alex hobbyhörna

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

Gullberg_ skrev:Ser ut som du har en riktigt mäktig legion på G alltså! Inspirerande att se alla dina stora saker!
Ja alltså 2 storm eagels och sen 1 fire raptor tänker jag passar bra till min legion för just porträttera invasionen av Prospero.
Sen bygga en försvaras styrka av Thousand sons :D
här kommer en sammansättning på hela min 'blivande' arme, nu har allting fått sin grundfärg, det mesta blir då gult. mina apotekare blir vita och självaste sigismund ska bära svart rustning för att representera black templars och utmärka sig lite från allt det gula. har kollat en hel del på maniac från youtube och ska försöka lyda hans motto - paint more minis!
dags att se till att denna arme blir färdigmålad så jag äntligen vågar ta mig ut och lära mig rulla tärningar.
Bild

Bild

är inte mycket för att måla ansikten och tycker en hjälm klär honom bättre!

inväntar även på detta svärdet, då resin ibland(eller som oftast) kommer krokigt och stökigt så råkade jag smälta en del av hans orginalsvärd.. :) (längtar lite till mina harlequins som är i ljuvlig mörkgrå plast...)
Bild

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: alex hobbyhörna

Inlägg av holyalex »

har gått med i en escalation kampanj som hålls på min förening där det spelas 40k, så har målat upp mina första 500 poäng harlequins som jag tog ut och spelade min första match av warhammer på igår! blev tyvärr en förlust med 8-5 i poäng men i runda 7 slog jag ut alla hans modeller från spelbrädet och hade endast min shadowseer kvar som var min warlord och en riktig krigare, oj vad bra han var! det var tyvärr så mycket att ta in och lära att jag glömde helt bort att ta bilder under matchen.. tanken är att vi spelar 2 matcher i månaden och ökar med 250poäng per månad.

Bild

Bild

Bild

hann inte riktigt måla klart alla detaljer men på det stora hela såg de ändå halvfärdiga ut att ta med på en match..

insåg här att jag är riktig dålig på att måla gems, om ni har tips eller tutorials mottages de gärna!

tanken inför nästa poäng höjning blir att få in en solitaire och om poängen ger möjlighet en till skyweaver!

Skriv svar