Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Paus i Eldar-målandet och ett ryck med Tyranids.

Sitter på 2500p Tyranider idag och tänker få upp det till 4000p innan jag är i mål för den här gången.
Jag tror dock inte att det är ett sådant mastodontprojekt som det kan låta som då jag varken har någon Hive Tyrant eller Swarmlord och bara har 1 Tervigon i dagsläget.

Senast vi spelade, vilket var det som fick mig att vilja göra ett ryck med den här armén (jag har 5000p Blood Angels, 1000p Daemons, 1000p Eldar och 2500p tyranids), var att jag fick fetspö med mina Nids.
Temat för spelhelgen var att ha så få modeller som möjligt i armén vilket inte passade mig optimalt, inga gaunts att bogga ner motståndaren med i 6 rundor närstrid eller att ha som köttvägg och cover, men det som mest sved var de magier som kom med 6th ed. Jag har knappt luktat på dem, men de är ju ap-grymma!

Här är en bild på mitt "så få modeller som möjligt i en godkänd armé" muntra gäng (plus en inlånad) som glatt visar tänderna på bild trots fetspö.
Bild

Tyranidernas codex är proppat av psykers och de har en hel del bra nya krafter tillgängliga (biomancy, telephaty, telekinesis) så jag tänker gå all in och proppa 1750p (standard i vår grupp) med psykers och se vad som händer!

Till att börja med behöver jag en Flygande Hive Tyrant. Han ska i princip vara en one-man army och plocka de här ensamma unitsen som campar på objektiv och de fordon som tror de står tryggt i en hörna samt se allmänt läskig ut.

I helgen som gick så byggde jag ihop och grundsprayade honom.
Jag opererade även in en magnet i bröstkorgen och fixade en flygande bas åt honom.
Det har ingen funktion regelmässigt och Die-Hard-gamers skulle nog även hävda att det är ett minus att göra honom ännu mera synlig när han flyger, men jag tycker han ska vara där uppe bland Stormravens och DakkaJets när han flyger och det kommer att se grymt ut när han är målad.
Upplagt för snygga bilder när han kommer flygande mot mat på marken eller mot saker som flyger! :D

Bild

Armarna är magnetiserade, jag plockade Tyrannofexens vapen för att agera som Twin linked Devourers.
Det finns inga sådana vapen i lådan och de små fjuttarna som är till Devilgaunts tycker jag inte gör sig på en sådan stor modell.

Långt intro - dags att måla grönt!

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

4000p Tyranids

Inlägg av Ismeno »

Ser riktigt grym ut, ska bli kul att se den med färg!

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Blom »

Cool konvertering, Men tycker faktist inte du ska ha olika baser på samma modell. Gör så den alltid står på en oval flygbas eller en monster bas.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Asplund »

Gillar idén, men går det gömma magneten(?) på svansen lite mer?

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Asplund »

Gillar idén, men går det gömma magneten(?) på svansen lite mer?

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Kaptenen »

Kanske blir flygarbasen ara för display, får se hur det fungerar i spelet.
När vi spelade senast så var det en Daemonprince som "egentligen" är här uppe för han flyger men han syns ändå inte för han står bakom de här träden. Kändes lite sådär.

Magneten är en klump på svansen ja. Hade en mindre magnet först, inne i svansen, men den orkar inte hålla hela modellen upprät, när vingarna kom på så vällte den. Nu är den orkansäkrad.
Vet inte hur jag ska dölja den, när den blir målad grå som basen så får jag kanske bara gilla läget att den sitter där och sluta tänka på det.

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Kaptenen »

Projekt 1 - Hive Tyrant

Började med att måla huvudet, då det måste målas löst och limmas på när jag väl kommit åt alla skrymslen och vrår.
Nästan färdig frågar jag vad min sambo (ständigt bollplank i livets viktiga frågor) tycker.
-Jag tycker huvudet är för litet till de stora vingarna. Det ser konstigt ut.

Jag höll med. Jämfört med nyare modeller, som Tervigon/Tyrannofex, Trygon och senaste Carnifexen så har Hive Tyrant ett väldigt litet huvud. Han ska ju vara smartare än de smarta, slugare än de sluga, och dessutom en psyker.

Jag letade reda på det Carnifexhuvudet som har antenner och trippla ögon och opererade på det istället.
Grövre. Udda. Jag tycket det blev bra, ska ha det så!
Bild

frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av frigobben »

Den ser snäppet ondare ut än standardhuvudet!

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Flogger »

Haha, älskar det huvudet! Har det på mina tre dakkafexar, ser ut som tre små kaniner som hoppas fram och pangar :lol:
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Serpent »

En riktigt arg geting! Heja!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar