Gullbergs Målarstuga

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Gullberg_
Inlägg: 67
Blev medlem: 27 nov 2018, 13:21

Re: Gullbergs Målarstuga

Inlägg av Gullberg_ »

hehe, freehand ligger något år bort innan jag vågar pröva mig på något sånt, närmast på tur i vad jag vill utveckla inom min målarkunskap är att bli vassare i wetblend så att jag i sin tur kan börja experimentera med att måla non metalic metal, förut tyckte jag det absolut tuffaste var airbrushat OSL, och nu är det nmm som showens stjärna!

vore himla tufft om vi båda fick ihop en eller två 30k armeer under detta året, vi får utmana varandra till målarbordet!

Ja alltså min "freehands" målning kommer nog begränsas till en del stencil arbete men även några runor eller texter. Har alltid haft en tank/dröm om att han vikingabönen ifrån 13Th warrior på en eller flera tanks för tycker den passar så jäkla bra till Space wolves utifrån allt fluff runt dem.

JA, jag ser en kastad handske :D gillade ditt färgkodade execeldok. får nog lägga in lite färger för tydlighet i mitt eget :)
Målade figurer / omålade figurer. 102/276

[950] måla upp 2K Astra Militarum
[ ] Måla upp minst 2K marines till Legion VI 30k
[ ] åka på minst 1 turnering
[ ] måla upp 1k till XIIIth 30k
[1] måla 3 Primarker/Karaktärer till 30k

Gullberg_
Inlägg: 67
Blev medlem: 27 nov 2018, 13:21

Re: Gullbergs Målarstuga

Inlägg av Gullberg_ »

Fått en del gjort idag.
Inget målat bara byggt, väntar på min beställning av färg sen blir det måla typ 2K space wolves plus lite till.
Fått klart spartanen kommer behöva fixa lite med tracksen på ena sidan som var ruskigt skeva. Sen är äntligen min Knighten Commander Pask på plats i sin Punisher-Leman russ :wub: :wub:


Bild
Målade figurer / omålade figurer. 102/276

[950] måla upp 2K Astra Militarum
[ ] Måla upp minst 2K marines till Legion VI 30k
[ ] åka på minst 1 turnering
[ ] måla upp 1k till XIIIth 30k
[1] måla 3 Primarker/Karaktärer till 30k

Gullberg_
Inlägg: 67
Blev medlem: 27 nov 2018, 13:21

Re: Gullbergs Målarstuga

Inlägg av Gullberg_ »

Inte hunnit sitta så mycket nu när nya mandatperioden samt terminen dragit igång drog även på mig en liten bihåleinflammation men men lite piggare nu. Hann sitta igår samtidigt som det var NHL-hockey.
Påbörjat byggandet av vad som skall bli VI-Th legion mer kända som rymdvargar/vikingar.
Försöker rädda lite gamla 30k figurer som nog både haft 1-2 lager färg tidigare, blev att sätta ihop 10 Termosar med närstridsvapen, Spartanen behöver få lite greenstuffkärlek och sedan 2 dreads som behöver få massor med kärlek.
Målet är lite greenstuff och liknande i veckan då det också kommer lite nya rekryter, klarade ändra 19 dagar av detta året utan köpa figurer :o
Bild

Untill next winter.....
Målade figurer / omålade figurer. 102/276

[950] måla upp 2K Astra Militarum
[ ] Måla upp minst 2K marines till Legion VI 30k
[ ] åka på minst 1 turnering
[ ] måla upp 1k till XIIIth 30k
[1] måla 3 Primarker/Karaktärer till 30k

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Gullbergs Målarstuga

Inlägg av RUNE »

Heja, heja! Ser fram emot att se hur Spartanen blir som slutprodukt. Då det ser ut att vara en stor och maffig modell så attraherar det alltid min uppmärksamhet. :)
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Gullberg_
Inlägg: 67
Blev medlem: 27 nov 2018, 13:21

Re: Gullbergs Målarstuga

Inlägg av Gullberg_ »

Liten uppdatering vad jag hunnit med på sistone väldigt mycket WIP fortfarande men tanke är att bygga ihop väldigt många figurer för att sen lägga grundfärg på dem allihop under en förmiddag typ ;)

