Farbror Patan målar och tjötar
Inspirerad av alla underbara projekt med små gubbar får jag väl också starta en projektblog. Kort intro; hunnit fylla hela 40 bast (WTF...) och har spelat figurspel sen jag var sådär 13. Då var det Fantasy 2nd ed som gällde, men sen kom 40K och kastade allt på ända. Har spelat en mängd spel genom åren men 40K har alltid varit där. En annan stor favorit är Inquisitor, ett sorgligt underskattat spel imho. Nog om det, har pysslat med en CSM armé sista månaden eller så, började med att min son tröttnade på sina Death Guard som han inte ens börjat måla.....dagens kids. Hade ingen lust att sälja grejorna så det blev att måla istället. Är nu i slutfasen på ca 3000pts. Börjar med en bild på några Death Guard.
Re: Farbror Patan målar och tjötar
Tredje omgången för dig med läser jag det som!
Tror många har det så, börjar med figurspel i tidiga tonår men tar ett break när flickvänner och annat kommer in i bilden och det blir lite "pinsamt" att ha gubbarna framme.
Nytt ryck när förhållandet är stabilt och allt går som tåget, break när det bli kids.
Sen växer kidsen upp och halleluja det finns plötligt tid att måla igen!
Gillar dina gubbar! Hur gör du din rost, och vad är det för gräs på baserna?
Tror många har det så, börjar med figurspel i tidiga tonår men tar ett break när flickvänner och annat kommer in i bilden och det blir lite "pinsamt" att ha gubbarna framme.
Nytt ryck när förhållandet är stabilt och allt går som tåget, break när det bli kids.
Sen växer kidsen upp och halleluja det finns plötligt tid att måla igen!
Gillar dina gubbar! Hur gör du din rost, och vad är det för gräs på baserna?
Klockren analys! 
Gräset är GW dead grass. Rosten är en mix av Abaddon black och MIG rostpulver med mer rostpulver brushat på.
Gräset är GW dead grass. Rosten är en mix av Abaddon black och MIG rostpulver med mer rostpulver brushat på.
Jibberjaw till Nurgle projektet. Kul modell att jobba med.
Snygga gubbar. När kommer den stora bilen?
Tack! Bilen har stannat lite eftersom jag hade slut på spackel. Ska beställa nytt i veckan. Håller på med termosar till CSM Nurgle style så länge.
MIG rostpulver? MIG? Vet inte vad det är, men ser väldigt snyggt ut!Ismeno skrev:Klockren analys!
Skön nyans på gräset, ska köpa mig en burk sådant.
MIG productions, googla så hittar du massor av info. Färg i pulverform helt enkelt, kan blandas med olika medium för att få fram olika effekter. Används mycket till weathering av fordon, som såhär;
-
the godfather
lägg upp bilder på figurhyllan, patrik 
Din önskan är min lag Gudfader!
Min hobbyhörna, stökigt som satan just nu och under invasionshot av en Brio tågbana.... Skåp med gubbar; Några =I= gubbs;
Min hobbyhörna, stökigt som satan just nu och under invasionshot av en Brio tågbana.... Skåp med gubbar; Några =I= gubbs;