Imperiets avskum - Savlar Chem-dogs!

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Puddington
Inlägg: 81
Blev medlem: 20 maj 2017, 11:38

Imperiets avskum - Savlar Chem-dogs!

Inlägg av Puddington »

Hej igen!

Ibland blir det inte som man tänkt sig. Min plan att göra en hive militia med blandade gäng och poliser skrotades. Ur askan reser sig dock... Savlar Chem-dogs! :D Lite bakgrund för den som är nyfiken:
The Chem-Dogs were conscripted into the Imperial Guard en masse in order to meet the Imperium's desperate need for troops during the Third War for Armageddon. Originally founded by Judge Callistar to put down an armed uprising on their homeworld, he realised the Chem-Dogs could be made into an effective fighting force with the right motivation. Therefore the Chem-Dogs were given the following directives: they could keep any war loot they took off the enemy, but if they broke the law they would be sent back to Savlar.
Planen är att göra en veteran-tung armé med mycket rörlighet och transporter. Tanken är att regimentet har slagits på Armageddon och har snott utrustning kors och tvärs, både fordon och vapen, samtidigt som de blivit bra på att använda allt!

3 plasma gunners, med olika plasma-gun patterns för att få rätt känsla
Bild

Första 10man veteran squad
Bild

Basnings-test, vill få lite badlands-känsla
Bild

Några fordon som är i pipelinen! Goliath kommer att användas som count-as Taurox (samma stats/vapen, lite annorlunda special-regler dock)
Bild


Nu kör vi!

Laughing God
Inlägg: 113
Blev medlem: 30 mar 2014, 11:48

Re: Imperiets avskum - Savlar Chem-dogs!

Inlägg av Laughing God »

Så coolt, ser fram emot att se armén växa och målas. Om du tänkt loot även från rymdalver, tex en sergeant med ett lite mer exotiskt svärd eller ev pistol så har jag en del bits från de olika rymdalverna. Kan ev ha någon Star Cannon (plasma) och/eller Heat Lance (melta) liggandes.
"Then the Glitter Hit the Fan…"

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Imperiets avskum - Savlar Chem-dogs!

Inlägg av Röde »

Spännande. Nyfiken på färgsättningen...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Imperiets avskum - Savlar Chem-dogs!

Inlägg av Grudge »

Har alltid gillat deras fluff, ska bli kul att följa! Är det huvuden från Victoria Miniatures?

Puddington
Inlägg: 81
Blev medlem: 20 maj 2017, 11:38

Re: Imperiets avskum - Savlar Chem-dogs!

Inlägg av Puddington »

Grudge skrev:Har alltid gillat deras fluff, ska bli kul att följa! Är det huvuden från Victoria Miniatures?
De med slangar på sidorna är från Victoria, jepp! Det är nog den huvud-variant som känns mest "chem-dog". Det finns några från anvil industries som funkar och 3-4 st i varje Genestealer Cult-låda som passar bra (sålänge man varsamt skrapar bort vecken i pannan).
Röde skrev:Spännande. Nyfiken på färgsättningen...
Planen är att måla greatcoats och jackor sandfärgade, byxor mörkbruna och armor-paneler svarta med svagt blåa toner. Vissa slangar, tygstycken och detaljer tänkte jag lyfta fram med rött/orange.

Det jag funderar på just nu är huruvida basningen ger tillräckligt med kontrast mot detta. Får göra lite tester.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Imperiets avskum - Savlar Chem-dogs!

Inlägg av Röde »

Det måste ju inte vara asmycket kontrast... Vill du att basen ska sticka ut så måla kanten i något som poppar.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Puddington
Inlägg: 81
Blev medlem: 20 maj 2017, 11:38

Re: Imperiets avskum - Savlar Chem-dogs!

Inlägg av Puddington »

Små framsteg... 3 man från min shotgun/melta-veteran squad.

Bild

Eftersom jag inte har en fast hobbyhörna utan plockar fram/bort sakerna efter behov kände jag att jag behövde en smidig lösning för detta. Hobbyzone levererade!

Bild

Puddington
Inlägg: 81
Blev medlem: 20 maj 2017, 11:38

Re: Imperiets avskum - Savlar Chem-dogs!

Inlägg av Puddington »

Lite större framsteg denna gång - dock fortfarande snigeltakt! :D

Shotgun-melta squad!
Bild

Armén i nuvarande skick - med "Taurox" ;)
Bild

Liten passagerare!
Bild


Härnäst väntar en Chimera tror jag!

Puddington
Inlägg: 81
Blev medlem: 20 maj 2017, 11:38

Re: Imperiets avskum - Savlar Chem-dogs!

Inlägg av Puddington »

Det blev en russ istället! Det går lite trögt det här. :D
Vapenvalen är magnetiserade men valde att inte magnetisera själva sponson-skalen eftersom jag vill att de ska sitta ordentligt (tror inte jag vill köra utan sponsons heller). Blev riktigt förvånad att kittet inte hade något pintle-vapen (sbolter/hstubber). Fick inte demolishers/punishers/executioners ha det förrut? :S Det som återstår är att sno ett sånt vapen från ett annat kit, städa bort lite småskit och limma på lite gear/fixa battle damage.

Bild
Bild

Puddington
Inlägg: 81
Blev medlem: 20 maj 2017, 11:38

Re: Imperiets avskum - Savlar Chem-dogs!

Inlägg av Puddington »

Jag gillar snipers men... Imperial Guard snipers suger verkligen regelmässigt. Jag har därför testat att göra en Savlar... "counts-as" Vindicare. :D

Bild
Bild

Skriv svar