Hugo's Mekshop

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av NilssonHarHund »

Det var länge sedan jag såg Nightbringern (visst blev den kass och ospelad redan i 4th edition?). Snygg figur som förtjänar både speltid och sådan snygg målning.

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Grudge »

@Röde: Tack så mycket!

@Boggalogg: Tack! Ja usch, det är ju inte första gången det händer...

@Leffegnu: Tackar, ja jag gillar färgschemat på dina - rostiga och skitiga.

@Ismeno: Tack så mycket, heh ja en hel armé av protokolldroider blev det visst... :D

@holyalex: Tackar, ja jag gillade inte hans mössa och tänkte att en staff of light skulle vara mer användbar, så jag meckade ihop en av överblivna deathmarks-bössor.

@NilssonHarHund: Jag är ju lite av en Necron-noob, så jag har inte riktigt koll på hur armén har spelat tidigare, men jag minns att jag såg modellen i White Dwarf när den släpptes och tänkte "en sån ska jag måla nån gång..."

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Nurgle »

Snyggaste Necrons hittills!

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Kaptenen »

Sablar vad fina - snyggt målat!
Guld och lila var ju dessutom ett äktenskap att beundra, väldigt bra färgval! :wub:

Nora
Inlägg: 357
Blev medlem: 14 jan 2013, 14:46

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Nora »

Gillar speciellt din Weirdboy med mask så jag beslöt att kopiera konceptet till en av mina egna konverteringar.

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Grudge »

@Nurgle: Tack så mycket!

@Kaptenen: Ja, det funkar förvånansvärt bra! Jag har som sagt min son att tacka för färgkombinationen, så jag kan inte ta åt mig äran... :)

@Nora: Tackar! Kul, gör det, jag har själv lootat massa idéer av andra orkspelare.

Just nu är det Necrons som gäller i alla fall, och efter en veckas jobb så har jag byggt och grundat nästa batch av förstärkningar. Jag har givit mig på ett nytt restaureringsprojekt - jag vann en aktion för sex baser med scarabs, och när jag fick hem paketet var det nio baser, en trevlig överraskning som det bara är att tacka och bocka för. Det blev lite jobb att ta hand om dem, vissa var väldigt tjockt målade och det var ymnigt med superlim på andra, men efter att ha fått bort det mesta av färger, och borrat och pinnat dem med gem på mina barkbaser så tror jag att det kommer att bli bra. Nu är i alla fall allt primat och redo att få sig lite färg!

Reinforcements from Ka-Varnak tomb complex 00100111 are awakening!

Image

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Grudge »

Har inte haft så mycket pysseltid de senaste veckorna, bara mest jobb och resor och jox med barnen. Men nu i helgen gjorde jag ett ryck och fick färdigt alla scarabs och några immortals som stått halvfärdiga ett tag. Scarabsen är som sagt "räddade" från Internet, och färgen är lite tjock här och där, men de blev ok. Näst i kön är en triarch stalker och en cryptek, sedan börjar jag närma mig 1500 poäng - yay.

Image

Image

Image

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Grudge »

Ok, nu känner jag att jag faktiskt måste skryta lite. Jag skaffade ett konto på Instagram för ett par månader sedan, mest för att jag var lite nyfiken på om det skulle vara möjligt att få med en bild i GW's egna galleri. Och jag måste säga att det gick definitivt över förväntan. I förra veckan kom bilden på min triarch stalker med på GW's hemsida, och idag blev den "Miniature of the Week" i deras officiella Instagramfeed. Det hade jag definitivt inte väntat mig!

Image

Image

Image

Image

Image

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Nurgle »

Wow! Well earned!

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Ismeno »

Grymme!

Skriv svar