Boggaloggablogg

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Boggalogg »

Jaha, Mars var lång och kall. För kall för att airbrusha modeller. Ja, airbrushen hade klarat det, men gubben som står och håller modellerna tyckte det var för kallt. Men påskhelgen var bra, och vips fick man fixat 30 marines redo för penseln. Och de 6 första redan klara! 2 kaptener och några "budgetserganter"

Bild

"Baksidan" av en lång kall månad utan modeller att måla är att jag inventerade vad jag köpt på mig till nästa projekt... Resultatet av det är att jag insåg att jag saknade både hq'n och troops, så det var bara att flasha lädret. Så balansräkningen på nyårslöftet ser inte vidare ljus ut längre...

Köpta (62) - Målade (39) = +23

33Palm
Inlägg: 55
Blev medlem: 18 dec 2017, 20:55

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av 33Palm »

Jobba, jobba! Du har ju till nyår på dig! ;)

Airbrushar du ute? Hårt!
Upliftingprimer.wordpress.com

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Boggalogg »

Haha, nej, står i vår föreningslokal. Men det är en gammal kåk, med dålig isolering. Och för att hålla nere driftskostnaderna kör vi typ underhållsvärme bara, just pga den dåliga isoleringen. Så med 10-12 grader inne, med våt färg och mycket blås fryser fingrarna bort även om man står inomhus

Wiman
Inlägg: 33
Blev medlem: 22 jan 2016, 21:16
Ort: Varberg

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Wiman »

Tjusigt det blir bogg! :)

Kul med differensen mellan köpta/målade figgar. Jag skulle behövt skapa en sån jag med, men jag vågar inte :P

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Boggalogg »

Aaah, känslan när allt bara går vägen och det är kul att måla! 4 figgar till, och totalt 10 på mindre än en vecka. Knappt man känner igen sig själv längre...

Bild

Stormbolters - för de där gångerna man råkar ha ett par poäng över. Eller om man får för sig att en veteran squad i pod kanske är da shit.

Fortfarande röda siffror i balansen, men det går åt rätt håll i alla fall

Köpta (62) - Målade (43) = +19

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Kaptenen »

Tjusigt!
Och bra fart på målandet!!

Du gick i ett svep från 6 köpta till 62 köpta :lol:
Vad har du nu gett dig in på?

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Boggalogg »

Kaptenen skrev:Tjusigt!
Och bra fart på målandet!!

Du gick i ett svep från 6 köpta till 62 köpta :lol:
Vad har du nu gett dig in på?
Tack! Och som svar på din fråga; sen den lokala langaren lagt ner verksamheten är man dömd att köpa vad man "behöver" på nätet. Men eftersom 75:- i frakt är slöseri med pengar, hittar man faktiskt ALLTID grejer för minst 1500 så det blir fraktfritt. Så det har ju blivit nån onödig pryl det senaste kanske, men man brukar ju komma på nåt att bygga av den också...

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Boggalogg »

Ibland går det nästan för bra. 1 ledig dag och man får bytt till sommardäck på både bil och släp, men även målat lite. 6 till klara, och snart är man på rätt sida nollan igen!

Bild

Kanske blev lite enformigt nu med 16 marines på de senaste 3 posterna, men när det handlar om kvantitet snabbt, så är det lättast att göra det enkelt.

Köpta (62) - Målade (49) = +13

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Boggalogg »

Sakta men säkert går det framåt. En libbe och en apotekare till samlingen.

Bild

Köpta (62) - Målade (51) = +11

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Nurgle »

Grymt jobbat!

Skriv svar