Benmannens Dark Eldarblog!

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Benmannens Dark Eldarblog!

Inlägg av benmannen »

Tjena boys, jag lät min gamla gaminghemsida gå i graven för ett tag sedan... Jag tänkte istället starta en 40k blogg om mina Dark Eldar. Så mycket nytt händer med armen med det nya Codexet ute, så det kommer uppdateras en hel del. Jag har ju runt 8000p målade och några tusen till som väntar på penseln, så det finns massor att snacka om. Framförallt måste mycket av det gamla bakas om till det nya formatet.

Jag tänkte spela 40k på GothCon i år också så jag kommer blogga om armelistan fram till dess och sen skriva en rapport.

Kika gärna in här och prenumerera på bloggen:

http://stefan13.typepad.com/blog
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Benmannens Dark Eldarblog!

Inlägg av speedfreek »

benmannen skrev: Jag tänkte spela 40k på GothCon i år också så jag kommer blogga om armelistan fram till dess och sen skriva en rapport.
Hurra!

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Benmannens Dark Eldarblog!

Inlägg av benmannen »

Lade just upp en bild på min nya Voidraven Bomber... Vad tror ni om den:

http://stefan13.typepad.com/blog

Det är andra försöket på att sätta ihop en och jag tror jag lyckades den här gången.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
XecrNist
Inlägg: 936
Blev medlem: 06 dec 2008, 11:41
Ort: Strängnäs

Re: Benmannens Dark Eldarblog!

Inlägg av XecrNist »

Ser riktigt ball ut!

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Benmannens Dark Eldarblog!

Inlägg av imp »

Tycker du ska plocka bort grejerna som ska hålla i prism-kanonen, så att kanonerna kommer ner i urgröpningarna och inte sitter ovanpå.

Men den ser riktigt fin ut
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Benmannens Dark Eldarblog!

Inlägg av speedfreek »

Håller med om att du nog ska sänka kanonerna.

Och jag gillade inte heller den förra.

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Benmannens Dark Eldarblog!

Inlägg av benmannen »

Tack för kommentarerna, hmm. Ja, det skulle gå att magnetisera dem rakt fram från prismhållarna. Att ta bort dem helt lämnar innanmätet lite för öppet. Jag kanske skulle ta och testa det. Det som är bra nu är att den har lite profil. Annars blir den rätt platt men det kan vara snyggt också iochförsig.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Benmannens Dark Eldarblog!

Inlägg av Serpent »

Dessutom behöver piloten mer spikar...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Benmannens Dark Eldarblog!

Inlägg av cadelin »

ursäka om jag klagar men jag skulle sätta kanonerna längre bak

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Benmannens Dark Eldarblog!

Inlägg av benmannen »

Nej det är bra med klag. Jag vill ha feedback :) Så tack för det.

Jag har lite andra båtar med kanonerna långt bak, men det är rätt dåligt speltekniskt. Sitter inte de längst fram så kan potentiellt motståndaren skjuta på ens fordon medans man själv inte når fram... Det är bäst att ha dem längst fram, men du har rätt, det kan vara snyggare att ha dem längre bak! Mina Ravagers har det så tex.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Skriv svar