Sebastians konsoliderade målartråd

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Nurgle »

Jädra maffiga konverteringar. Inser först nu att jag kommer få se dessa härligheter live på söndag! Nu börjar jag bli sjukt taggad att se vad du ska hitta på med dessa :)

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

Nurgle skrev:Jädra maffiga konverteringar. Inser först nu att jag kommer få se dessa härligheter live på söndag! Nu börjar jag bli sjukt taggad att se vad du ska hitta på med dessa :)
Jaaa, en får väl se. Har ju dagen på mig innan man måste skicka in lista, får se hur mycket jag fått målat vid 23:59 när det är dags att ta beslut.

Mulle Mechas workshop pågår för fullt här hemma.

Bild
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Nurgle »

Helt rätt - Keep em guessing :)

Men i alla fall sjukt coola gun suits. *Peow peow*

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

Det här kan vara det mest tragiska jag någonsin sagt - men en armé behöver mer än bara jätterobotar.

Så har gjort klart lite Pathfinders, en salig blandning av gamla i metall och nyare i plast. Tuvor istället för platt gräs, tror jag kör det på Stealth Suits/Ghostkeel också, kul liten grej att bryta av med hos alla smygare.

Bild

EDIT - Kvar att fixa innan midnatt:

4 Marker Drones (sprayade), 5 Shield drones (sprayade), en Riptide (grundmålad, washad, drybrushad), en Stormsurge (grundmålad, washad, drybrushad), en Coldstar Commander (snart sprayad), en Ghostkeel med två drones (ny i låda).

Vi jobbar på! Hinner säkert någon timme imorrn också även om det blir påskmiddag och packning och sånt...
Sebastian Magnusson

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

Coldstar Commander nr2 grundad och färdigbyggd. Tänker att ska man montera något på en flygarbas är det ingen idé att fega - han går ju 40" per runda!

Bild

You there - prepare to be melted!

Bild

Come at me bro!

Bild

Så mycket vitt fotande nu, även när de är färdigmålade, så prövat med en annan färg på kuliss så de inte bara försvinner in i bakgrunden. Får se om gult är det rätta valet...
Sebastian Magnusson

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

Coldstar Commander nr1 färdigmålad, mer eller mindre.

Bild

Vi körde ett testslag med nya Tauboken samma dag som den släpptes, då fick en omålad viss Coldstar Commander delta. Han mejade ner det mesta, men extra mysigt var när han avslutade matchen genom att smälta ner en Plaguebearer Poxbringer. Nurgle Daemons är ju armén min kompis precis håller på att börja med, och detta blev ett testslag för hans första 11 Daemons också. Så självklart skall vi föreviga det här fina Melta-ögonblicket!

Bild

Bild
Sebastian Magnusson

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

Status inför imorgon:

KLART:
Riptide (med fusk)
Stormsurge (med fusk)

KVAR:
3 Marker Drones (washade), 5 Shield Drones (washade), Coldstar Commander (washad), Ghostkeel + 2 Drones (halvbyggd)

Får hoppas mamma inte stannar så länge på påskmiddag imorrn...
Sebastian Magnusson

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

Sen kväll, tidig morgon, flitens lampa lyser.

Har utvecklat en rejäl målartumme som sig bör.

Bild
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Kaptenen »

Bästa flygarposen!! :D :wub:

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

Nu har mamma åkt hem så jag kan börja måla Ghostkeel!

Men alltså, vilket gissel det var att få tag på denna:

Bild

Har en tendens av att alltid gå på niten när GW gör tidsbegränsade grejer, för att jag aldrig fattar att de är just tidsbegränsade. Nånstans där inne litar jag fortfarande på vad det står i min första Citadelkatalog, att de lovar att alla modeller i den alltid kommer att gå att beställa. Missade både Imperial Knight: Renegade och Death Masque och nu alltså också den här boxen. Man vill ju inte gå miste om en fin rabatt.

Hittade till slut ett exemplar på Unispel, beställde, fick mail om att det var falsklarm. Efter att ha kollat runt på ebay m.m. hittade jag ett exemplar på Fanatic.dk, men upptäckte samtidigt att deras webshop var ur funktion för leveranser till Sverige. De lovade fixa det direkt, men tog någon vecka innan det blev slutsålt där också och dem hörde jag aldrig av. Jag är dock ganska envis. Hittade någon form av rysk Alibaba-sajt som jag lyckades navigera med hjälp av Google translate. De erbjöd i sin tur sortimentet från en polsk hobbybutik, modelmania.pl och 413 zlotny och tre dagar senare så hade jag äntligen min Ghostkeel!
Sebastian Magnusson

Skriv svar