Hugo's Mekshop

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Grudge »

Ojdå! Long time no update! 2018 alla redan?! Vad har hänt sedan sist?

Jo, jag började bygga ett gäng Flayed Ones, och kom ungefär så här långt...

Image

...innan jag blev välsignad av Nurgle med vattkoppor och var helt utslagen i två veckor (ett tips, om ni inte har haft vattkoppor som barn, se för allt i världen till att undvika det som vuxna. Jag rekommenderar det definitivt inte.) I alla fall, jag tappade hobbyfarten totalt i nästan en månad, och när den kom tillbaka hade jag tappat sugen på Necrons och istället börjat intressera mig för... Necromunda!

Yay, skirmish med gangers i underhiven! Så, med ytterligare någon månad kvar innan release började jag se över min terrängsituation, och insåg att jag behövde lite LOS-blockers i marknivå, så fram med hobbykniven och skumplattorna, och fixa lite betongfundament till Mechanicus-plattformarna.

Proof of concept:

Image

Lite finlir med kniven:

Image

Och på med färg:

Image

Lite accessoarer:

Image

Och så tillsammans med det andra (och lite Shadow War: Armageddon-gubbar):

Image

Image

Men, vad är väl ett turf war i underhiven utan lite toxic sludge? Har länge varit sugen på att leka lite med vatten-effekter, tyvärr hittade jag inte något epoxi-resin, men väl en slags lufttorkande "water effect" vätska som funkade hyggligt. Det här var väl mest ett experiment - resultatet blev ok, jag gillar färgen, men det gula och gröna ville inte blanda sig riktigt enligt plan, så jag ska se om jag kan få tag på lite riktigt epoxi-resin och testa igen.

Image

Image

Och så äntligen släpptes Necromunda, och nu ligger 100% fokus på att måla upp hela setet (så att jag kan spela med min son), plus ett Escher-gäng till ett turf war som drar igång i slutet av januari. Jag är väldigt pepp! Mina Eschers är typ 50% klara - här är Nokomi, min testmodell:

Image

Whoa, lång post blev det. I alla fall, nu är det nytt år, och efter Necromunda så kommer jag att fokusera på mina orker igen - jag börjar bli riktigt sugen på att bygga fordon och måla orker igen nu - under 2018 ska jag definitivt bygga 2000 poäng orker, och se till att spela så mycket som möjligt med dem. Kanske till och med försöka ta mig till en turnering... om jag hittar någon lagom fluffig/snäll som passar en turneringsnybörjare som jag...
Senast redigerad av 1 Grudge, redigerad totalt 1 gånger.

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av stormshaft »

Idén med betongfundament är briljant. Väldigt, väldigt spelvänlig terräng. :)

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Röde »

Jättebra!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Grudge »

Tack alla!

Har varit mycket fokus på Necromunda ett tag nu från mig. Figurerna är sjukt detaljerade och tar massvis att tid att måla om man vill försöka göra dem rättvisa, och jag är tyvärr inte 100% klar än, men 6 st av dem är nu i alla fall i stort sett klara.

Image

Spelade fyra Underhive-scenarier mot polarens Goliaths i helgen och det var superkul! Riktigt roligt spel tycker jag, och det har potential att bli ännu roligare när fler gäng släpps och vi har fått ihop mer terräng så att vi kan spela Gang War.

Image

Image

Image

Så har jag skaffat lite mer terräng - planen är att bygga upp tillräckligt för att mina Eschers skall få en "hemmaplan" att spela på. To be continued...

Image

BoBo
Inlägg: 326
Blev medlem: 23 aug 2010, 09:10

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av BoBo »

Mycket snajsig terräng! Vore en fröjd att spela på!

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Ismeno »

Grymt bra!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Röde »

Gillar "trumman" på sista bilden. Snor nog den idéen...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Grudge »

BoBo: Tack så mycket! Ja vi får hoppas det - jag har inte fått någon chans att testa den ”på riktigt” än.

Ismeno: Tackar!

Röde: Absolut! Jag har själv snott den från Pintrest. Det blir en lagom stor LOS-blockande bit, och om man vill kan man sätta en plattform ovanpå också.

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Grudge »

Det har mest varit Necromunda för mig de senaste månaderna - vi har kört ett turf war och jag har försökt måla upp tillräckligt med terräng för att kunna lira på hemmaplan. Tyvärr går det lite långsamt eftersom jag verkar vara inkapabel att sluta pilla med detaljerna och bara acceptera att något är "good enough"...

I alla fall, lite bilder på den terräng jag lyckats bli klar med. Först det som följer med i boxen:

Image

Image

Image

Image

Och så lite Sector Mechanicus:

Image

Image

Image

Image

Men nu får det räcka med terräng, det är risk för burnout nu känner jag, så jag måste göra något annat ett tag. Nu när den nya Necronkodexen är på gång, så är det kanske läge att göra klart ett par oavslutade grejor där - så att jag har en spelbar armé när codexen droppar.

Så, jag har byggt fem till Flayed Ones, vilket gör att jag nu har ett fullt squad. En kompis kommenterade att poserna ser ut som på dödsmetall-skivomslag, och jag är böjd att hålla med... känns som att det passar väldigt bra.

Image

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Röde »

Tjusigt Necromunda!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar