Hugo's Mekshop

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Grudge »

Serpent skrev:Cryptek-vapnet är ju hur snyggt som helst. Häftigt!
Tack! Jag försökte efterlikna hur det ser ut på den ’Eavy Metal-målade modellen (fast i lila istället för grönt), och är ganska nöjd med resultatet. Har inte jobbat så mycket med blending förut, så det var en kul ny erfarenhet.

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Grudge »

Jag jobbar fortfarande på mina Necrons, och det har hänt lite sedan sist. Jag delade ju en Forgebane-låda med en kompis och nu har jag målat allt som jag fick i den. Immortals hade jag redan så de räknar jag som redan målade. :D

Först några Wraiths (eller jätterymdräkor som de blev kallade):

Image

Image


Sedan ett gäng Lychguard (här tillsammans med min Overlord):

Image


Destroyers är också riktigt nice i nya codexen, så jag var tvungen att skaffa ett gäng. Men, så såg jag att jag hade en extra Overlord liggande och jag bara måste bygga en Destroyer Lord.

Image


Tre till Destroyers står på målarbordet just nu.

Jag borde ta ett familjefoto på alla mina Necrons snar - är uppe i nästan 2500 poäng nu, och ska bara måla några saker till innan den här armén får vara "klar" (för tillfället i alla fall)

Men sedan började det klia allt för mycket i fingrarna när GW announcade att Orks (och SW) ligger närmast i listan på nya codexar, så jag blev bara tvungen att avsluta två gamla Ork-projekt som har vilat i typ ett år nu.

Först gav jag min gamle Big Mek Mugbuzz en sprillans ny Kustom Force Field:

Image

Image


Och sedan fick Mad Dok Grok äntligen lite färg på sig. Tanken är att jag ska kunna spela honom antingen som Mad Dok Grotsnik eller som en vanlig Painboy.

Image

Image

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Röde »

Ser bra ut! Mycket snygga Necrons!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av lurräven »

Älskar verkligen färgschemat på dina Necrons (orker också fina!).

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av RUNE »

Mycket snygga. :wub:
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Grudge »

Tack så mycket, Röde, lurräven och RUNE!

By the way, om någon är intresserad så gjorde jag en liten painting guide för mina Necrons för Instagram, men också för att själv minnas hur jag gjort det om jag glömmer bort det medans jag pysslar med något annat...

Image

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Leffegnu »

Snygga målningar :D

Basar ni dina destroyes lr?
I början gjorde jag inte det med mina necrons fast fick förslag från några rävar här på forumet att göra det för det blir mkt bättre. Gjorde det i kan bara intyga (=
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Nurgle »

Uj, här har det hänt grejer! Gillar dina Necrons riktigt mycket. En väldigt bra färgkombination. Undrar om jag kan sno lite av idén med guldet till mina lila primaris paychers?

Orken var också riktigt snyggt målad! Grymt jobbat!

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Grudge »

@Leffegnu: Tackar! Jepp, hade tänkt sätta dem på "riktiga" baser när jag målat färdigt hela enheten. Ska försöka magnetisera dem, så att det inte blir så mycket meck med att ta av och på dem.

@Nurgle: Tack så mycket, absolut, gör det!

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av holyalex »

Grudge skrev:Tack så mycket, Röde, lurräven och RUNE!

By the way, om någon är intresserad så gjorde jag en liten painting guide för mina Necrons för Instagram, men också för att själv minnas hur jag gjort det om jag glömmer bort det medans jag pysslar med något annat...

Image
jäkligt snygg layout!

Skriv svar