Knaperstekt målar och velar

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Knaperstekt »

Jag kallar honom klar idag. Dock kanske jag drar en wash till på hornen.
Nu över till nästa gubbe :)
Bild
Bild
Bild
Bild
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Användarvisningsbild
LeMalque
Inlägg: 74
Blev medlem: 14 apr 2014, 19:11

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av LeMalque »

Ser grymt bra ut. Bravo!

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Grudge »

Riktigt snyggt, gillar hur du fått till rosten och smutsen. Slemmet är precis lagom guckigt, utan att gå till överdrift. Gillar!

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Ismeno »

Not bad, not bad at all.
Farbrorn gillart!

Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Knaperstekt »

Tack alla!
Snart efter jag postade sist drabbades man av en dos mancold, varit på hockeymatch och rensat boden hemmaså tiden har inte funnits. Jag har klippt loss delarna på nästa herre från sprue, that's it. Ska göra ett försök idag att rensa moldlines och åtminstone prima. Hockey på torsdag igen och besök i helgen så jag hoppas hinna grunda och eventuellt washa lite innan helgen.
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Knaperstekt »

Ja satan i gatan vad tiden går. Jag har målat nåra Infinitygubbar och börjat på lite olika saker. Denna skall färdigställas i kväll. Sen två Death Guards till, sen en paus från DG. Om det ens blir några fler.
Vad som är kvar:
Fixa bölderna. Liten ljus dutt på och klarlack
"Hornen" ska bli brunare.
Pickadollen ska sotas lite.
Raketerna ska fixas. De är bara grundade
Men jag tror det inte är mer än så kvar :)


Jag tänkte ställa ut nåt till Gothcon.. Får se om jag målar upp något enkom för detta eller tar dit mina DG's.. vet inte om de håller måttet riktigt.
Sedan ska resan mot Armies on Parade påbörjas. Den skall baseras på mina två 30K Kniggits. Sen om det blir Mechanum eller en traitor armé framför få vi se. Kan för lite om Mechanum loren.

Bild
Bild
Bild
Bild
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Knaperstekt »

Ett första test på House Malinax färgschema gjordes i går. Brötade inte igång airbrushen då det var sent och för att kompressorn är lite jobbig.
Första gången med Tamiyafärger och att det är svårt med penselmärken på större plana ytor så jag körde stipling.
Jag gillar det, men jag vet itne hur uppskattat det är när man ställer ut.. :\

Jag var väldigt nöjd fram tills att jag testa nuln/sepia washen.
Här utan wash:
Bild

Här med wash:
Bild

Sida vid sida (tillsammans hjälps dom åt):
Bild
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Röde »

Ser bra ut!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Ismeno »

En oljefärgswash hade funkat kanoners på de stora ytorna.

Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Knaperstekt »

Tackar!

Jag har fortsatt testa på överblivna knightpaneler. Det ser hyggligt bra ut. Oljefärgwash är något jag velat testa men inte gjort ännu.
Jag antar att jag måste lägga ett lager med någon tålig lack mellan akrylen och oljefärgen? Jag gjorde en liknande test på Millenium Falcon för många år sedan med då snackar vi lackfärger :)

Den nya knighten dök upp i fredags, dock så glömde Forge World mina dekaler, så dom får vi vänta på ett litet tag.
Sen fick jag en Cylon Raider också som håller på att monteras. Trevligt med lite ombyte!
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Skriv svar