alex hobbyhörna

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

när man lämnat stor stockholm till det lite mindre borås och blivit sambo på 31kvadrater blev det inte mycket utrymme till denna hobby tyvärr.
men suget för att få komma igång har eskalerat och resulterat i att jag sprungit ner till posten vart om varannat för att hämta ut roliga hobby paket.
klädgarderoben räcker inte längre till för att kunna förvara alla mina hemklickade artiklar så har jag fått order om att flytta ner till förrådet där jag kan vara verksam..

Bild

såhär ser min lilla hörna ut nere i det "allmäna" förrådet, vågar dock inte lämna något framme så det blir en massa konkande fram och tillbaka..

testade detta med airbrush för första gången idag.. haha det ser mycket lättare ut på youtuben än vad det visade sig vara. tanken är att jag ska kunna göra lite tuffa OSL effekter
på mina vapen och visirer eller annat dylikt, men det känns väldigt långt borta än så länge.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av Elevatorlake »

Oj vad nice det är med FW-modeller :)

Vad avis jag är på dig som hittar gammal FW-terräng, otroligt synd att de slutade sälja sina vägar, skyttegravar och bunkrar. Otroligt fina grejer!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av Serpent »

Kul att du är igång. Heja!

(På Ylva har vi målarrum, dock ej airbrushkompatibelt. Kom och testa!) :wub:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

Bild

Lyckades limma ihop pek- och ringfingret, tappat grejer på golvet en miljon gånger samt gett upp otala gånger på att försöka limma dit någon hand eller arm fastän dessa är väldigt få-delade... Men tillslut fick jag ihop allt och hunnit lägga en grund med färgsprutan 8-) har även köpt en till dracosan och ett gäng veletaris till.. Hoppas hinna få lite tid med penseln ikväll om det inte tvingas till mellogibb..

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

Bild

Denna stackars fick fötterna kvar på basen när jag försökte gunga av han lätt för att kunna göra basen.. Så fick sluta som en test modell.. Tycker det finns oerhört med potential på dessa grabbar och kan säkert läggs ner minst lika mycket tid till på snubben.

Ni som fäster era modeller på bas när ni primar hur tar ni loss den för att sedan göra basen eller görs den med gubben fastlåst på sin befintliga plats?

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av Naz87 »

Nu brukar jag inte sätta fast dom på en bas om jag inte måste, utan limmar fast dom med pyttelite super lim på en gammal färgburk istället, bättre att hålla i vid själva målningen. När jag fäster dom på en bas använder jag häftmassa.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av Elevatorlake »

Du kan ju också borra ett litet hål i foten och sätta in en bit ståltråd att hålla i de med när du airbrushar. Det enda abret är att du behöver ett ställ eller liknande att sätta modellerna i när du inte målar men det är väldigt utrymmeseffektivt.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av Lottomannen »

En liten, liten skvätt superlim under ena foten brukar fungera.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

tack för tipsen! detta skall prövas när jag lämnar stockholm och återvänder tillbaka till borås, ska även lyckas få med mig min borr, lite magneter och korkar som jag kan fästa gubbarna på... hittade dessutom en oöppnad imperial bombard och en trojan som jag tänkte försöka bli av med då jag tänkte satsa på mina solar auxilia och köpa hem några ogryns.. eller en till dracosan.. det här med att köpa på mig i större takt än vad jag hinner måla är ett ständigt återkommande problem jag har..

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

såhär ser det ut om/när jag kommer först hem:wub: är inte jätte populärt varje gång..
Bild

jobbat igenom en squad veletaris storm section och håller nu på med en squad med power axes. tycker det tar förfärligt lång tid för mig att måla.. insåg dessutom att jag inte besitter ansiktsmålning än så en snäll amerikanare har erbjudit sig att skicka mig ett nytt huvud med hjälm på måndag till min squad commander då jag tänker köra alla med hjälmar. blir tuffast så.. blev ensam hemma här nu mot kvällen så tänkte sitta med penseln in på spöktimmarna för att bli klar med dessa så jag kan hoppa på mina fordon, har en infernus och en 4 dracosans som väntar ivrigt på lite färg! hoppar över vädringen på dessa och framtida modeller tills jag målat upp en spelduglig lista innan det verkliga tidssinket börjar..
Image

hur snabbt målar ni en grabb? tror det tar mig cirkus 4 timmar, och tyvärr är det väl tabletop som bäst.. men jäklar så tuffa de blir när de får allt fler kompisar!!

Skriv svar