alex hobbyhörna

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

hobbyn har lidit lite av olika anledningar, köpt på mig en start till iron warriors. men är nu väldigt sugen på att måla imperial fists då gult var ganska roligt att försöka trixa fram, speciellt när det går bra! fått i mig någon team match här nu i 30k och tycker verkligen det är roligt att rulla tärningar. så jag tänker att jag får bygga mina iron warriors och imperial fists parallelt medan jag kan slåss med mina målade solar auxilia. har plöjt ljudböckerna för iron warriors och är väldigt förtjust i fluffet, så tänkte försöka gå efter en ganska iron circle tung lista som kanske inte alls funkar i själva spelet. perturabo tillåter deepstrike i runda 1 så blir nog något med massa terminators! till mina imperial fists så tänker jag att jag vill bygga runt alexis polux och göra en väldigt breacher tung lista och kanske spela dessa mestadels i ZM!

köpt på mig en ny arbetsyta som gör sig mycket snyggare i lägenheten, vilket uppskattas av min regering här hemma..
Bild

såhär blev mina 10 gula veletari storm section. skulle vilja highlighta båda det svarta och gula, men har så mycket jag vill måla att det får lämnas till senare
Bild

även påbörjat självaste lord of iron. har en massa olika silver nyanser och svag ton av blått som syns dåligt i ljuset. skulle behöva köpa en daylight lampa. tips på en prisvärd uppskattas!
Bild
Bild
lyckades inte bli av med mouldlinjen bakpå ena benet tyvärr och nu känns det försent för att backa bandet. men perturabo är otroligt tuff modell! har även magnetiserat hammaren ifall jag av någon anledning inte skulle vilja fielda forgebreaker!

har även börjat på lite mortar crew. hört att phosphex är rolig, kanske ger en nybörjare som mig lite handikapp :roll:
no stop for the heresy train!
Bild

är inne och lurkar dagligen, så otroligt motiverande att se era trådar växa och inspirera! tyvärr så lockar tvpspelet ganska lätt om kvällarna när kompisarna ringer och vill umgås, men blir väl så när man flyttar några städer bort. på återseende!

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av Nurgle »

Tjusigt hobbybord. Ser riktigt skönt ut med egen yta!

Och snygga modeller. Ser fram emot att se den där bjässen uppmålad.

Hobbyn går i vågor annars blir man antingen utbränd eller manisk :)

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

hamnade in på imperial fists istället..
Bild
Bild
provade oljefärger för första gången, hehe vilken ögonöppnare!

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

försökt ta mig in på forumet under några dagar nu, lyckades tillslut med lite googlejutsu hitta hit. är denna domär temporär eller är vi under ett byte? så mitt bokmärke hamnar rätt. har insett hur beroende jag är av sidan och era uppdateringar. försökt flera gånger om dagen som istället resulterat i att jag gått med i nästan alla warhammer relaterade facebook grupper och scrollat frenetiskt för mina dagliga behov av inspiration, men nu är jag här och tänkte dela med mig av vad jag fått gjort när jag nu inte kunnat hänga här bland era updates.
hamnade som nämnt in på imperial fists. är inte så insatt i fluffen eller hur legionen spelar mer än att jag finner det otroligt roligt att måla gult, och att jag diggar breachers, eller tja, sköldar i allmänhet!

tog mig friheten att dokumentera min process för hur jag målar gult då jag ibland faller av helt från målningen och kommer av mig i hur jag går fram..

Primer vallejo grej, följt av vallejo air hull red för att skapa kontrast längre fram
Bild
Bild


vallejo primer white zenital highlight
Bild
Bild

citadel air averland sunset, underifrån försöker få täckning över det rödbruna. påminnelse att köpa ny då den tog slut..! tycker mig stöta på att jag gloggar fast airbrushen med citadels air färger jämförelse med vallejo även om jag använder flow improver och thinner. nåväl det går åt rätt håll.(klantigt nog tog jag bild på fel gubbe..)
Bild
Bild

och sedan avslutningsvis en zenital dust med vallejo air yellow 71.078
Bild
Bild

Bild

ska försöka få på en gloss varnish och se om jag har transfers som räcker eller om det behövs en efterlängtad fw beställning från semester kassan...!

bär av till varberg för midsommar firande, hoppas på busregn så en inte blir utjagad och får måla lite nu när suget är framme

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

Bild
Saknar transfers till två sköldar, hann inte få dit dekaler på axelskydden men när jag kommer hem från midsommarfirandet blir ett besök på fw hemsida för att åtgärda!
Glad midsommar allihopa

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av Leffegnu »

När någon lyckas med gult är det alltid nice drägla på figurer :)

Tycker ni lyckats väl i kategorin "lagom gult" :D

Inspireras av andra är ack så viktigt av så många skäl :>

Keep up the yellow world (=
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

tack! har verkligen testat runt hur jag vill gå väga med min gul. blir nöjd på detta sätt och har dokumenterat och skrivit ner hur jag går tillväga så att med mina avbräck inte ska komma av mig hur jag gick tillväga när intresset åter kommer på besök!

här kommer en liten bildbomb på det som ligger på målarbordet just nu..

