Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Axelbalja
Inlägg: 99
Blev medlem: 25 apr 2012, 12:47
Ort: Karlskrona

Re: Captains Corner

Inlägg av Axelbalja »

Blev sjukt sugen på att måla upp min nu. Ruskigt snygg modell, användbar nej, men sjukt snygg!

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Röde skrev:
20 jul 2020, 13:56
Fem av fem implant attacks!
:D :wub:
Nurgle skrev:
28 jul 2020, 09:53
Wow vilken bjässe! Riktigt häftig. Ser också alla dina tekniker tekniker med en större modell att applicera dem på. Ser verkligen fram emot när den är klar och står i pose bredvid en vanlig modell för skaljämförelse.
Tack! Han kommer med ett gäng Hormagaunts längre ner!
Axelbalja skrev:
28 jul 2020, 10:22
Blev sjukt sugen på att måla upp min nu. Ruskigt snygg modell, användbar nej, men sjukt snygg!
Det har absolut påverkat min motivation till att måla upp honom... när jag läser hans stats så ser han ut att dö innan han hinner komma fram. En 5 meter hög bullet magnet med endast T6 och 3+ save kommer inte så långt.

________________________________________________________


Mycket pill och mycket målande, men nu är han klar!

Dimachareon


Bild
The Dimachaeron appears to have evolved for a single purpose: to slaughter those identified among their prey as leaders in the midst of battle, spreading terror and dismay among the ranks of all who resist the Hive Mind's advance.


Bild
Bristling with blade-arms studded with sickle-like claws, it can slice a fully armoured Space Marine in two and is able to leap a Leman Russ Battle Tank without breaking stride.


Bild
When stalking its prey the Dimachaeron dispenses with the slow, stealthy approach of the Lictor and instead relies on sheer brutality and animalistic rage, leaving a gore-soaked trail of carnage behind it.


Bild
Perhaps even more fearsome than the array of sickle claws, razor-sharp teeth and tail spikes is the spine-ringed maw hidden within the Dimachaeron's thorax.


Bild
Any foe unfortunate enough to be caught in the beast's grasp will be held in place while the thorax hinges open and the fanged maw impales them. While the trap-like jaws of the Dimachaeron's ribcage hold the victim in place, the spine-maw injects them with a potent bio-acid, reducing their internal organs to a slurry of nutrients that are then absorbed by the Tyranid to bolster its own physiology, allowing it to ignore all but the most horrific of injuries


Bild


Bild


Bild

____________________________________________


Efter denna jättemodell så ska det bli avkopplande att måla lite smått igen, det blir nog några fler Hormagaunts!

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Captains Corner

Inlägg av RUNE »

Strålande! Precis som vanligt. Ser ut att vara en imponerande pjäs. Alltså den typen som kommer attrahera all eld på hela brädet. :D
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:
22 aug 2020, 01:20
Strålande! Precis som vanligt. Ser ut att vara en imponerande pjäs. Alltså den typen som kommer attrahera all eld på hela brädet. :D
:lol: :lol: :lol:

Tack! Och jepp.... Bullet magnet. Det ska bli spännande att se vad Forge World gör med sina regler nu när de ska uppdatera alla till 9th!

_______________________________

Test av kameran idag.
Vit bakgrund istället.
Ganska klurigt. Mörk bakgrund är lätt, den sväljer allt ljus. Vit bakgrund reflekterar tillbaka och gör kameran kokobello.
Det är svårt att få rätt vitbalans, och till skillnad mot en mörk bakgrund så syns det direkt när den vita inte är vit, dvs när färgerna inte är helt rätt.

Har justerat en rad inställningar för att anpassa till det och tagit en del foton på ett gäng Tyranider!


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild

__________________________________________

Jag är nöjd, de poppar fint mot en vit bakgrund! :wub:

PatrikW
Inlägg: 138
Blev medlem: 28 aug 2009, 12:35

Re: Captains Corner

Inlägg av PatrikW »

Det blir väldigt annorlunda foton med vit bakgrund. Men är ju liksom inget som tar fokus från modellen då =)

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Captains Corner

Inlägg av Nurgle »

Dimachareon blev helt fantastisk! Sjukt snygg modell och målningen är top notch. Älskar dubbelklon. Älskar magmunnen med slemdregel. Älskar de tomma, hungriga ögonen. Sjukt bra jobbat!

