Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:
22 dec 2020, 01:09
Det är ett rätt lustigt fenomen men det drabbar mig också. Man är helt klar med en armé men 2000 poäng senare har man utvecklats så pass mycket att de första modellerna man målade har lite Ronald McDonald varning.
:lol: :lol: :lol: Målande beskrivning... men jepp, helhetskänslan är inte samma längre. De äldre modellerna matchar inte så fint som jag vill längre.
RUNE skrev:
22 dec 2020, 01:09
Just enhetskänslan ger en varm och luddig känsla inombords som normalt sett bara stark sprit kan ge dig.
Det är lite skumt det där... enhetlighetsskänslan, och känslan av att ha målat klart en hel enhet och sätta den i kabinettet, den är speciell.
Endorfinet flödar och hjärnan kastar ut belöningar till hela kroppen. Man känner sig som Ernst när han snickrat ihop en ny vedugn på sitt torp.
RUNE skrev:
22 dec 2020, 01:09
Där är många bra effekter på dina Tyranider men ska jag lyfta fram en så måste det vara det krackelerade skalen. De ger verkligen karaktär till modellerna.
Tack! Jo just de krackelerade skalen både poppar och är så pass dominerande på modellerna att det binder samman dem även om huden har olika nyanser och tekniker. Det blir många nya skal nu när jag går över hela armén!

_______________________


Inte bara gammalt renoveras, jag fyller på med nytt också! :mrgreen:

Ytterligare en Warrior med Svärd o Kanon klar plus att jag justerade några små detaljer på den förra som jag tyckte blev bättre på nummer 2.
Ändrat på ögonen och gjort kanonen lite rödare.


Bild


Bild


Bild


Bild

_______________________________


Jag har en tredje Warrior med Svärd och Kanon grundmålad, utöver honom så betar jag av gaunts och lite annat i renoveringsprojektet.

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Renoveringen fortsätter!

Parallellt med att måla upp den tredje Warriorn med Svärd o Venom Cannon så fixar jag till gamla modeller och enheter så att de matchar det jag målade upp under 2020.


Bild
Först ut en full enhet med 30 Termagants. Nya skal, alla vapen fixade så att de har samma röda nyans, lila detaljer och gult öga med svart pupill. Jag tror det fanns en 5-6 olika varianter på vapen innan. :D
Baser fixade, de allra äldsta hade ännu grå baskant som armén hade från början. Lite skavanker fixades också.


Bild
Toxicrenen tog rejält med tid. Jag gjorde ett försök att fixa till mer highlights och mer skuggor på huden, men färgerna uppför sig inte på samma sätt när de målas utanpå ett tjockt lager av 'ardcoat och skillnaden blev inte så stor som tänkt, så jag skippar nog den biten på resten av de stora modellerna även om de ser platta ut. De mindre modellerna gör jag absolut inte det på.
Hon fick även nya giftblåsor, nytt skal och en övergång av alla klor.


Bild
Denna trio Zoanthropes är från 2020, så de gjorde jag inget alls med.


Bild
Hive Fleet Hebenon 2020, 5e Januari 2021:
665 poäng, 35 modeller (2 Monster, 33 Infantry), totalt 69 wounds.

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

En full 9a med Warriors klar!
6st från 2020 tillfixade och 3 nya med Venom Cannons.


Bild

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Captains Corner

Inlägg av RUNE »

Härligt! Här får man säga att arbetet går framåt med full fart!
Solitt arbete som alltid. Tycker att den röda nyansen på vapnen fungerar bra, det lyfter fram vapnen.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:
10 jan 2021, 23:04
Härligt! Här får man säga att arbetet går framåt med full fart!
Solitt arbete som alltid. Tycker att den röda nyansen på vapnen fungerar bra, det lyfter fram vapnen.
Tack! :)

____________________________________


Jag hittade en bild från 2012 på den Zoanthrope jag precis fixat till, så jag tog en ny bild i samma vinkel.
Bättre ljussättning och bättre kamera ger såklart klarare färger - men skal, bas, klor och lite transportskador fixade!

Bild

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Mer gammalt tillfixat!


Bild
20 Termagants till med Fleshborers, nu är alla 50 av dem klara!


