Sebastians konsoliderade målartråd

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Boggalogg »

Det är väl aldrig så att du minns varifrån du köpt armarna? De var onekligen ett enormt lyft för den modellen

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Elevatorlake »

Boggalogg skrev:Det är väl aldrig så att du minns varifrån du köpt armarna? De var onekligen ett enormt lyft för den modellen
Tror det är de här

https://spikeybits.com/2016/10/the-stor ... anids.html

Finns mycket coolt på shapeways till stormsurgen också men de är rätt dyra. Om du bildgooglar ”stormsurge arms” kommer det upp en del exempel.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

Elevatorlake skrev:
Boggalogg skrev:Det är väl aldrig så att du minns varifrån du köpt armarna? De var onekligen ett enormt lyft för den modellen
Tror det är de här

https://spikeybits.com/2016/10/the-stor ... anids.html

Finns mycket coolt på shapeways till stormsurgen också men de är rätt dyra. Om du bildgooglar ”stormsurge arms” kommer det upp en del exempel.
Japp, de från puppetswar är det. Funkade riktigt bra.
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av NilssonHarHund »

Mycket bättre på samma sätt som broadsides blev bättre när vapnen flyttade från axlar till armar. Snyggt!

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

Nu är det dags att öka takten igen om man ska få klart en armé till på söndag! Som tur är är det ju ledigt fram till dess!

Nu är Armsurge äntligen färdigmonterad, primead och basecoatad, och med mitt färgschema betyder det ju redan att han nästan är färdigmålad ;)

Rejält meckigt att få allt på plats, men tyckte klart det var värt det för att få en ascool mecha-robot. Sågade itu en guard-tank för att fylla ut den annars otroligt tomma basen med något lite roligare.

Bild

Bild

Bild

Bild
Sebastian Magnusson

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Elevatorlake »

Ca en miljon procent snyggare än originalet? :)

Snyggt med din montering av missilerna på axlarna också som du gjort. Ser bättre ut än de 3d-printade varianterna jag såg när de kom högt upp, det blev lite avigt.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Grudge »

Den där är riktigt, riktigt fet. Kanoner och missiler överallt! Ska bli jättekul att se den målad.

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

Elevatorlake skrev:Ca en miljon procent snyggare än originalet? :)
Japp :P Ribban var inte den högsta dock...
Elevatorlake skrev:Snyggt med din montering av missilerna på axlarna också som du gjort. Ser bättre ut än de 3d-printade varianterna jag såg när de kom högt upp, det blev lite avigt.
Grudge skrev:Den där är riktigt, riktigt fet. Kanoner och missiler överallt! Ska bli jättekul att se den målad.
Tackar!
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av RUNE »

Det blir en mycket fräckare och snyggare modell med armar, tveklöst!
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

De flesta Tau-mecha är riktigt coola, och är det några som har problem så vet jag oftast vad de behöver (som i fallet Stormsurge - armar). Riptide har jag dock alltid tyckt sett förjävlig ut utan att riktigt veta varför...

Eller ja, jag vet att huvudet är skrattretande litet. Kan inte se en Riptide utan att tänka på Goombas från Super Mario-filmen.

Bild
Image

Men annars klart osäkrare, så här kommer första försöket på en Riptide-fix. Vill inte göra om den till en helt annan mecha, men samtidigt göra om det till något jag inte kräks över att behöva måla.

Bild

Bild

Bild

Så här i efterhand inser jag att den förutom för litet huvud egentligen nog också har för små armar, lite T-Rex-varning, men jättekanonen och den egenbyggda skölden löser egentligen det och gör det mer proportionerligt.
Sebastian Magnusson

Skriv svar