Boggaloggablogg

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Boggalogg »

Kaptenen skrev:Har du gjort något mer med projektet Chappe-Dreaden?
Jag har testat lite olika varianter, och beställt själva dreaden. Så snart den dyker upp och blivit byggd ska jag se om nåt av mina test kan funka. Bilder kommer så småningom

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Boggalogg »

Tänk vad bara ett byte av arbetsplats kan göra skillnad. Nu när jag sen 3 veckor tillbaka jobbar i Varberg blir det väldigt lätt att stanna kvar en kväll och umgås med TOK-arna. Och att få se andra listor än de som spelas hemmavid (jag undviker interweblistor så långt det går). Såg Hylander och Kjelle gå en fight, och Pär passade på att prata, som Pär gör, och vips så hade han fått in mig på spåret att faktiskt måla klart lite av det jag haft liggande till Inquisition. Väl hemma igen dan därpå gav jag mig på Coteaz, som stått halvmålad på hyllan ovanför hobbybänken i ganska så väldigt många år. Vill minnas att jag började måla den stackaren på den tiden när man tog honom, lite henchmen och razorbacks med psybolt ammo i stället för Grey Knights i en Grey Knightslista. Och eftersom han redan var halvmålad så gick det ganska fort, så jag fortsatte med de halvmålade Acolyterna sen samma era.

Bild

Men herre getost vad de var tråkiga att måla! Ska man vara helt ärlig undrade jag lite stilla om man ska beundra de som faktiskt målar guardsmen, eller om de faktiskt kan vara anledningen till att det finns kardborreband för vuxna... Och vilka funderingar man hade under tiden! Innan jag fått på sista washen visste jag inte om de var Power rangers eller Kenny Starfighters sovjetiska kusiner jag höll på med.

Totalt 21 modeller på en vecka-10 dar nånting gör underverk med nyårslöftet!
Köpta (6) - Målade (25) = -19

Snön på toppen av det omålade plastberget börjar försvinna, men under har det visat sig vara lite av en bergskedja, när man sorterar ut allt i factions. Men ändå, 19 modeller färre än för bara 4 veckor sedan!
Kaptenen skrev:Har du gjort något mer med projektet Chappe-Dreaden?
Nu så har det börjat hända lite även här, fick hem kroppen i förrgår, så nu har jag börjat kolla lite hur det skulle kunna bli.

Bild

Just den här är klippt och klistrat med 4st bikepynt från nån ravenwingask jag har sen mitt stora bikeprojekt inför GothCon nåt år. Klubban blev kanske 5mm längre än vad orginalet med libbespjutet var. Inser nu att jag kanske skulle satt den på en kropp för att visa bättre, men samtidigt är den inte helt limmad än så osäker på om det hade blivit bättre...

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Boggalogg »

Livet fortsätter, och nu när man faktiskt kommit igång med måleriet (känns det som iaf) så går det ganska lätt. Inte alls samma ångest att ta tag i penseln längre. Men nånting säger mig att det kommer ändras så snart jag drar igång med tanksen... Men i alla fall, senaste tillskottet i skåpet: Devastator centurions

Bild

Nästan så man snart kan motivera att flasha lädret och bygga på berget lite till...

Köpta (6) - Målade (29) = -23

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Kaptenen »

Snyggt!

Och -23 på målarsaldot 2018!!
Grymt bra jobbat, både med penslarna och med att motstå alla frestelser!

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Nurgle »

Coola snubbar!

Men ska man minska berget av plast? Då har jag helt missuppfattat rågången...

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Boggalogg »

Nurgle skrev:Coola snubbar!

Men ska man minska berget av plast? Då har jag helt missuppfattat rågången...
Är rädd att jag börjar inse att jag bara skapar mig ett försprång, så jag med "gott samvete" kan köpa nytt :shock:

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Nurgle »

Haha precis så :) More is more! More!

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Boggalogg »

Har man inget bättre för sig en tidig lördagkväll innan man ska iväg och jobba natt går det ju att måla lite till. Med de här gossarna klara lyckades jag med att passera 14000(!) färdigmålade poäng Salamanders. Men börjar man bli färdig? Inte på långa vägar... har fortfarande c:a 4500 poäng som är byggt och primat, och ett okänt antal poäng kvar på sprue med stora planer.

Bild

Grabbarna som var hetast i förra editionen, och som kanske inte kommer liras än på länge - gravcentar

Och nyårslöftet?

Köpta (6) - Målade (33) = -27

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av NilssonHarHund »

Boggalogg skrev:14000(!) färdigmålade poäng Salamanders.
Shiet :!: :shock:
Har du tripletter av allt?

Bra val av chapter måste tilläggas.

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Boggalogg »

NilssonHarHund skrev:
Boggalogg skrev:14000(!) färdigmålade poäng Salamanders.
Shiet :!: :shock:
Har du tripletter av allt?

Bra val av chapter måste tilläggas.
Trippletterna kommer när det är dags för tanksen. I förra editionen fick man ju lite kul bonusar om man hade 3, så där står 3 av varje predator, vindicator, hunter, stalker och whirlwind (endast turrets till ww). Och de är inte målade än... Så det är onödigt mycket ibland, men det var lite kul att kunna svara "allt i codex" på frågan vad man har. Det gäller dock inte längre iom intågandet av primaris och sista flygaren, vad den nu heter.

Skriv svar