sidan där bilden visas på photobucket, inte direktlänken till bilden.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av Elevatorlake »

Jag använder photobucket och om du klickar på bilden brukar jag kopiera länken under IMG, sedan tar jag bort URL:en och sista hakparentesen [/URL] så att det inte blir någon länk till min photobucket.

Såhär :)

Bild

Schyssta modeller för övrigt, älska fw!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av Leffegnu »

Snyggt som bara den. Hur kan den andra halvan bli så ond på sådan kreativitet? :)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

Elevatorlake skrev:Jag använder photobucket och om du klickar på bilden brukar jag kopiera länken under IMG, sedan tar jag bort URL:en och sista hakparentesen [/URL] så att det inte blir någon länk till min photobucket.

Såhär :)

Bild

Schyssta modeller för övrigt, älska fw!
hehe tack så mycket! är inte den skarpaste kniven i lådan när det kommer till datorer och elektronik.. det ska helst bara fungera :) har förhoppningsvis bara ett lager av vitt kvar för att kalla dem färdiga(plus weathering, men det ser jag lite som en belöning..)

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

Bild

detta är vart jag ligger i dagsläget. tänkte ge mig på mina lasrifle grabbar nu.. har 3 obyggda dracosans som kom i förra veckan och en monterad och bara primad. blir lite fordons pill med airbrushen till helgen. väntar på ett huvud till min sgt med yxa, sedan blir det att seala alla med purity seal och sedan lägga på tufts.

sitter och överväger om jag ska försöka mig på osl på mina yxor och volkite chargers för att ge lite mer kontrast eller funkar det som det är nu?

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av Elevatorlake »

Jag gillar skarpt det gråa färgschemat du kör och baserna passar väldigt bra till.

Har du några fler bilder på tanken? Ser bra ut på håll och det vore kul att se mer av den :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

sefiii
Inlägg: 329
Blev medlem: 16 jul 2013, 09:35

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av sefiii »

Gillar även jag det mer gråa schemat, passar till stormsections void armor riktigt bra.

Jag, personligen, tycker det vore kul att se OSL på Chargers, för yxorna vet jag inte om det behövs, men det skulle skithäftigt ut om du gjorde det :D
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

Elevatorlake skrev:Jag gillar skarpt det gråa färgschemat du kör och baserna passar väldigt bra till.

Har du några fler bilder på tanken? Ser bra ut på håll och det vore kul att se mer av den :)

Bild

hann precis knäppa denna innan regnet kom.. bra väder i borås sa de. hehe just denna ytan är den bästa. så det är den jag vågar visa :mrgreen:
sefiii skrev:Gillar även jag det mer gråa schemat, passar till stormsections void armor riktigt bra.

Jag, personligen, tycker det vore kul att se OSL på Chargers, för yxorna vet jag inte om det behövs, men det skulle skithäftigt ut om du gjorde det :D
ska hitta lite gubbar som jag vågar leka med och försöka lära mig lite hur jag ska handskas med airbrushen, hittentills har den bara används till att prima..

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

sorgens dag när man inser att det redan är fredag och sin enda semestervecka denna sommaren lider mot sitt slut.. har gått in för att få en redig skjuss i min arme, men skulle ljuga om jag säger att jag inte hade hoppats på att hinna längre än vad jag gjort.. nåväl. bjuder på lite bilder av det jag har, vissa är klara medan andra har lite smådetaljer kvar innan jag kan seala och slänga på lite tufts på basera..

Bild
boondock saints
Bild
Bild
Bild
vill köra hela min arme med hjälmar, försökte bryta loss huvudet men utan framgång, blir att köpa styck gubbe från ebay eller en helt ny squad.. har även en veletaris stormsection i samma situation..
Bild
Bild
behöver köpa lite svärd och träna på wetblending så jag kan få svärdet att se lite styggare ut..
Bild
va tycks om dessa?

ska fortsätta kriga på...

Skriv svar