alex hobbyhörna

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

tjena gänget! tänkte försöka hålla denna blogg vid liv så att jag kan hålla mig inspirerad till att bygga och måla en speldugligt arme i både 40k och 30k och slutligen lära mig spelet!

Till vad jag bygger på så har jag samlat på mig lite death korps of kriegs och här nu i dagarna har jag beställt hem lite solar auxilia till en 30k arme..
tips och råd mottages!

nyligen inflyttad till Borås och söker lite hobby kompisar för målar sessions och hänga på och glo när ni battlar loss!

väl mött!
mina första kriegs;
Image
sedan bestämde jag mig för att jobba vidare i detta färg tema..
Image
Image
Image
Image

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

-
Senast redigerad av 1 holyalex, redigerad totalt 17 gånger.

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av Serpent »

Riktigt snyggt! Om du vill komma till Göteborg och spela så har Föreningen Ylva en växande spelargrupp i båda systemen. Det är ju inte långt mellan städerna. 8-)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

Serpent skrev:Riktigt snyggt! Om du vill komma till Göteborg och spela så har Föreningen Ylva en växande spelargrupp i båda systemen. Det är ju inte långt mellan städerna. 8-)
Ska försöka måla klart någon liten arme och Titta in på ett besök! Tack!

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

Hade helt glömt av att jag varit på ebay för ett par veckor sedan i flyttlådorna.. Denna trevliga mur dimpade ner i brevlådan idag!
Bild

Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av Knaperstekt »

holyalex skrev:sitter även och letar bland airbrush djungeln..
till kompressor kollar jag på denna
http://airbrushshop.daveart.com/kompres ... essor.html
pistol
http://airbrushshop.daveart.com/iwata-r ... brush.html

är väldigt okunnig inom ämnet men tänker att jag borde kunna lira med typ en biltema luftslang?
är luft/vattenavskiljare nödvändigt?
vad mer för tillbehör behöver jag för att kunna bruka en airbrush, rengöringstation, flow flowimprover, thinner?
Hej!

Kolla och läs genom den stora airbrushtråden här på forumet. http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=9&t=7897

Jag gjorde det och beslutade mig för att börja med Biltemas grejer för priming och basfärger. Nästa steg blir att köpa en bättre penna. En bättre kompressor kan dock dröja ett tag.
Lite andra tips finns också i tråden.
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

hämtade hem lite mer godbitar från posten idag!
lite resin grejer som jag väntat på sedan oktober.. fick till och med betala tullen från usa så ingenting jag kommer köpa igen, det är iallafall lite oljetunnor och armor till en chimera och ett litet trench system som mina dkoks kan kuta runt i!
även köpt lite airbrush grejer i väntan på airbrushen och kompressor! hittade även en micro pen på 0.1mm som jag tänkt ha till ögon eller annat spännande..
Bild

ja, nu känns det som att jag bara behöver få hem så jag kan prima mina modeller så jag kan komma tillbaka in i hobbyn igen.. har en drös solar auxilia som ligger och väntas på att få ett välbehövligt bad!
riktigt fräcka detaljer!

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av Nurgle »

holyalex skrev:Hade helt glömt av att jag varit på ebay för ett par veckor sedan i flyttlådorna.. Denna trevliga mur dimpade ner i brevlådan idag!
Bild
Schyssta grejer! Är det 15 mm skala på muren?

Hehe, den euforiska känslan när en bortglömd hobbybesättning landar. Som en julklapp mitt i vardagen.

Och känslan när frugan frågar "vad är det där och när beställde du det?", varpå man svamlar ur sig något osammanhängande och försvinner in i hobbygrottan.

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

Nurgle skrev:
Schyssta grejer! Är det 15 mm skala på muren?

Hehe, den euforiska känslan när en bortglömd hobbybesättning landar. Som en julklapp mitt i vardagen.

Och känslan när frugan frågar "vad är det där och när beställde du det?", varpå man svamlar ur sig något osammanhängande och försvinner in i hobbygrottan.
tror det är en gammal forgeworld defence line, men kan inte bekräfta detta.. tänkte att den blir kanske lite roligare än aegis väggen..
klickade hem lite blue stuff och milliput ihopp om att kunna fortsätta bygga på muren? någon som har erfarenhet?

klickade även hem lite mer gubbar till min solar auxilia arme som ligger och väntar på att få sätta igång.. då jag hittat mig in i en spelgrupp här i borås som ska lira lite 30k mot slutet av maj och för de som vill prova på så skulle det finnas 2 låne armeer på plats, något som passar mig utmärkt! kanske jag får in en fot i speletsvärld och inte bara sitta i min hobbygrotta(läs köksbordet i den lilla 31kvadratan man bor i)
Bild
hur ser era hobbyutrymmen ut? väntar även på en utsugslåda till mitt airbrush projekt och börjar undra hur jag ska få plats med detta..

ja ni får utsäkta att det är dåligt med bilder på mina faktiska modeller, men vill inte gå igång utan att kunna lägga primer på prylarna och sprayburkarna lämnades kvar i stockholm..

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

rotade fram lite limm ur kartongerna och byggde ihop dessa 10 yxhuggare och en dracosan som gömmer sig i bakgrunden
Bild

Skriv svar