Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Röde skrev:
24 maj 2020, 17:09
Ser som vanligt jättebra ut!
Tack Tack! :D
RUNE skrev:
24 maj 2020, 20:32
Jag gillar det!
De konverterade ser ut som Zoanthropes som hänger på gymmet, dricker pre work out och käkar power bars innan de grillar fiender med hjärnvågor. :D
:lol: Precis så! Innan varje strid har han monolog framför spegeln:
You talkin' to me? You talkin' to me? You talkin' to me? Then who the hell else are you talkin' to?

__________________________________________

12 nya kutande Hormagaunts klara!


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Nu är jag uppe i över 90 Hormagaunts och 80 Termagaunts. Live For The Swarm!


Just nu gnuggar jag på en ny Zoanthrope.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Captains Corner

Inlägg av Nurgle »

Känns som du tar receptet till nya nivåer för varje gång.
”By striving for perfection you achieve greatness!”
Dags för en gruppbild snart?

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Nurgle skrev:
25 jun 2020, 21:18
Känns som du tar receptet till nya nivåer för varje gång.
”By striving for perfection you achieve greatness!”
Dags för en gruppbild snart?
Tack min vän! :)
Du har helt rätt i att receptet har utvecklats! På senaste tiden så har jag målat upp 12 Termagants och 12 Hormagaunts, där har jag experimenterat en hel del med olika combos av färger för att få fram de nyanser och det djup i färgerna jag vill ha - och nu känner jag mig hemma!
Grönt som grönt för de otränade ögat, men mycket mer djup och liv i färgerna för det tränade. :geek:

Gruppfoto.. Jo det var ett tag sedan! Jag har en del på ingång som jag vill få klart först, så kanske senare i år. Bra syssla en tråkig vinterdag när det snöar på tvären ute: Plocka ut alla Nids ur skåpen och ställa upp för foto!
_______________________________


Zoanthrope klar!
Testat att i lite större skala göra lysande sprickor som jag tidigare gjort på några boneswords.
Om man har en hjärna som dels gör att man leviterar fram, dels har en kraftbubbla runt sig (3++ save) och dels skjuter psykiska blixtar så kan det hända att skalet krackelerar av kraften!


Bild


Bild


Bild


Bild


Nästa grej blir några fler gaunts!

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Captains Corner

Inlägg av RUNE »

Jag tycker de glödande sprickorna fungerar bra på Zoanthropen! :wub: Den ger verkligen rätt vibbar för en psyker.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Captains Corner

Inlägg av Nurgle »

See man inte skillnad på gamla gröna och nya har man inte mycket till färgseende. En enorm skillnad!

Sen måste jag säga att den där Zoanthropen är den snyggaste jag sett. Jag har mött en hel del sådana och har sällan sett hur modellen egentligen ser ut på grund av målningen. Först nu slår modellens vackra design mig. Att måla är lite som att skulptera. Ju bättre man gör det, desto mer kommer fram av modellens vackra former.

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:
29 jun 2020, 10:27
Jag tycker de glödande sprickorna fungerar bra på Zoanthropen! :wub: Den ger verkligen rätt vibbar för en psyker.
Tack! :)
Nurgle skrev:
01 jul 2020, 09:34
Sen måste jag säga att den där Zoanthropen är den snyggaste jag sett. Jag har mött en hel del sådana och har sällan sett hur modellen egentligen ser ut på grund av målningen. Först nu slår modellens vackra design mig. Att måla är lite som att skulptera. Ju bättre man gör det, desto mer kommer fram av modellens vackra former.
Oj. Tack så väldigt mycket! :wub:
Din sista mening är väldigt sann, det är på något sätt magiskt hur de som plockar hem 10or på Cool Mini or Not och de som får 1or ibland målar precis samma modeller, eller bara hur två duktiga målare som har olika målarstilar kan skapa så totalt olika känsla från exakt samma modell - även om de använder ungefär samma färger!

________________________________________


6 begagnade Termagants från 1995 framgrävda ur gömmorna, strippade och uppmålade till att passa in i min Hive Fleet.
Gammelgrabbar. :wub:


Bild


Bild


Vet inte riktigt vad som blir nästa modell/modeller att måla, ska klura lite.

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Captains Corner

Inlägg av RUNE »

Snygga! Som vanligt. :)
De gamla gauntsen är faktiskt rätt charmiga. :wub: Där är många av GW modeller som inte åldrats väl men just Tyraniderna har vissa modeller som fortfarande är rätt trevliga. Screamer Killer är en annan modell som jag också tycker håller fortfarande.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:
06 jul 2020, 07:53
Snygga! Som vanligt. :)
De gamla gauntsen är faktiskt rätt charmiga. :wub: Där är många av GW modeller som inte åldrats väl men just Tyraniderna har vissa modeller som fortfarande är rätt trevliga. Screamer Killer är en annan modell som jag också tycker håller fortfarande.
Tackar! :D
Många av Tyranidernas äldre modeller har gått hela varvet nu, från nya till äldre till OOP, retro och snygga igen! :wub:

___________________________


Från smått till stort!
I tre år har min Dimachaeron legat i en låda och väntat på att jag ska ha tid och inspiration till ett större projekt, men nu så!


Bild
Bakre benet står på någon form av raserad Imperiebyggnad, knivigt värre att ta bort så jag byggde basen till att matcha istället


Bild
Tejpat, sprayat, tejpat, sprayat = vit grund till modellen och svart till basen! :)


Bild
Hela huden grundmålad, därefter blir det sektion för sektion med finlir.


Bild
Forge Worlds detaljer och textur är verkligen på en helt annan nivå.. :wub:


Bild
Vänster ben klart!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Captains Corner

Inlägg av Röde »

Fem av fem implant attacks!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Captains Corner

Inlägg av Nurgle »

Wow vilken bjässe! Riktigt häftig. Ser också alla dina tekniker tekniker med en större modell att applicera dem på. Ser verkligen fram emot när den är klar och står i pose bredvid en vanlig modell för skaljämförelse.

Skriv svar