Sebastians konsoliderade målartråd

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av NilssonHarHund »

Kaptenen skrev:Som att bläddra i de bästa årgångarna av White Dwarfs.... :wub:
Kaptenen formulerar mina tankar bättre. +1

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

Vi tar en vända till! Primaris Lieutenant, samma stil som resten av gänget men lite biffigare än de som fanns i White Dwarf på 90-talet.

Snart är mitt fotande ikapp mitt målande. Skönt! Men läskigt!

Bild

Bild

Bild

En sak som gör att jag verkligen fått fart på fotandet igen efter alldeles för lång paus är det här ljustältet. Billig Kina-skit med inbyggd LED-belysning så trodde inte att det skulle vara något att hänga i julgranen men resultatet blir faktiskt riktigt OK (alla de här senaste är tagna i det).

Bild

Bild14

Framförallt är det otroligt mycket bekvämare än att orka ta fram riktig studiobelysning varje gång, så då blir fotandet av i alla fall. Går inte in mycket mer än en Dreadnought eller fem manna squad, men bättre än inget!
Sebastian Magnusson

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

Det släpps visst en Tau-codex till helgen!

Ska vi se om vi hinner göra klart en Tau-armé tills dess?!

Så här såg det ut sist jag lämnade dem:

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Och nån gång sedan dess har jag tydligen målat en Devilfish också:

Bild

Men det finns mer kvar i lattjolajban-lådan jag hittade i garaget! Får se om det räcker till nåt som påminner om vettiga 2000, eller om jag får komplettera genom att köpa lite mer.*

*(högst troligt, när har man någonsin sagt "jag tycker min armé är lagom såhär, jag behöver inte köpa några fler coola plastgubbar"?!!)
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Serpent »

Din Primaris Ancient, hur är han byggd? För det finns väl inte en modell för den än?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

Serpent skrev:Din Primaris Ancient, hur är han byggd? För det finns väl inte en modell för den än?
Vet inte om den säljs löst, men det är den som kommer med i startlådan annars!

Bild
Sebastian Magnusson

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

Dagens jobb i "Projekt Tau": meckat ihop några Broadsides som faktiskt var i ganska schysst skick.

Bild

Bild

Bild

Bild
Sebastian Magnusson

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

Dagens slavjobb: drönare:

Bild

Bild

Behöll några gun drones som ihopsatta, men resten är magnetiserade och demonterbara:

Bild
Sebastian Magnusson

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

Dålig målardag igår. Eller ja, för Projekt Tau i alla fall. Kom förbi en kompis så vi satt mest med hans grejer.

Alla Tau fick jag gömma i sovrummet. Vill ju att det ska bli en skön överraskning när jag ställer upp en handfull Gundamrobotar istället för Ultramarines nästa gång vi spelar ;)

Men hann få lite byggande gjort efter han gått i alla fall. Den här skönheten hittade jag ute på min veranda, hade ploppat i den i grönsåpa sist jag målade Tau. Den har med andra ord legat där i ett år. Tror inte vi får bort någon ytterligare färg med det här medlet :)

Bild

Bild

Ville ju förstås magnetisera tornet eftersom jag magnetiserar allt, så ploppade in lite magneter på rutin. Klarade inte alls vikten. Satte i någon till, men fortfarande inte så bra.

Bild

Innan jag fick för mig att limma på ytterligare någon halvdussin magneter så slog det mig - problemet är inte att jag har för lite magneter, problemet är att vapnet inte är i jämvikt. Varför använda magnetism för att bekämpa naturens lagar när jag kan använda naturlagen själv till min fördel? Så på med lite muttrar och brickor tills det är i balans så sitter det perfekt med en enda magnet. Det är zen det.

Bild

Bild

Hittade också något som inte var från skräplådan i garaget utan faktiskt ett nyköp, en halvbyggd Tau Commander. Turligt nog var han precis innan stadiet där man väljer mellan vanlig och Coldstar! Så ligger steget före alla stackare som varit duktigare än mig och nu sitter där med en massa Commanders i Enforcer-rustning och gråter sig till sömns. Hittade en näve Fusion Guns som väl är det man kör, men magnetiserat såklart så inte jag är den som behöver gråta när allt förändras i nästa Chapter Approved.

Bild

Bild

Fick av misstag till en lite unik pose när jag råkade vända smalbenen bakfram under montering. Art by accident!
Sebastian Magnusson

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

Idag är stora Tau-dagen!

Fortfarande inget målande, men fortsatt massa kul byggande.

Stormsurge är en ascool modell förutom att den inte har några armar.

Bild

Ja, alltså det och att den ser ut som en kyckling som håller på att lägga ägg. Eller ett fyllo som håller på och uträttar sina behov i en gränd.

Erm, vad jag säger är alltså att det finns potential.

Först behöver den alltså armar, som jag tydligen redan köpt passande för några år sedan innan jag ens hade en Stormsurge.

Bild

Bild

Obligatorisk vapenmagnetisering ingår förstås.

Bild

Benen var egentligen väldigt lätta att ordna. Bara att vrida knäna 45 grader så den lilla pluppen som skulle gå in i smalbenen istället vilar ovan på dem.

Bild

Bild

Så fortfarande lite kvar att fiffla med, inklusive massiva missilmonteringar, men det känns som vi har fått en bra början i alla fall.

Bild

Bild
Sebastian Magnusson

Konfa
Inlägg: 712
Blev medlem: 11 apr 2010, 12:30

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Konfa »

Snyggt!

Skriv svar