Knaperstekt målar och velar

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Knaperstekt »

Jag har tänkt starta en målartråd länge, men har liksom inte kommit till skott.
Men nu har jag faktiskt tänkt dokumentera vad jag gör.

Så, för snart ett år sedan så var jag och grabben och kollade på Armies on Parade i Göteborgsbutiken och sa att vi skulle vara med nästa gång. Eftersom vi inte har kommit igång att spela något har vi inga arméer...
Jag ville måla upp lite World Eaters för AoP, men inser att tid för leverans och pengar blir lite jobbigt. Så planen föds att göra ett bidrag tillsammans med grabben (han är 8 år). Han har en mycket bra grund med sina Tau, så det blev dags att inventera lite.
Så detta är vad vi har, just nu:
Bild
Bild

plus 10 Fire Warriors från Kill Team lådan som är grundade.
Bild

Vi kommer behöva nån Commander och nån centerpiece. Jag tänker Stormsurge, grabben vill ha en Riptide. Vi får se vem som vinner :)
Status efter första kvällen är att Devilfishen är något sånär ihopsatt och väntar på att fila skarvar och greenstuffas.
Bild

Kommer börja montera Broadsiden också.
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Ismeno »

KUL! Roligt att hobbypyssla med kidsen. :wub:

Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Knaperstekt »

Absolut!

Dessvärre har det gått troll i grejjerna. Först bråkade skräp-airbrushen.
Sen verkar jag tunnat en färg lite för mycket, så det blir lite av en start over nu.
Och så blev jag "tvungen" att köpa en ny airbrush. Dock verkar kompressorn bråka i sin tur. Suck!
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Ismeno »

Knaperstekt skrev:Absolut!

Dessvärre har det gått troll i grejjerna. Först bråkade skräp-airbrushen.
Sen verkar jag tunnat en färg lite för mycket, så det blir lite av en start over nu.
Och så blev jag "tvungen" att köpa en ny airbrush. Dock verkar kompressorn bråka i sin tur. Suck!
Billiga AB blir oftast dyrare i längden. Kan varmt rekommendera dessa; http://www.pumahobby.se/

Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Knaperstekt »

Ja asså... ARRGH! Det här går ju inte som vi planerat. Tiden räcker inte till att måla upp en armé och göra allt coolt till. Inte nog med jobb och livssituationen som tar en massa tid. Destiny 2 trillade ner så man måste spela lite, och sen drar hockeysäsongen igång på lördag. Vi har ju köpt säsongsbiljetter såklart, bara för att säkerställa att hobbyn blir lidande.
Sen hjälper det inte att jag blir helt oinspirerad av Tau. Och färgschemat grabben valt. Känns riktigt segt just nu. Men har kluddat lite idag. Framsteg!

Bild
Just har jag washat metallen igen. Vi får se vad det blir av det hela. :) Mer highlights i morgon.

Eftersom jag uppdaterat så jäkla dåligt slänger jag upp lite annat jag gjort och håller på med. Massa Wips blir det.

Mina älskade Plaguebearers jag fick i julklapp av sonen. Tänder och vapen är väl det enda som inte är målat med washer. Inser att måla med washerna var sjukt roligt.
Bild


Orc Megaboss. Grabben ville spela Orcboss i Silvertower. Savageorcen är för tråkig så jag köpte denna. Sjukt stor :)
Bild
Bild
Bild

Efter jag läste The First Heretic blev jag tvungen att köpa MK IV Marines. Denna är typ den enda space marine jag målat i modern tid, förutom primarisen längre ner.
Bild

Test av baser. Seraphonen har grabben målat, Bloodlettern är min.
Bild
Bild

Aaah.. Ursurax. Åkte till Warhammer World. Skulle köpa Nurglegrejjer. Kom bara hem med Mechanicum och Khârn..
Bild
Bild

Terräng som.. faktiskt fått lite mer färg än så på sig än som bilden visar.
Bild

Sprang på Tzangor Enlightened. Såg nåt jag verkligen ville måla.
Bild
Bild
Bild
Bild

Mitt egna chapter inför Gw's chaptermålartävling. Testade lite nytt när jag målade herren. Önskar att jag spenderat lite mer tid på honom.
Bild
Bild
Och grabben bidrag. Glansigt! :)
Bild

Just nu är det tufft att måla en armé, då ingen av kompisarna spelar. Jag är inte inläst på några regler eller nåt 40K förutom fluffet i Horus Heresy.
Funderar på att köpa Prosperoboxen. Lite varierat att måla och det skulle gå att spela, eller så blir det lite av varje framöver.
Nurgle och Mechanicum är favoriterna, men eftersom alla målar Nurgle nu och Ad Mech inom kort så vill jag hitta nåt annat obskyrt att måla.
Ja, jag målar och velar en del :D
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Ismeno »

Snygga grejor!
Känner väl igen det där, fokus är inte ens starka sida..... :D

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Grudge »

Skön blandning av grejor! Känner igen det där, har typ tusen påbörjade armeer i gömmorna hemma. Ska bli kul att se vart det tar vägen!

Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Knaperstekt »

Tackar.
Ja det är ett evigt fokusskifte. Jag håller även på med en Stompa och Questoris Knight Styrix. De är båda under uppbyggnad. Stompan drar på tiden eftersom jag inte vet vad för färgschema jag ska ha. Knighten.. tjaaa.. Jag ville måla den som Forgeworld gjort.. så, det borde väl bara att göra slag i saken. Men jag ska nog läsa lite mer om Mechanicum och deras houses först antar jag.
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Elevatorlake »

Kör du fear of the dark på repeat i bakgrunden när du målar ditt successor chapter? :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Knaperstekt »

Elevatorlake skrev:Kör du fear of the dark på repeat i bakgrunden när du målar ditt successor chapter? :)
Haha, det var ju en tanke. :) Man kanske ska sätta ihop en lista.
Jag knyckte namnet direkt av bandet The Lurking Fear som släppte sin debut veckan innan tävlingen. Ett par medlemmar från At the Gates (Göteborgs stolthet :) ) tyckte det var dags att göra något nytt och annorlunda.

Allt eftersom tiden går blir jag mer och mer sugen att gå tillbaka till den gubben och måla upp ett gäng. Dessvärre har jag valt orange som accentfärg vilket alla vet är jättekul att måla. Speciellt om man kletar en mörk färg på den vid trimningen av axelskydden... :\
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Skriv svar