Angående fotobilderna kanske det är min konservativa sida men jag föredrar nog personligen de mörkare bakgrunderna. På något sätt ger det en starkare kontrast för färgerna så det gröna och framförallt beigea kommer mer till sin rätt. Men smaken är som baken, viktigast är att du är nöjd. Modellerna är svinsnygga oavsett.

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

PatrikW skrev:
24 aug 2020, 07:59
Det blir väldigt annorlunda foton med vit bakgrund. Men är ju liksom inget som tar fokus från modellen då =)
Nurgle skrev:
25 aug 2020, 21:22
Angående fotobilderna kanske det är min konservativa sida men jag föredrar nog personligen de mörkare bakgrunderna. På något sätt ger det en starkare kontrast för färgerna så det gröna och framförallt beigea kommer mer till sin rätt. Men smaken är som baken, viktigast är att du är nöjd. Modellerna är svinsnygga oavsett.
Jo. Jag är lite kluven. Det ser väldigt proffsigt ut med vit bakgrund, men jag tror inte min gröna gör sig som bäst mot vitt.
Det kan också vara så att jag inte är vass nog på att hitta rätt vitbalans (slutartid, ljustemperatur, reglera vitbalans o sånt).
Jag tycker det är snyggt med vit bakgrund, men jag tycker mina modeller gör sig bättre mot en mörk samt att det är skönare för ögat att titta på med mörk bakgrund.
Kanske klurar jag lite till på vitbalansen, kanske fortsätter jag med den mörka. Får se nästa gång jag tar bilder.

Vit bakgrund har dock haft ett syfte, det var några som absolut ville ha det.... ;)


Achievement Unlocked: From Paint to Print


Något av det häftigaste som kunde hända mig inom hobbyn har nu hänt! :wub: :o :lol: :D :shock: :L :P


Bild
Den här sköna snubben målade jag hösten 2018, testade att fota med vit bakgrund, och mailade in.
Inget svar, så antog att tåget gick förbi.
Men så nu i Augusti 2020:


Bild


Bild


Bild
:wub: :wub: :wub:


Hyfsat stolt, nöjd, glad, chockad, skakad och rörd på en och samma gång! :lol:
Jag har en himla massa White Dwarfs hemma (300+) och bläddrar nästan dagligen i dem. Numren kring 180-220 gillar jag bäst, min äldsta är nummer 26. När den blev ett veckoblad så slutade jag prenumerera och de senaste åren har jag köpt väldigt få, jag gillar de äldre bättre.
Jag köpte mina första White Dwarfs i mitten av 90-talet och nu 25 år senare så var en av mina egna modeller med!
I print och publicerad över hela världen, men framför allt i print i min tidning som ligger på soffbordet!
Jag köpte en extra tidning där jag klippt ut sidan i fråga och den ska jag rama in. :wub:

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Captains Corner

Inlägg av Röde »

Stort grattis! Minns känslan från när mina gamla Death Company dök upp på GWs egna hemsida i ett reportage. Stort, stort grattis!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

PatrikW
Inlägg: 138
Blev medlem: 28 aug 2009, 12:35

Re: Captains Corner

Inlägg av PatrikW »

Wow!

Välförtjänt!

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Röde skrev:
28 aug 2020, 12:03
Stort grattis! Minns känslan från när mina gamla Death Company dök upp på GWs egna hemsida i ett reportage. Stort, stort grattis!
Tack! Precis, en något overklig känsla! - Men det där är ju min gubbe! :shock:
PatrikW skrev:
28 aug 2020, 16:39
Wow!

Välförtjänt!
Tack!

__________________________________________


Från ett jätteprojekt med Dimachaeron till ett något mindre med en Broodlord.
Jag ville testa att göra honom riktigt blodig, som att han precis slaktat sig igenom ett gäng PDF-trupper dumma nog att leta efter honom.
Rött blod gör sig nog bäst på ljusare modeller, men min armé är grön så rött på grönt var enda alternativet. :)


Bild


Bild


Bild


Bild


Jag är nöjd med honom. :wub:
Härnäst blir det 4 Hormagaunts till, vilka blir Hormagaunts nummer 94-95-96-97.

Skriv svar