Sebastians konsoliderade målartråd

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

Fick ta lite paus efter panikmålning inför turnering. Men nu har jag samlat kraft igen!

Börjar med en snabbsammanfattning av allt jag fick klart som jag inte hade tid att fota.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Typ jättemånga gaunts. Tillfredsställande att ha klart, knäckande att producera.

Dessa målades mest innan 8e var släppt, så jag gav några Spinefists med motiveringen att de nog skulle suga mindre i nya utgåvan. Gick sådär med den planen.

Att det gömmer sig något halvdussin Termagants av ursprunglig miniversion är inte alls för att det gör dem mycket lättare att få plats med när de deepar in ihop med en Trygon, utan för att det är en cool gammal throwback. Ja, så kan vi väl säga?

Bild

Bild

Bild

Pappa och son Trygon.

Bild

Bild

Och ytterligare några generationer maskar...

Bild

Visar sig att det går att göra i princip två kompletta squads av Zoanthrope/Venomthrope-kittet. Så länge man magnetiserar underdelen så är det bara en bröstkorg och några ryggpinnar det behövs kompletteras med. Så även om min green stuff-förmåga är i nivå med Elsa 4 år så är det inte någon direkt svår uppgift. Ska inte säga att det blev 100% identiskt men om någon kan se från ett halvt slagfält bort att det är green stuffade torsos på de där så ska jag äta upp lilla Elsas hatt.*

Bild

Hittade en gammal metall-Lictor från min första Tyranid-armé i 2a utgåvan. Tycker nog ingen version av Lictors är snygga, men den äldsta är nog den vassaste av dem. Och det är alltid värt att ta tillfället i akt att måla metall.

*Jag finner detta vara ett säkert löfte eftersom 1) 4-åringar inte har hattar ** och 2) Elsa är påhittad

**Eller har de? Jag kan inget om barn...
Sebastian Magnusson

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av holyalex »

det är alldeles för fina tyranid armeer på detta forumet. gillar ditt färgschema oerhört. skulle vara himla coolt att se din arme mot kaptenens..

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

holyalex skrev:det är alldeles för fina tyranid armeer på detta forumet. gillar ditt färgschema oerhört. skulle vara himla coolt att se din arme mot kaptenens..
Tackar!

Ja, han och jag har ju nästan omvända färgscheman, lila/grönt kontra grönt/lila. Se vilken som vinner. Just nu är det han, men jag jobbar på det ;)
Sebastian Magnusson

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

Sedan Skyslammer har mitt 40k-pulande mest varit lite strömålande här och var - skönt att slippa pressen!

Hjälpt min IG-kompis med lite småpill, flaggan som jag började på för evigheter sedan är äntligen färdigmålad.

Bild

Han hade beställt en näve Ratlings också och blev gruvligt besviken när han upptäckte att de var metall. Jag som älskar metall ställde mig omedelbart till förfogande.

Fy sjutton vilka härliga gubbar! Varenda modell är full av små historier som formligen berättar sig själva, från han som sitter och slappar och äter äpplen till han som springer runt med en säck full av guldklimpar och benknotor. Jag gav dem namn hela högen och skrev under plattorna.

Bild
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Ismeno »

Nice!

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

Ismeno skrev:Nice!
Tackar!

Det har varit en superkul upplevelse att snabbmåla modeller, och väldigt frigörande. Men det är underligt hur pendeln slår, efter några hundra slaskgubbar blir man plötsligt sugen på att bli noggrann och lägga ned massa tid på varje enskild gubbe igen.

Så det blev lite Ultramarines igen, och efter sju svåra år (eller i alla fall ett halvår) är de här killarna äntligen klara.

Bild
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Nurgle »

Riktigt grym banner och kul att du är på det igen!
Edit: och Space marines var också riktigt vassa. Retrostilen är grym!

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

Nurgle skrev:Riktigt grym banner och kul att du är på det igen!
Edit: och Space marines var också riktigt vassa. Retrostilen är grym!
Tack tack! Ja, nu blir det blå gubbar för hela slanten ett slag!
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Ismeno »

Very nice!

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

Ismeno skrev:Very nice!
Tack så mycket!
Lictor skrev:Ja, nu blir det blå gubbar för hela slanten ett slag!
Jag ljög visst.

The Commissar's in town!

Bild
Sebastian Magnusson

Skriv svar