lurräven bygger grejor

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: lurräven bygger grejor

Inlägg av Elevatorlake »

Dina långbenta marines är supersnygga!

Hade varit kul att se en bredvid en primaris för att se hur nära de är varandra i storlek?

Heil hydra! Eh.... Hydra dominatus menar jag! :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: lurräven bygger grejor

Inlägg av lurräven »

Elevatorlake skrev:Dina långbenta marines är supersnygga!

Hade varit kul att se en bredvid en primaris för att se hur nära de är varandra i storlek?

Heil hydra! Eh.... Hydra dominatus menar jag! :)
Tack.

Bild

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: lurräven bygger grejor

Inlägg av Elevatorlake »

Coolt, de hamnade verkligen nära i storlek!

Kul att se att upgradegrejerna från fw passar så bra på primarisar också.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: lurräven bygger grejor

Inlägg av lurräven »

Hittade några fler Shadow War-bilder. Vi tyckte det blev obalans i kampanjesystemet nästan omgående och kampanjen dog av rätt fort.

Bild
Bild

Men nu var 40k ute på nytt och jag bestämde mig för att plocka upp något nytt. Jag ville ge custodes kjolar och mantlar.

Bild

Bild
Alla gubbar skulle gå i trappor, eller åtminstone nivåer i vad som skulle kunna vara ett raserat tempel.

Jag verkar inte ha så många wip-bilder sparade, men custodes-projektet innebar två nya saker, airbrush och scale75 färger.

Jag dundrade på och det gick sådär med airbrushandet. När det väl funkade så blev det rätt bra. Jag körde highlights i olika metallfärger och sedan washade jag för att få till guldfärgen.

Bild

guld och washar är lagda

Bild
Bild

Nu saknas nog bara sista highlighten, läder och ädelstenar. Och baserna.

Det blev lite matcher under nya systemet.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

8de upplagan var riktigt skoj! Bra flyt, matcherna snabba och med begränsad hobbytid så kändes det ok att offra de där två timmarna för att bränna av ett slag. Vi spelade med Open War-korten och kanske under totalt 10 matcher så tycker vi att det funkade ganska bra. Däremot blev det ganska snabbt många böcker att hålla reda på (och mer har det ju blivit, samt Chapter Approved och ny FAQ).

Tyvärr blev custodes aldrig helt klara. Nya projekt hägrade.

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: lurräven bygger grejor

Inlägg av lurräven »

Jag surfar mycket på nätet och inspireras av andras projekt. Ibland dras jag med och vill göra samma. Det är lite tråkigt men samtidigt väldigt lärorikt. Jag fick syn på en necronwalker och trots att jag aldrig gillat necrons så blev jag skitsugen på att härmas.

Bild

Bild

Bild

Bild

Basen är utbytt till en större nu och den har fått lite färg och pigment på sig. Men den står mest och samlar damm, det var roligare att bygga än att måla.

Nästa inspirationsvåg kom när jag såg någon som byggt Adeptus Arbites av Blood Bowl-figurer och det ville jag testa. Tanken var att det kunde vara med i ett galleri av skirmishfigurer inför vad jag hoppades skulle bli en narrativ kampanj. Så småningom.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

De blev inte de vackraste, men det var kul att gå från idé till något färdigt under kort tid.

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: lurräven bygger grejor

Inlägg av lurräven »

Sen under hösten fick jag för mig att det var dags för Age of Sigmar. Jag hade prototypat lite alver som skulle vara Ulgu-bor under sommar och höst.

Bild

Bild

Bild

Bild

Jag var inte säker på om det skulle bli någon armé av det eller inte. Så jag bestämde mig av någon anledning för att bygga Chaosdvärgar.

Bark och basning var nog det som lockade mest, jag ville testa pigment för basning.

Bild

De sög att montera.

Bild

Bild

På med bark, spraya grått, lite highlight och sedan smeta dark earth texturpasta.

Bild

Sedan blev det lite pigment, jag körde på känsla lite här och lite där.

Bild

Till sist lite tufts.

Bild

Som så många andra grejor blev arméen aldrig helt klar. Det mesta är målat med scale75s black metall och inte mer än så. Det blev en match med arméen och sedan har den legat i sin väska. Borde försöka sälja den. Dvärgar är inget för mig.

Bild

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: lurräven bygger grejor

Inlägg av lurräven »

Det blev lite mer pysslande med alverna innan de fick vänta (kanske till AoS 2.0?). Inspirationen kom från de här ugglorna, varav jag lyckades spåra ner 2st på Ebay, frostiga fenixar var planen.

