lurräven bygger grejor

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: lurräven bygger grejor

Inlägg av lurräven »

Vi höll en liten lokal målardag för ett tag sen. Alla skulle måla en primarismarine. Jag målade en Iron Hand.

Bild

Bild

Bild

Då kläcktes den briljanta tanken att bygga upp en Iron Hand-armé med dyrt infanteri och få, men dyra dreadnoughts kanske var ett bra extraproject.

Bild

9 st aggressors. Älskar myrmidonmodellerna från FW och tycker nog att det funkar rätt bra som aggressors till Iron Hands.

Bild

Ska ha 15 st Intercessors. Inväntar nya shoulderpads. Blir nog nog inte så mycket konverteringar på dessa. Några headswaps bara, enstaka bionic armar kanske.

Bild

Bild

Kapten.

Bild

3 contemptors med lasrar. Älskar dubbla skjutvapen.

Bild

Och till sist den här fläskiga duon.

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: lurräven bygger grejor

Inlägg av lurräven »

Pust. Nu har jag gått igenom lite mer än ett år. Hobbypånyttfödelse. Under sommaren ska jag försöka måla klart existerande projekt. Jag ska även förbereda terräng och modeller för ett narrativt scenario under Gubbcon. Jag har några udda och egna figurer kvar i bildrullen så då hamnar här också.

Bild
Bild

Space wolves med Blood Warriors(?)-torso. Kanske får nytändning med ny bok snart.

Bild

World Eater, från terminator till true-scale marine.

Bild

Swooping Hawk

Bild

Det började som en turkos bil, sedan kom ökenvinden!

Bild

Bild

Bild

Bild

Börjat bygga lite folk som kan åka bilen. Det här lilla arméutkastet var ämnat för RnR på Gotland i höst, men vi fick inga platser. Får se om det blir nåt av det, detta kanske förs över och blir ett narrativt litet gäng istället.

Bild

Deras chef.

Bild

Bild

Byggde en true-scale GK Librarian in terminator armour åt en kompis som lirar Grey knights baserade på primarismarines. Custodes terminatorben och torso funkar bra jämte primaris.

Bild

Deathwatch på primariskroppar och diverse bits. Övergivet skirmishprojekt. Kanske aktuellt om Kill-team kommer snart?

Bild

En inkvisitor och hans kompis. Början på ett projekt jag samlat på mig delar och bits till under lång tid. Ska bli ett helt gäng av de där är tanken.

Oj vad bilder det blev. Om någon har orkat följa mitt hobbyår så hoppas jag man sett något man tyckt varit coolt! Nu blickar jag framåt och för hobbyår 2 hoppas jag bli bättre på att måla och fullfölja projekt innan hyllorna blir oöverskådliga. Sedan hoppas jag också inreda en fin pysselhörna här hemma, får se hur skrivbordssökandet går!

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

lurräven bygger grejor

Inlägg av Nurgle »

Jösses bananer vad du har kört många häftiga och snygga projekt under ett år! Och så många olika varianter med varierande färgteman. Extra eloge för alla coola konverteringar!

Måste vara svårt att välja nån favorit bland alla eller är det nån som ligger närmare hjärtat?

Edit: min favorit var nog skogsmechanicus trots vuxenfaktorn :) Häftig idé, riktigt snygga modelleringar och riktigt coolt färgschema.

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: lurräven bygger grejor

Inlägg av lurräven »

Nurgle skrev:Jösses bananer vad du har kört många häftiga och snygga projekt under ett år! Och så många olika varianter med varierande färgteman. Extra eloge för alla coola konverteringar!

Måste vara svårt att välja nån favorit bland alla eller är det nån som ligger närmare hjärtat?

Edit: min favorit var nog skogsmechanicus trots vuxenfaktorn :) Häftig idé, riktigt snygga modelleringar och riktigt coolt färgschema.
Tack!

Jag har lite hobbybeslutsångest, så det är alltid något nytt som hägrar.

Förra helgen så satte jag och en kompis igång med att bygga skogsplaner. Vi har lite olika GW-planer att utgå ifrån. Den urbana planen kommer vara en trasig, övergiven och övervuxen stad. Där kommer även terrängbitar byggas för att passa skirmishspel.

Bild

Steg 1, täcka över repetitiva bitar och enorma örnar med lite kratrar. Ytterligare variation med lite texturpasta.
Steg 2, grundmåla allt med en brun väggfärg. Just nu ligger hälften av brädorna och torkar. På lördag fixar vi den andra halvan.

De senaste hobbytillfällena har vigts åt en knight. Försökte minska målningstiden med hjälp av zandri dust på spray. Körde den på alla plåtor för att knyta ihop knighten med min mechanicusarmé. Vädrade metallen ganska mycket och insåg att det lätt blir för mycket rost och sånt. Men kul var det. Just nu är det bara lite puts innan det ska dit transfers och lite ytterligare slitage.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Jag hoppas jag kan tona ner lite av ärgningen med lite fuskiga pigment.

Skriv svar