alex hobbyhörna

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av Röde »

Glada hejarop från Linköping...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

Röde skrev:Glada hejarop från Linköping...
tack så mycket! ska försöka få klart det sista nu idag efter en liten vända ut i affärer med tjejen.. sen börjar det om på ny kula med nya grabbar, det som står på tur är antingen 40 lasrifle killar, malcador infernus, massa dracosans eller konvertera veletaris med rotorcannon istället för volkites.. finns så mycket resin att tillgå här att man nästan dras från att börja rota i det.. ändå vill en köpa mer :D suttit och fluktat på en sådan Atrapos ett tag nu men är inte i närheten i min målning för att våga mig på en sådan, speciellt inte efter att Ismenos jätte härjar bland forumet :L

sefiii
Inlägg: 329
Blev medlem: 16 jul 2013, 09:35

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av sefiii »

holyalex skrev:
Röde skrev:Glada hejarop från Linköping...
tack så mycket! ska försöka få klart det sista nu idag efter en liten vända ut i affärer med tjejen.. sen börjar det om på ny kula med nya grabbar, det som står på tur är antingen 40 lasrifle killar, malcador infernus, massa dracosans eller konvertera veletaris med rotorcannon istället för volkites.. finns så mycket resin att tillgå här att man nästan dras från att börja rota i det.. ändå vill en köpa mer :D suttit och fluktat på en sådan Atrapos ett tag nu men är inte i närheten i min målning för att våga mig på en sådan, speciellt inte efter att Ismenos jätte härjar bland forumet :L

Gör som jag.

I) köp mer
II) låt stå och öva på mindre saker med nya tekniker
upprepa steg ett
III) glöm bort vad du gjorde.

Bli färdig två år senare :D

eler inte.

Klart du skall skaffa en atropos.
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

sefiii skrev:
holyalex skrev:
Röde skrev:Glada hejarop från Linköping...
tack så mycket! ska försöka få klart det sista nu idag efter en liten vända ut i affärer med tjejen.. sen börjar det om på ny kula med nya grabbar, det som står på tur är antingen 40 lasrifle killar, malcador infernus, massa dracosans eller konvertera veletaris med rotorcannon istället för volkites.. finns så mycket resin att tillgå här att man nästan dras från att börja rota i det.. ändå vill en köpa mer :D suttit och fluktat på en sådan Atrapos ett tag nu men är inte i närheten i min målning för att våga mig på en sådan, speciellt inte efter att Ismenos jätte härjar bland forumet :L

Gör som jag.

I) köp mer
II) låt stå och öva på mindre saker med nya tekniker
upprepa steg ett
III) glöm bort vad du gjorde.

Bli färdig två år senare :D

eler inte.

Klart du skall skaffa en atropos.
hehe, plånkan överlevde forgeworld för denna gången :lol:

sefiii
Inlägg: 329
Blev medlem: 16 jul 2013, 09:35

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av sefiii »

hehe, plånkan överlevde forgeworld för denna gången :lol:[/quote]


min plånbok har en fågel fenix på sig ;)
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

dagens wip. det fortsätter att regna i borås så hinner samla på mig en hel drös med modeller som behöver få sig lite purity seal(eller rekommenderar ni någon annan? tycker mig läsa om så dåliga omdömmen om denna produkt, hittils har den funkat för mig..) vill ju så gärna slänga på lite dekaler och tufts på mina snubbar!
Bild
Bild
Bild
(chippingen på ena sidan av den vita randen blev väldigt enformig så får fixa till detta när jag får fram den igen, behöver även göra lite åt pipan och slangarna som går under samt lampan, någon färg ni rekommenderar? använder orange/röd till mina visirer och svärd..

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av Ismeno »

Ser bra ut det där!

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av Leffegnu »

Ser mkt bra ut =)

Purity seal har funkat för mig till större saker, mindre gör en för hand. Vet det är delade meningar om det.
"Tror" att om en tänker sig för innan är det inga problem, inte för mig i alla fall =)
Skaka väl innan, se till att flaskan och rummet är i samma temperatur och håll ett jämnt avstånd så blir det fin fint.