Jobbat ganska mycket med min Space wolves till 30k, satt igår och gjorde pälsar och mer pälsar sen slutade jag med att göra ett par pälsar :lol:
Däremot så räknade jag ihop lite vad jag har till legionen utan jätte många uppgraderingar så har jag cirka 3722 poäng att måla till dem minst :)

Bild

Uppdaterade även mitt excel-dokument och la in lite färgkoder, mitt ena inofficiella löfte att undvika att köpa flera figurer föll på grund utav FLOGGER :wub: så sitter nu med 2 målade och 231 omålade figurer, de figurerna jag har som i stort sett är färdiga är en del poäng vilket är bra med det är endast 5 figurer :roll:

Bild


Untill next winter....
Målade figurer / omålade figurer. 102/276

[950] måla upp 2K Astra Militarum
[ ] Måla upp minst 2K marines till Legion VI 30k
[ ] åka på minst 1 turnering
[ ] måla upp 1k till XIIIth 30k
[1] måla 3 Primarker/Karaktärer till 30k

Gullberg_
Inlägg: 67
Blev medlem: 27 nov 2018, 13:21

Re: Gullbergs Målarstuga

Inlägg av Gullberg_ »

Total fuck up i huvudet i lördags :lol: satt i 2timmar med lite strul med airbrushen för att grunda flera figurer till Space wolves samt min Pask till Astra. Efter jag blivit klar så tänkte jag efter lite och började ifrågasätta varför jag lagt en väldigt ljusprimer på figurer som skall vara ganska mörka och där en svartgrund hade hjälpt mig i det fortsätta målandet :?: :!:


Bild

Så i söndags satte jag på byggfläkten ute i garaget för att få upp lite värme sen grundade jag 3 primareker samt omgrundade det jag grundat dagen innan. Arbetstid cirka 20 min, resultatet mycket bättre.

Hoppas kunna lägga gråakamofärgen på Pask ikväll.
Målade figurer / omålade figurer. 102/276

[950] måla upp 2K Astra Militarum
[ ] Måla upp minst 2K marines till Legion VI 30k
[ ] åka på minst 1 turnering
[ ] måla upp 1k till XIIIth 30k
[1] måla 3 Primarker/Karaktärer till 30k

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Gullbergs Målarstuga

Inlägg av Elevatorlake »

Grymt tempo :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Gullberg_
Inlägg: 67
Blev medlem: 27 nov 2018, 13:21

Re: Gullbergs Målarstuga

Inlägg av Gullberg_ »

Nu stundar sportlovet för lärarna i södra Sverige, mycket rättning på schemat men även en del målning. Var riktigt produktiv nu och lyckades ifrån svartgrundmålad till 50% färdig på cirka 1- 1,5 timme.
Nu bara washa resterna tanken och sen handmålning av alla detaljer blir nog ikväll när familjen sover.


Bild
Målade figurer / omålade figurer. 102/276

[950] måla upp 2K Astra Militarum
[ ] Måla upp minst 2K marines till Legion VI 30k
[ ] åka på minst 1 turnering
[ ] måla upp 1k till XIIIth 30k
[1] måla 3 Primarker/Karaktärer till 30k

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: Gullbergs Målarstuga

Inlägg av holyalex »

bara att gnugga på med alla dina projekt som ska ros i hamn!

Gullberg_
Inlägg: 67
Blev medlem: 27 nov 2018, 13:21

Re: Gullbergs Målarstuga

Inlägg av Gullberg_ »

Hunnit sitt ett par mindre stunder idag och på så sätt lyckats ”färdigställa” ( finns alltid saker att finslipa).

Men 5 Leman Russ tanks är nu klara och redo för att ta sig an alla imperiets fiender.
Så check på 900 poäng målat!

Bild Bild

Näst på tur är nog en primark innan det handlar om massa med Space wolves.

Ungill next winter....
Målade figurer / omålade figurer. 102/276

[950] måla upp 2K Astra Militarum
[ ] Måla upp minst 2K marines till Legion VI 30k
[ ] åka på minst 1 turnering
[ ] måla upp 1k till XIIIth 30k
[1] måla 3 Primarker/Karaktärer till 30k

Skriv svar