Marhells Road to Fantasia

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Marhells Road to Fantasia

Inlägg av RUNE »

Är inte på något sätt en fena på edge highlightning men det blir väldigt snyggt om man behärskar det. Tycker det definitivt är värt ett försök på en modell som har fått så pass mycket kärlek.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Marhell
Inlägg: 43
Blev medlem: 22 mar 2019, 09:55

Re: Marhells Road to Fantasia

Inlägg av Marhell »

Dag 7: Kaos Knekt 1

Så jag blir klar med hopsättningen av första lord of discord och beslutar mig för att börja montera upp en Kaos knekt.

Image


Blir att försöka hålla alla paneler borta och även att jobba med magneter så att denna och följande knektar kan få lite olika vapen uppsättningar. Denna tänker jag antagligen spela som en kaos gallant, då kittet kommer med en cool motorsåg och klo. Denna blir antagligen också dedikerad till Slaanesh när jag väl börjar med målningen.

Korta uppdateringar nu, men hinner nästan bara med att montera upp ett kit åt kvällen, och det måste bli klart också :)

Marhell
Inlägg: 43
Blev medlem: 22 mar 2019, 09:55

Re: Marhells Road to Fantasia

Inlägg av Marhell »

Dag 8: FOR KHORNE

Ny dag nya mölijheter. Jag tar och sätter mig ner och sätter ihop knekt #2

Image

Dubbla gattlingkanoner blir det på denna. Och då det är dag 8 i arbetsflödet så beslutar jag mig för att dedikera denna till KHORNE.

Jag letar lite snabbt i bland mina bits lådor och hittar ett coolt baner som jag limmar fast på skölden för att påbörja processen att kaosifigera knekten.

Image

Letar fram lite mer av mina gamla kits och hittar många döskallar som jag tror kan bli awsome på honom.

Detta är det här för nu. Helgen kommer dock inget jobb bli gjort, Games of Westros är ju av stapeln och jag ska själv delta :)

Men jag tar och lägger upp ett par bilder från turneringen här, så sliper det bli ett gap i tidslinjen :)

Marhell
Inlägg: 43
Blev medlem: 22 mar 2019, 09:55

Re: Marhells Road to Fantasia

Inlägg av Marhell »

Dag 9, 10 och 11: Små lir och kaosifigering

Games Of Westros är tyvärr över igen, men kul har man haft i helgen. Slutade på en 52:a placering, vilket är lite under måttet, men man får ta nya tag inför Fantasia:)

Jag passade på att studera och ta inspiration utav andra kaos knektar över hur de har gjort konverteringar och liknade. Ett par gillade jag skarpt!

Då jag bilade mellan Stockholm och Västerås så lyckades jag få in lite jobb varje kväll på armen. Jag började med att leta efter lite gamla bits från Age of Sigmar och började lite lätt att konvertera fram en Khorne knekt. Detta är vad jag har så far:

Image

Image

Image

Image

Mycket kommer ifrån start collecting Khorne bloodbound lådan och lite bloodleters. Känner mig rätt nöjd över vapnen men är lite osäker på Khorne-symbolen på dörren. Funderar på att försöka ge den lite mer textur med lite bultar på sig.

Sedan så har jag nu satt ihop allt för armen, vilket som då innebär att den kvarvarande disco härskaren och sista knekten är hoplimmad.

Image

Till sist så dedicerar jag min sista knekt till Nurgle, då Tzaangors och tzeentch kan gå och dra sig.
Jag kollar ännu en gång i mina bits lådor och hittar lite smått och gott som jag börjar applicera på knekten.

Image

Image

Mer ska ju på, men det är allt som jag hinner med idag. Imorgon lär det bli lite mer konvertering och sedan kanske jag kan ta fram luftsprutan igen och börja måla upp allt :)

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Marhells Road to Fantasia

Inlägg av RUNE »

Coolt! Det är detaljerna som gör det. :)

Och turneringar är en fantastisk plats att få inspiration på när man ser alla lösningar som folk har valt på sina modeller.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Marhell
Inlägg: 43
Blev medlem: 22 mar 2019, 09:55

Re: Marhells Road to Fantasia

Inlägg av Marhell »

Dag 12: Magneter

Kvällen jobb består av att magnetisera alla knektar så att de kan ta vilken utrustning som helst inför framtida användningar. Med hjälp utav green stuff så fyller jag vissa knepiga utrymmen där magneterna kan ligga. Blir totalt 24 magneter som blir placerade i olika storlekar och platser.

Image

Image

Jag fortsätter också med konverteringen med Nurgle knekten. Ger honom en stor daggmask som hoppar ut från nosen. Lite osäker på om jag kommer behålla den eller inte. Men får labba lite med det.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Marhells Road to Fantasia

Inlägg av Elevatorlake »

Kul med en hobbyblogg som mynnar ut i Fantasia Fanatic :)

Khorne FTW, skulls for the skull throne och allt sånt :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Marhell
Inlägg: 43
Blev medlem: 22 mar 2019, 09:55

Re: Marhells Road to Fantasia

Inlägg av Marhell »

Dag 13: Mer nurgle!

Idag jobbar jag med att försöka få Nugle knekten att så mer... Nugle ut. Jag köpte in lite resin delar från spellcrow och efter ha gett dem ett avspoling så tar jag hett vatten och försöker forma dem efter knekten. Resultatet blir som följer:

Image

Image

Image

Image

Jag tänker gå in med lite fin fyllnings gegga där det fortfarande blev lite gapp. Sedan har jag också magnetisera dörren. Knekten kom med ett pilot säte och jag tänker mig att det ska finnas en liten överraskning om man öppnar upp och ser vem det är som faktisk är piloten för denna knekt.

Men med det sagt så börjar jag nu känna mig hyfsat nöjd med hur knektarna är. Imorgon tar jag fram luftsprutan och börjar fixa med exoskelettet för alla.

Marhell
Inlägg: 43
Blev medlem: 22 mar 2019, 09:55

Re: Marhells Road to Fantasia

Inlägg av Marhell »

Dag 14: Prima knektar och exoskelett

Idag satte jag mig med luftsprutan och gav alla tre knektarna ett grundjobb. Min svarta primer har dock lyckas bli defekt så halvvägs igenom så byte jag ut till en grå primer istället. Jag tänker mig att det inte gör så mycket, får se till vara ordentligt grundlig i under nästa steg, med första grundfärgen för varje knekt. Sedan tog jag och använde mig utav Vallejo Metal Color Exhaust Manifold på allt som tillhör exoskelettet.

Image
Image
Image

Jag funderare lite sedan på att mixa upp listan lite. Teminator trollis är ju bra och sånt, men funderar på att bygga upp en trollis med jumppack istället så att han hinner springa med mina disco härskare.

Blir ett litet paus med målandet nu under de kommande dagarna, blir fast på en Finlandsfärja och ska ha lite kul med det. Borde kunna få något gjort på söndagen då jag kommer hem igen :)

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Marhells Road to Fantasia

Inlägg av Elevatorlake »

Grymt hobbytempo :)

De nya chaos knights-kitten ser bättre och bättre ut desto mer jag ser av de.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Skriv svar