Broborn's Aeldari/Sororitas Blogg

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Broborn's Aeldari/Sororitas Blogg

Inlägg av Iambroborn »

Stänger ner mina andra bloggar till fördel för en fräsch start nu såhär i 8e editionens spår. Kommer samla alla mina alster i denna tråden så att det inte blir massa trådar att hålla koll på om man är intresserad av vad jag pysslar med :)

Vill avsluta första inlägget med ett stort mellanfinger till photobucket.com som rent praktiskt tog mina andra bloggar som gisslan och kräver $40/månad (från att varit gratis) för privilegiet att kunna dela bilderna så att de syns på medium som detta forum. Bor härmed på imgur :)

Bild
Bild

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Broborn's Aeldari/Sororitas Blogg

Inlägg av Iambroborn »

Nu var det ju så att det var sjukt länge sedan som det kom någon update!

Iom alla ändringar bland Harlequins gear och enhetskompositioner och att jag blivit duktigare på att hobbya sen jag plockade upp det ''aktivt'' igen så gör jag en reboot på Quin armen :)

Först ut är en kvinnlig solitär som fasar (blitzar) igenom ett stycke bas för att smaska någon karaktär som inte bubbelwrappats ordentligt tight!
Bild
Bild
Bild

Min mestadels egenkomponerade Kvinnliga Shadowseer har fått en ny stilig bas samt att hennes stav har fått begynnelsen till en jesterhatt på sig
Bild

Med stolthet så presenteras härnest min tagning på Ynnari-Banshees. Något mer furiosa och lättklädda då de lirar lite mer åt wychstilen. På bild är en nest intill klar Exarch med egentolkad Executioner nu när den inte suger längre efter Codex :)
Bild

Dödsavataren som modell är awesome sause! Dock så är ju min arme 100% female. Då går det inte att ha en PK-androgyn döds demon i leden. Det som fick hända var att vänstra sidan (den manliga) fick ett rundare ansikte för att se mer kvinnligt ut. Fick även omsorgsfullt fila på skinkorna tills man fick fram den ultimata bubble-butten istället för 50% gubbröv. För att inte den nyblivna kvinnan skulle se ut som ett stackars bröstcancer offer så fick jag ge henne ett andra bröst. Det var sjukt svårt att få samma volym som på det första fast en annan form då den armen är höjd och Pectoralis muskulaturen då blir mer sträckt. Är dock nöjd med resultatet. Hon har dock långt kvar till penseln...
Bild
Bild
Bild

Båt som är magnetad till en ny fin bas! Även här har det skulpterats booooobs!
Bild

Gruppbild på färskingarna!
Bild

Kommer komma mer inom kort. Har verkligen fått en nytändning (haha, rälly Broborn?...igen...för 1000 gången?). Är lite småkär i Scibor baserna, så de blir det på hela armén. Går att kosta på sig när man inte spelar så många modeller :)

Broborn out 8-)

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Broborn's Aeldari/Sororitas Blogg

Inlägg av NilssonHarHund »

* Kul och passande idé med fasa igenom terräng.
* Scibor var extra allt före GW var det. Lite osäker på om jag gillar det eller inte, men jag tror som du att det funkar bra på en armé med få modeller då det gigantiska statyhuvudet eller superdetaljerade tempelgolvet inte hinner upprepas så många gånger.
* Grymt imponerande grönstuffande, särskilt med tanke på att du vågar dig på så framträdande detaljer som ansikten och har koll på och kan efterleva anatomi.

Uhnis
Inlägg: 132
Blev medlem: 17 apr 2014, 09:58
Ort: Vaggeryd

Re: Broborn's Aeldari/Sororitas Blogg

Inlägg av Uhnis »

Vore kul att se mer av denna arme :wub:
GoB'are

Robin Uhnegård

Skriv svar