Hugo's Mekshop

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Grudge »

Tack så mycket!!

Har varit iväg på semester i en vecka, så det har inte hänt så mycket på målarbordet på ett tag, men innan jag åkte hann jag få färdigt min Weirdboy och spela ännu en 1000-poängsmatch. Tyvärr blev det förlust igen, men det är tydligt nu att jag helt enkelt behöver fler boyz, så nu är det bara att bita ihop och se till att få ihop minst två 30-boyzblobbar. Dags att hugga i!

Image

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Leffegnu »

Snyggt!
Ser nästan lite små-lurigt ond ut med sin mask hähä

2x30 boyz ja, där har ni något rejält att måla upp :o

gl n hf :)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Nurgle »

Riktigt bra målad och häftig. Jag gillar verkligen den lila kontrasten. Ett modigt val som föll väl ut.

Som Orkspelare måste man verkligen gilla att måla dina modeller. Måste vara en never ending story. Men fint blir det :)

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Grudge »

@Leffegnu: Tackar! Ja, det var precis det jag var lite ute efter - jag tänker mig honom som en lite sneaky git som de andra inte riktigt litar på (eller förstår, han är ju en oddboy trots allt).

@Nurgle: Tack så mycket! Jo jag älskar mina orker, men ibland måste man ha lite omväxling... speaking of which...

Ok, det är ganska tydligt att jag har en lång väg kvar innan jag har en någorlunda välfungerande hord. Jag behöver många fler boyz, och det lär ta ett tag innan jag hunnit måla upp ytterligare 30st, så mitt öga föll på en låda i förrådet som jag inte rört på typ ett år... mina necrons!

För typ 2 år sedan fick jag en Necron Battleforce-låda "på köpet" när jag köpte en stor låda ork-grejor på Blocket. Så jag tänkte att jag kunde snabbmåla upp dem och ha en armé att spela med medan jag målar mina orker. Nu är det ju tyvärr så att jag är i princip oförmögen att snabbmåla någonting, så de tog lite mer tid än planerat, och i slutändan fick jag välja vad jag ville ägna min tid åt, och det blev orkerna.

Men nu, efter att ha räknat ihop det jag faktiskt målat, så har jag nästan 1000 poäng - det fattas bara två figurer - en Overlord och en Nightbringer. Så om jag målar upp dem så har jag ju faktiskt någonting jag kan spela med medan jag befinner mig i the slog of slogs och målar typ 60+ ork boyz till...

Så sagt och gjort, jag plockade fram den gamla metall-gudskärvan som jag "räddat" från Tradera för typ två år sedan och lade i färgborttagningsbadet. Sedan var det bara att börja skrapa gammalt superlim (som den tidigare ägaren varit väldigt generös med), borra, pinna, limma, prima, tappa, svära och limma igen innan det äntligen var dags att måla honom. Det var mycket jobb med förberedelserna, men det är en riktigt cool figur tycker jag och resultatet blev helt ok.

Så, från det här:

Image

till det här:

Image

Jag målade honom i en lila ton, eftersom det matchar kontrastfärgen på min hemmasnickrade dynasti - Ka-Varnak. (Jag ville inte göra standard-silver necrons, och när jag frågade min son (som då var 5 år) vilka färger de skulle ha sade han guld och lila, så så blev det).

Här är några Immortals, som var det senaste jag målade innan jag lade ner armén.

Image

Lite fordon på det här, och kanske några fler Immortals så har jag nog en fungerade armé som jag kan spela med medan orkhorden växer till sig.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Röde »

Riktigt läcker.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Boggalogg »

Snyggt! Och det där med att tappa nåt man precis pinnat hör väl till?

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Leffegnu »

Roligt se Necrons på forumet =)
Speciellt i ett udda fast snyggt färgschema :D

Kämpa på med dina orcs, och helt rätt varva med lite annat så motivationen hålls igång :>
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Ismeno »

"Hurry up, goldenrod! Or you’re gonna be a permanent resident!”

Grymt bra färgschema och skön hudfärg på liemannen.

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Grudge »

Tack allihopa!

Så, semestern har tagit slut, och man är tillbaka i allvaret igen. Men jag lyckades få färdigt min Overlord, så nu har jag i alla fall 1000p necrons att spela med också om jag vill! Yay!

Ok, så det är kanske inte direkt någon optad lista, bara en battleforce-box plus ett par killar till, men det är en start i alla fall. Vi får se vad nästa steg blir - jag har en triarch stalker och 10 warriors till från getting started-boxen, så de ligger ju nära till hands, men jag är lite sugen på att konvertera ett gäng flayed ones...

Här är i alla fall overlorden, och hela resten av gänget:

Image

Image

Image

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av holyalex »

gillar att du gjort om staven på overlorden, och necrons gör sig verkligen bra när man får se dem i sin helhet. riktigt stiligt tema du kör med, baserna gör sig bra till!

Skriv svar