Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Tack!
_________

Fredag 3e Juni 2016
23 dagar till Målartävlingen

Kommit en bit längre på Warrior 2 av 3 nu!

Bild

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Söndag 5e Juni 2016
21 dagar till målartävlingen

Skön söndag med mycket målning! :D
Warrior 2 av 3 klar nu. Nu har jag tre veckor kvar och en warrior kvar att fixa.


Bild

Twinkle
Inlägg: 205
Blev medlem: 29 dec 2015, 13:25
Ort: Göteborg

Re: Captains Corner

Inlägg av Twinkle »

Mycket snygg!

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Twinkle skrev:Mycket snygg!
Tack!

Jag ville få till en bild i dagsljus nu när 3 av 4 modeller på displayen är klara, men kom ut lite för sent så det blev något mörkt.
Jag tycker ändå det blev en fin bild! :)

Bild

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Captains Corner

Inlägg av NilssonHarHund »

Ser bra ut!

Jag skulle vilja se en bild uppifrån, som den första med bara basen klar

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

NilssonHarHund skrev:Ser bra ut!
Jag skulle vilja se en bild uppifrån, som den första med bara basen klar
Tack! Bild kommer här nedanför!

___________________________________


Måndag 13e juni 2016
13 dagar till målartävlingen


Sista warrioren blev klar igårkväll!
Det kanske blir någon liten finputs på småmissar, men jag säger nu att jag är klar med mitt tävlingsbidrag! :mrgreen:


Bild
Warrior 1, 2 och 3. Inte den bästa beväpningen för dem i spelet kanske, men jag tycker det passar bra på dem när de skyddar Exocrinen när han står och bombar plasma på den lede fi.


Bild
Det ser lite kaiko ut så här fristående bakifrån, men väl på plattan så passar det blå bättre in.


Bild
Har gjort lite småputs på Exon också, men han är i princip oförändrad sedan han blev klar.


Så lite bilder med alla på displayplattan:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


University of Youtube hjälpte mycket på vägen med OSL-effekterna, där finns baske mig tutorials för allt. Figurmålare överlag är en väldigt hjälpsam community, det är lätt att få tips och trix och hejarrop på alla möjliga forum.
Jag gav mig ut på cykel på tunn is över djupa vatten med en bild i huvudet av en glödande Exocrine med bröstkorgen som plasmareaktor och blått sken på allt i närheten. Nu när jag tittar på mitt verk, så är jag nöjd! :D :wub:


Härnäst blir det nog terrängbygge, jag har tagit på mig att fixa en hel del inför vår spelhelg i början av September.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Captains Corner

Inlägg av Nurgle »

Vilket jobb! :shock: Ser riktigt, riktigt bra ut! Otroligt häftigt att se hur ljuset faller. Stenarnas skuggor är ett genialt drag. Detta är som en figurvärldens Michelangelo. Du kommer vinna med denna pjäsen. Om inte lovar jag att spela nästa match helt utan gravs...

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Captains Corner

Inlägg av Naz87 »

Toksnygg, skuggorna bakom stenarna är så fantastiskt naturtrogna att dom nästan försvinner. Synd att warriorna är ur coherence då det hade varit skit tufft att bara deploya hela plattan i en match!

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Captains Corner

Inlägg av L3go »

Naz87 skrev:Toksnygg, skuggorna bakom stenarna är så fantastiskt naturtrogna att dom nästan försvinner. Synd att warriorna är ur coherence då det hade varit skit tufft att bara deploya hela plattan i en match!
Va han/hon/den/det sa.
Fast den är så snygg att den kan deployas så ändå. :p
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Captains Corner

Inlägg av Ismeno »

Det där blev riktigt, riktigt bra Kaptenen. Du lyckades verkligen skapa ett unikt diorama där, hatten av.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Skriv svar