Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Captains Corner

Inlägg av RUNE »

Alltid roligt att bli publicerad! :) Ens ego får sig lite en boost. Fick min Knight publicerad på GW:s webshop och det faller väl mer i kategorin "entusiaster" snarare än experter. Men damn it! En publicering är en publicering. :D

Gillar "Dexter", tycker blodet fungerar bra även mot grön bakgrund. Fast nu har du skapat ännu en blymagnet eftersom han ser så farlig ut. :D
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:
07 sep 2020, 10:40
Alltid roligt att bli publicerad! :) Ens ego får sig lite en boost. Fick min Knight publicerad på GW:s webshop och det faller väl mer i kategorin "entusiaster" snarare än experter. Men damn it! En publicering är en publicering. :D

Gillar "Dexter", tycker blodet fungerar bra även mot grön bakgrund. Fast nu har du skapat ännu en blymagnet eftersom han ser så farlig ut. :D
Rätt! Publicering är publicering! :D

Dexter.... :lol: Då var han döpt!
Jepp, men han kan inte targetas lika lätt som de stora monsterna. 8-)

________________________________________


Fyra Hormagaunts till klara! Nu är jag på 97!


Bild


Nu blir det en Zoanthrope till innan det nog blir 4 gaunts till om inget annat kommer emellan.

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Zoanthrope klar!

Det är den andra Zoanthropen av dessa nya modeller och den 5e totalt, plus att jag har två som är uppgraderade till Neurothropes.
Smite für alle!

Här tillsammans med sin sedan innan färdiga kompis från samma låda, nyast till vänster:


Bild


Bild


Bild


Bild



_____________________________

4 Hormagaunts står på kö härnäst!

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Captains Corner

Inlägg av RUNE »

Strålande, precis som vanligt!
Jag gillar blixtarna i pannan, det ger en riktig bra look.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Captains Corner

Inlägg av Nurgle »

Wow! Kapten är numera vår egen nationalklenod, ett stort ögonblick! Stort grattis och välförtjänt!

Instämmer med Rune: att addera på blå OSL på de spruckna benbepansringarna är riktigt vasst. Sagt det förr och säger det igen, oerhört imponerande att du fortsätter ta din armé och dina tekniker till nya nivåer. Det utan att frångå själen i färgtemat. Hatten av!

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:
22 sep 2020, 08:17
Strålande, precis som vanligt!
Jag gillar blixtarna i pannan, det ger en riktig bra look.
Tack!
Nurgle skrev:
07 okt 2020, 11:31
Wow! Kapten är numera vår egen nationalklenod, ett stort ögonblick! Stort grattis och välförtjänt!
:lol: :wub: Tack!
Nurgle skrev:
07 okt 2020, 11:31
Instämmer med Rune: att addera på blå OSL på de spruckna benbepansringarna är riktigt vasst. Sagt det förr och säger det igen, oerhört imponerande att du fortsätter ta din armé och dina tekniker till nya nivåer. Det utan att frångå själen i färgtemat. Hatten av!
Tack!
Det är även ganska roligt att envist hålla kvar vid samma armé och samma färgschema, men att ständigt sträva mot att utveckla det!

__________________________________


Ibland tryter motivationen att måla, då brukar jag ta ett gäng glorypics på mina målade modeller för att få tillbaka suget efter att måla fler!
Det hjälper i princip alltid. :wub:

Förra veckan firade jag 100 Hormagunts, 101 t.o.m., så jag slog på stort med firandet och byggde upp ett helt slagfält!
Jag ville från fram känslan av en svärm, så jag fokuserade på smågrabbar och tog med väldigt få större monster.


Planet: Coralax
Segmentum: Eastern Fringde
Class: Feudal World
Affilation: Imperium




Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild

___________________________


Nu är jag igång och målar igen! :)

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Jag tror 2020 blir mitt bästa målarår hittills!
Jag tycker jag har höjt nivån på målandet ett snäpp och jag tror aldrig att jag har målat så många modeller på ett år tidigare.
Det är ännu c:a 10 veckor kvar av året - och just nu klockar jag in på 50 målade modeller i år!
Mer än 1 modell klar i veckan är en väldigt bra siffra för mig! :mrgreen:

Hela team 2020
Dimachareon, Broodlord, Neurothrope, 2 Zoanthropes, 6 Warriors, 18 Termagants, 21 Hormagaunts


Bild


Den tredje Zoanthropen av de nya är på ingång, därefter väntar ytterligare 4 Hormagaunts! :)

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Captains Corner

Inlägg av RUNE »

Jag tror jag har nämnt det förr men det borde vara ett event där man körde ett Starship Troops scenario. Horder av Tyranids mot Mobile Infant... Jag menar Imperial Guards. :D Där är något som triggar mig när jag ser våg efter våg med insekter på dina stämningsbilder.
Kul att du haft ett produktivt målningsår, även om det inte är någon tävling. :) Själv satt jag två veckor i isoleringen (i onödan visade antikroppstestet) i början av året där jag i stort sett målade om alla mina 1/35 stridsvagnsmodeller. Så jag antar att Covid är bra för produktiviteten. :lol:
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:
12 okt 2020, 22:11
Jag tror jag har nämnt det förr men det borde vara ett event där man körde ett Starship Troops scenario. Horder av Tyranids mot Mobile Infant... Jag menar Imperial Guards. :D
Det är drömmen! En grön matta av gaunts.... undrar bara hur många gaunts som behövs för att ge den känslan.. :roll:
300? Fler? Jag närmar mig 200 (Hormagaunts + Termagants) iaf!

________________________________________________________


Då var alla 3 nya Zoanthropes klara! :)


Bild


Bild


Bild

___________________________________________


Nu följer den senaste lådans sista 4 Hormagaunts!

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Captains Corner

Inlägg av Nurgle »

Kaptenen skrev:
14 okt 2020, 21:46
RUNE skrev:
12 okt 2020, 22:11
Jag tror jag har nämnt det förr men det borde vara ett event där man körde ett Starship Troops scenario. Horder av Tyranids mot Mobile Infant... Jag menar Imperial Guards. :D
Det är drömmen! En grön matta av gaunts.... undrar bara hur många gaunts som behövs för att ge den känslan.. :roll:
300? Fler? Jag närmar mig 200 (Hormagaunts + Termagants)
JAAAAAAA! DO IT! Dioramastuk precis som Warhammer World. Det vore så episkt!

Skriv svar