Bild

Och egentligen var nog hjärtat av arméen de här två herrarna. Dystra alver, på jakt efter sina fränder i en skugghöljd värld, post Chaos-era. Jag hade en idé att det var skamfyllda alver på ständig jakt efter Slaaneshanhängare och när man jagar något länge är det lätt hänt att man själv förändras. Konceptet utvecklades aldrig fullt ut och iochmed DoK så har fluffet tagit en liten annan vändning än vad jag tänkt.

Speltekniskt är det här Loremasters. Spelets kanske coolaste pjäs. Det är någonting med magiker som slåss som jag gillar.

Bild

En drake skulle det bli och jag är förtjust i Stormcastdrakens huvud... det blev lite stort dock

Bild

Jag byggde 10 vargar med ryttare. Highelfmagikerben och Dark Elf-knight överkroppar. Kjol+rustning är såååå snyggt. De fick sedan huvor. Huvor och masker skulle alla ha. Ellyrian reavers eller något sånt ska det vara för att fylla upp Battleline. Tanken var också att det skulle bli vargryttare som count-as Doomfire Warlocks. Dit kom vi aldrig.

Bild

Får se om jag kanske får lite förnyad glöd under sommarledigheten. Vill gärna bygga frostiga baser med bleka blommor på.

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: lurräven bygger grejor

Inlägg av lurräven »

När Shadespire kom kändes det avskalat och lättacklat då det var så få modeller. Under vinterledighetens sista dagar så fixade jag Stormcastgänget!

Bild

Jag hade lite ökenhuvuden liggandes som var tänkta till något 40k-projekt och jag tyckte de passade ganska bra.

Bild

Jag lade ner ganska mycket tid på de, kanske 7h för alla tre. Jag testade med rostwash tillsammans med rostpigment, samt sandwash med pigment över sandtextur.

Bild

Bild

Tyvärr blev chefens svärd skitfult. Måste tappat tålamodet. Tanken var att det orangea skulle ge bra kontrast till det turkosa och representera någon slags pulserande sol.

Bild

Bild

Bild

Bild

Jag började lite i samma anda på Khornekrigarna men de blev inte klara. Spännande att testa lite av scale75s mörkare hudtoner.

Bild

Bild

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: lurräven bygger grejor

Inlägg av lurräven »

Nu är det inte helt kronologiskt längre. Under hösten höll Iron Sleet i ett litet
projekt där man skulle måla ett gäng figurer. Jag började få lite inspiration till en mechanicus armé och tanken föll på mekaniska varelser som fallit till skogens andar.

Bild

Räven var viktigast.

Bild

Lite barnförbjudet men jag tycker det blev rätt coolt. Däremot fick inte färgschemat leva vidare till vad som sedan kom att bli mechanicus i skogen.

Bild

Bild

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: lurräven bygger grejor

Inlägg av lurräven »

Skitariitrupperna är omöjliga att inte tycka om. De verkade också lätta att måla. Dessutom ville jag ha dragoons. Så när det var dags att välja en 40karmé att satsa på så föll valet på mechanicus. Samtidigt bestämde sig jag och en kompis för att vi skulle bygga en skogsplan och våra arméer skulle sedan bo där. Han byggde Iron Warriors och jag Mechanicus.

Bild

Jag byggde först en bas. Konsterade sedan att den var lite för "busy" för en spelpjäs.

Bild

Bild

Den här konverteringen kom till av en ren slump. Min kompis skulle ha den där flygaren från 30k som en Heldrake och när jag fick syn på den så klickade det. Vilket passade bra för jag har aldrig gillat kroppen på Dunecrawlern. Foreststridern gillar vi bättre.

Bild

750 poäng grundat som fick testspelas under en speldag.

Det är ont om Wips på den här arméen. Men jag har köpt massa rangers och vanguards, 1 domitor, 1 cawl, 8 dragoons, 2 dunecrawlers, 2 tech-priest, 10 electropriests, 1 datasmith samt 6 kastellans. Sen kan det vara så att jag börjat bygga lite knights nu också...

Bild

Jag har börjat magneta mina arméer.

Bild

Bild

Bild

Konverterade electro-priests av flagellanter och FW-kit secutors(?). Funderar på om jag ska göra nya nu när det kommer prästmodeller till Necromunda, de har lite bättre storlek och cleanare sculpts.

Bild

Bild

Bild

Har hunnit med 2 speldagar på 1000 poäng nu och trots att arméen inte är klar så målas det på kontinuerligt. Spelandet motiverar.

Skriv svar