Nordheims Äventyr

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Nordheim
Inlägg: 12
Blev medlem: 24 aug 2017, 13:41

Nordheims Äventyr

Inlägg av Nordheim »

Som så många andra, så börjar den här historien efter en tom bag-in-box en varm kväll i Juni.
jag hade dragits med av all upphaussning kring den nya editionen av 40k.
Med en flytt och avsaknad av spelare på nya stället, så ansåg jag självklart att det var bästa tänkbara läget att starta ännu ett system.
(Varför nöja sig med tre, fyra ofärdiga fantasy/ninth age armeér, necromunda-Gorkamorka-Mordheim projekt?)
Jag inköpte startboxen och relevant index, men startade inte med modeller, utan med spelplanen.
För en gång skull så gick det undan, jag satte hastighet över kvalité, för första gången i mitt hobby liv, vilket var riktigt uppfriskande.
Min tanke är att med ett riktigt snyggt spelbord så kanske jag kan locka fram nya spelare, så att även spelandet existerar.
Nu när äntligen spelplanen nått en acceptabel nivå, så börjar mina ögon vandra mot modeller ännu en gång.
I den här målartråden tänkte jag dela med mig av mina med-, mot- & Framgångar, samtidigt som jag även på sätt och vis presenterar mig här på forumet.

Om någon av er läst så här långt, är jag imponerad.
Jag misstänker att de flesta ögnar sig förbi det hela och väntar sig bilder.
Som självklart nu följer:


Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


Bild

Efter bilderna är tagna har jag även grundat och påbörjat rosteffekterna på alla de gråa byggnaderna, så det är redan nu mer acceptabla.
Som ni ser så saknas en spelplan för tillfället, men det projektet får avvakta ett tag, men stora planer finns.
På den sista bilden så ser ni mitt nästkommande projekt som jag ser mycket fram emot.
20 Berzerkers är redan i detta skicket, 10 mer är snart där, 10 i sin tur ska beställas inom kort.
Sen har jag många rester från gamla projekt som blivit bortglömda genom åren, nu är det dags att blåsa liv i dem.
Jag har mängder av tankar och funderingar kring World Eaters, men tänker att en separat tråd kan vara en fördel att skapa åt det ändamålet.
För tillfället är jag på resande fot och på hemmafronten har jag en bräcklig telefonuppkoppling.
Så jag är osäker på hur ofta jag kommer ha möjlighet att uppdatera denna tråd för tillfället.
men ska försöka så ofta tillfälle ges och resultat har uppnåtts.

Väl mött.
Senast redigerad av 2 Nordheim, redigerad totalt 28 gång.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Nordheims Äventyr

Inlägg av Röde »

Bilderna är borta...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Nordheim
Inlägg: 12
Blev medlem: 24 aug 2017, 13:41

Re: Nordheims Äventyr

Inlägg av Nordheim »

Haha, vilken extremt dålig start på färden, första motgången är i gång.
någonstans under mina månader utan internet så gick världen under och photobucket började kosta 400$ om året.

Om någon kunde rekommendera en bra alternativ sida att hosta bilderna på, så hade jag varit väldigt tacksam.
Så kan vi ju sopa den här pinsamma uppstarten under mattan och gå vidare.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Nordheims Äventyr

Inlägg av NilssonHarHund »

Imgur.com

Nordheim
Inlägg: 12
Blev medlem: 24 aug 2017, 13:41

Re: Nordheims Äventyr

Inlägg av Nordheim »

Tusen tack, då var allt åtgärdat!!
Ska även tilläggas att jag inte monterat på svärden på mina kära bärsärkar, ska airbrusha svärden separat, det är iaf tanken!
Det blir svärden från blood lettersarna, jag vet att varken yxor eller svärd är chain varianten, men jag hoppas att rule of cool gör det hela acceptabelt/spelbart.

frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: Nordheims Äventyr

Inlägg av frigobben »

Jag diggar dem! Ser mycket farligare ut än de vanliga. Deras modeller känns något utdaterade.

Skriv svar