Orange/rött i ljusare nyans som ni sen weatherar ner är låter bra imo :D
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av Elevatorlake »

Har du en airbrush så är det alla gånger bättre att köra med den.

Purity seal ska du bara använda i typ rumstemperatur och normal luftfuktighet, annars kan den "ghosta". Gör den det så få inte panik, det brukar funka att lägga på ett lager till som "aktiverar" det första lagret och är förutsättningarna rätt med temp och luftfuktighet så försvinner ghostningen.

Det beror lite på i vilken ordning du gör saker men jag brukar inte lägga någon varnish innan jag lägger på dekaler. Jag brukar lägga på dekaler och sedan vallejos decal fix, andra märken funkar säkert lika bra, som mattar ned dekalen rejält men även "sträcker ut" den så att skrynkligheter försvinner och den lägger sig ännu tightare mot ytan. Sedan brukar jag chippa dekalerna lite med färg och lägga washer etc. När du gjort allt det och lägger sista varnishen på modellen så syns det inte att det är en dekal längre.

Snygg tank! Modellen är väldigt fin men ditt färgschema är precis som jag gillar det: grått, slitet och skitigt :)

Otroligt fin armé också, sådana där påminner mig om varför jag älskar den här hobbyn :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

Leffegnu skrev:Ser mkt bra ut =)

Purity seal har funkat för mig till större saker, mindre gör en för hand. Vet det är delade meningar om det.
"Tror" att om en tänker sig för innan är det inga problem, inte för mig i alla fall =)
Skaka väl innan, se till att flaskan och rummet är i samma temperatur och håll ett jämnt avstånd så blir det fin fint.

Orange/rött i ljusare nyans som ni sen weatherar ner är låter bra imo :D
Tack! har några varnishes som jag köpte för ett tag sen ämnade till min airbrush, men eftersom att den inte får plats här i lägenheten så åker den sällan fram då jag måste bråka mig ner till förrådet och rota.. får testa att pensla på någon lek gubbe..!
Elevatorlake skrev:Har du en airbrush så är det alla gånger bättre att köra med den.

Purity seal ska du bara använda i typ rumstemperatur och normal luftfuktighet, annars kan den "ghosta". Gör den det så få inte panik, det brukar funka att lägga på ett lager till som "aktiverar" det första lagret och är förutsättningarna rätt med temp och luftfuktighet så försvinner ghostningen.

Det beror lite på i vilken ordning du gör saker men jag brukar inte lägga någon varnish innan jag lägger på dekaler. Jag brukar lägga på dekaler och sedan vallejos decal fix, andra märken funkar säkert lika bra, som mattar ned dekalen rejält men även "sträcker ut" den så att skrynkligheter försvinner och den lägger sig ännu tightare mot ytan. Sedan brukar jag chippa dekalerna lite med färg och lägga washer etc. När du gjort allt det och lägger sista varnishen på modellen så syns det inte att det är en dekal längre.

Snygg tank! Modellen är väldigt fin men ditt färgschema är precis som jag gillar det: grått, slitet och skitigt :)

Otroligt fin armé också, sådana där påminner mig om varför jag älskar den här hobbyn :)
tack! kul att det uppskattas för jag har en sån dålig målar teknik att det tar mig närmare 30-40 timmar att få klart en squad på 10 gubbar om det ens räcker.. hinner tänka att nej nu ger jag upp till att återuppleva nyförälskelse sånär ett nytt lager färg växer fram forgeworlds detaljrika utsmyckning. ville hålla mig till ett ganska enkelt färgschema som ser maffigt ut i klunga, var väldigt sugen på att försöka gå på en imperial fist gult-tema men vågade inte försöka mig på färgen.. men är nöjd! skulle dock behöva bli lite mer tålmodig och inte försöka batch måla squad per squad.. tenderar att börja slarva och försöka ta genvägar när timmarna blir för många.

bugar och bockar för alla tips och hejarop. det glädjer och inspirerar mig att måla på. börjar dock känna att jag skulle behöva en lista att måla efter så rätt modeller hamnar rätt i kön.. hittade denna chart på ett annat forum som känns som en klok ide
Bild
något sådant ska jag nog försöka pyssla med imorgon när jobbet har gett mig ledigt.

Skriv svar