Bild

Bild

Bild


10 av 20 breacher har fått på sig svarta trims, är väl egentligen detta som tar död på intresset att måla..
svart på gult blir så oförlåtande när det blir fel men skapar väldigt bra kontrast till det gula, high risk big reward eller vad man ska säga..

Bild

återstår huvuden, kör veteran tema på alla.. dvs rött och vitt. förutom på mina eliter som får svart och vitt
och kanske vissa specifika får gula hjälmar!




stannar jag här blir det väl ingen riktig bildbomb så här kommer lite annat!

Bild

Bild

Bild


magnetiserade vapenutstryckning så att jag så småningom kan slåss mot det mesta.. verkligen gillar denna modell till utseendet.
riktigt stor och brutal. sägs spela bra dessutom!


sedan lite termisar från BoP lådan, upgraderade med stormshields

Bild

Bild

Bild


ordet på internet flödar om att även tartaros terminators kan bära sköldar nu efter senaste FAQn i 30k, tycker dock cataphractii armorn ser fräckare ut.




och avslutar denna post med det mest omfattande jag gjort inom denna hobby. partybussen nr.1
Mastodon was a truly formidable war machine, capable of ferrying up to forty Space Marines, or twenty Astartes and two Dreadnoughts [size=85]http://warhammer40k.wikia.com/ ... on [/size]
Bild

Bild

denna var riktigt hemsk att bygga.. så gott som i vilket fall, kan inte helt sluta framdörrarna, men får väl säga att grabbarna är sugna på att komma ut på slagsfältet!
även gett mig på att måla insidan och lämnat toppdelarna avtagbara.

Bild

Bild

Bild




det mesta ligger under glossvarnish. återstår lite dekaler på vissa saker och delar, sedan vädrig med oljefärger. uppdateringar kommer!
fridens

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av Leffegnu »

Alltså mastodonten är STOR!
Kikat på flera bloggar, bilder, FW-sidan osv fast likväl när en ser den igen blir en lika tagen av dess massiva storlek.
Den måste väga något kilo den klumpen :)
Specialregel är att den måste köra mist x" varje runda för att den är unstoppable force haha

Tror en talar för alla på forumet när en säger bildbomber uppskattas :D

Ni har en del att tugga dig igenom fast långt gången i mycket :)
Snart dags ta fram par flaskor och sätta på kylning :>

Vad blir det för basnings-tema tro?
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av Nurgle »

Mastodonen är en sån modell man skulle vilja ha bara för att den är så himla ball! Du har hjort etc rioting bra Jobb dlr! Och sjukt impad av din gula färg. Det är en grymt svår färg att måla och ser oftast ut som bananer eller smutsiga regnrockar. Snyggt!

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

efter en semestervecka i stockholm sprang jag förbi games-workshop en eller två gånger. svårt att komma ut ur butiken tomhämt..

Bild

harlequins blev det, så otroligt snygga modeller och som förhoppningsvis kommer utmana mig som målare att bli bättre och testa nya saker. tänker på diamant mönstren, gems och småpill...

funderar på om jag ska beställa stenciler från fallout hobby eller tillverka egna diamant mönster från maskeringstejp till mina fordon.. åker man få postnords roliga tull, moms och skatt när man beställer från utlandet? köpte nämligen 20 shoulder pads från ebay för 50kr någonting och de ville att jag ska betala 150kr för att hämta ut dem.. nej då får de behålla dessa..

Bild
(såg att jag missat att fila bort mouldlines på Zephyrglaiven... korrigerat nu!)

som tidigare nämnt innan har jag bara spelat en eller två matcher av 30k och är således urdålig på att bygga listor och loadouts..
kikat på lite battle reports på youtube och hittat en från tabletop tactics som jag tycker verkar intressant. lutar åt att det blir en väldigt snabb arme med många skyweavers. som jag förstått det som ska man spela med två battalions för att låsa upp fler command points.
Image
är mitt första val, får läsa mig in och se vad som verkar smaskigt i övrigt. är iallafall bestämd att jag vill spela på en hel harlequins arme.. vissa färger av färgerna jag saknar var slut i butiken så jag väntar in dessa innan jag öppnar upp färgburkarna och börjar kladda.. kommer nog bygga upp mina skyweavers och starweavers innan troupsen så jag vet vilka vapen dessa ska få..

tips och hejarop uppskattas!

Skriv svar