Imperiets avskum - Savlar Chem-dogs!

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Puddington
Inlägg: 81
Blev medlem: 20 maj 2017, 11:38

Re: Imperiets avskum - Savlar Chem-dogs!

Inlägg av Puddington »

Sakta men säkert...

Jag har börjat med mina heavy weapons. Planen är att bygga 3st autocannon/hbolter (magnetiserade) samt 1st Lascannon till att börja med. Eftersom mitt regimente ska vara mekaniserat tyckte jag att det var passande med att alla vapen dras på kärror. Lascannons kommer att ha gun shields och se ut mer som klassiska field guns (kan ses i bakgrunden). Testade även att göra hjulspår med lite greenstuff (syns inte jättebra på bilden dock). Kommer smeta på diverse texture paints sen men lämna orört i spåren.

Förövrigt anser jag att Anvils heavy weapons är 25 gånger tuffare än GWs. :D

Bild
Bild

Puddington
Inlägg: 81
Blev medlem: 20 maj 2017, 11:38

Re: Imperiets avskum - Savlar Chem-dogs!

Inlägg av Puddington »

Hundarna intar en, just nu, lite mindre industriell sektor! :D Har ganska mycket kvar att bygga...

Bild

Bild

Puddington
Inlägg: 81
Blev medlem: 20 maj 2017, 11:38

Re: Imperiets avskum - Savlar Chem-dogs!

Inlägg av Puddington »

Lite progress! En testsnubbe baserad på Orlocks är monterad:

Do you feel in charge?
Bild

Sen två hvy teams som kan swappa mellan hbolter/autocannon.
Bild
Bild

Slow and steady!
:D

Puddington
Inlägg: 81
Blev medlem: 20 maj 2017, 11:38

Re: Imperiets avskum - Savlar Chem-dogs!

Inlägg av Puddington »

En till ”orlock”! :D

Bild
Bild

Puddington
Inlägg: 81
Blev medlem: 20 maj 2017, 11:38

Re: Imperiets avskum - Savlar Chem-dogs!

Inlägg av Puddington »

Fick äntligen modet att göra min befälhavare. Ville balansera Officerar-look med gangster-vibbar. Resultatet blev Gunslinger Joe! :D

Bild
Bild

Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: Imperiets avskum - Savlar Chem-dogs!

Inlägg av Knaperstekt »

Stackare, du sitter med samma problem som jag. Alla dessa skarvar mitt i rocken. Alla Skitarii är ju sådana. Tar ju en evighet att fixa.

Förutom att GW är taskiga med placering av skarvar så ser det riktigt bra ut! :)
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Puddington
Inlägg: 81
Blev medlem: 20 maj 2017, 11:38

Re: Imperiets avskum - Savlar Chem-dogs!

Inlägg av Puddington »

Ja, det är rätt bökigt, heh! Ska fortsätta med småpillandet ikväll.

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: Imperiets avskum - Savlar Chem-dogs!

Inlägg av lurräven »

Cool armé och kul ambition. Gillar hur du blandar delar samtidigt som det finns en tydlig enhetlighet. Monterar du hela arméen innan du målar eller kommer du växla lite?

Tycker mig kunna se delar från Anvil Industries, men huvudena med gasmasker med slangar om sidorna, vart kommer de ifrån (Victoria miniatures?)?

Puddington
Inlägg: 81
Blev medlem: 20 maj 2017, 11:38

Re: Imperiets avskum - Savlar Chem-dogs!

Inlägg av Puddington »

lurräven skrev:Cool armé och kul ambition. Gillar hur du blandar delar samtidigt som det finns en tydlig enhetlighet. Monterar du hela arméen innan du målar eller kommer du växla lite?

Tycker mig kunna se delar från Anvil Industries, men huvudena med gasmasker med slangar om sidorna, vart kommer de ifrån (Victoria miniatures?)?
Tackar! Mitt mål är att montera 1000pts och sen grunda allt och måla, samtidigt som jag test-spelar och ser hur jag bör expandera armén/tänka om osv.

Mycket riktigt kommer de från Victoria Miniatures (det finns lite olika varianter, de återfinns under "Heads"-sektionen). Av alla custom-huvuden (och GW-huvuden för den delen) är dessa dem mest lämpade för chem dogs i min mening. Dock gillar jag att variera lite också.

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Imperiets avskum - Savlar Chem-dogs!

Inlägg av Leffegnu »

Wow, vad mycket härlig kärlek <3

Den här tråden kommer följas med intresse framöver =)
Keep it up :>
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Skriv svar