Bild
Ripper Swarmsen var klara sedan innan, bara en sista check innan de ställdes upp med armén


Bild
Warriorsen likandat, klara och nu uppställda även de.


Bild
Detta tar min "nya" renoverade armé till 1089 poäng.
70 modeller (2 monster, 62 infantry, 6 swarms), totalt 134 wounds.

Projekt Totalrenovering fortsätter!

_______________________________


Parallellt med renoveringen så målar jag upp en ruin, här med en mer artistisk bild då bottenplan är klart.


Bild

We have given the horror a name to salve our fears; we call it the Tyranid race, but if is aware of us at all it must know us only as Prey.
- Inquisitor Czevak

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Captains Corner

Inlägg av RUNE »

Jösses vilket monsterprojekt! (Kort paus för hysteriska skratt efter ordvitsen).

Men det verkar gå stadigt framåt också. Mina minnen från att måla om mina Tyranider var att det inte var så jobbigt som jag hade föreställt mig från början. Man slipper ju trots allt byggandet och ska vi säga grundmålningen? Oavsett vilket så var det en mycket trevlig känsla att renovera något som jag nästan var beredd att sälja av för jag inte var nöjd med färgschemat.

Keep up the good work.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:
22 jan 2021, 22:34
Jösses vilket monsterprojekt! (Kort paus för hysteriska skratt efter ordvitsen).
:lol: :lol: :lol:
The Pappahumor is strong with you!

RUNE skrev:
22 jan 2021, 22:34
...Mina minnen från att måla om mina Tyranider var att det inte var så jobbigt som jag hade föreställt mig från början. Man slipper ju trots allt byggandet och ska vi säga grundmålningen? ...
Jag håller med dig!
Det går snabbare än tänkt, iaf med gaunts. Toxicrenen tog väldigt lång tid, där var det en helt annan nyans på huden som jag försökte justera med några mindre lyckade försök.
Just nu gnuggar jag på en Trygon. Det går bättre!

_______________________________________________


Jag fortsätter att måla om mina Tyranider så att alla matchar varandra och armén ser mer enhetlig ut!


Bild
Just nu på målarbordet: En Trygon.
Överkroppens skal är 2013, underkroppens 2021. Huden håller jag på med på hela, men underkroppens hud är klar och 'ardcoatad.


Nymålat eller ommålat, det är grönt och organiskt hur som.
För lite variation så köpte jag en liten startlåda med 3 Space Marines. Snapfit och monopose, men det gör inget.
Ultramarines, vilket jag inte ville måla, så axlarnas ikoner fick jag fila bort och ersätta med lite egenmålat.


Bild


Bild


Bild

_________________________________


Blood Angeln blev ett skönt sidospår, nu är jag laddad för att fixa till fler Tyranider!

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Captains Corner

Inlägg av RUNE »

Ja, omväxling förnöjer. Det är två saker som har testat mitt tålamod och mentala hälsa när det kommer till målandet.
Att måla 80 gaunts respektive 90 boyz. Men genom att inte sträckmåla samma enhet kan man göra det mer uthärdligt.
Med fyra arméer som jag stundtals försökt hålla åtminstone hjälpligt i metat så har jag behövt ligga på i målandet. Det är lite synd för jag känner jag saknar mys-målningen så att säga.

Är det händelsevis contrastfärg du målat figuren med?
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:
02 feb 2021, 21:53
Med fyra arméer som jag stundtals försökt hålla åtminstone hjälpligt i metat så har jag behövt ligga på i målandet. Det är lite synd för jag känner jag saknar mys-målningen så att säga.

Är det händelsevis contrastfärg du målat figuren med?
Det är ju grejen... att finna balansen mellan att vara produktiv och att samtidigt mysmåla! :wub:
Jag vill inte komma hem från jobbet bara för att stämpla in på målarfabriken med en kvot att fylla, men jag vill inte heller slömåla så att jag aldrig får saker klara. You must bring balance to the Force.

Mestadels contrast på Blood Angel snubben ja. Washar, glazar och kontrast. Ville prova och hade roligt. :)

_________________________________________________


Klar med renoveringen av min Trygon!


Bild


Bild


Bild


Bild


Jag hittade en bild på honom, från 2013, men ljussättning, skärpa och kvalitet på kameran då gör inte jämförelsen riktigt rättvis.
Hur som: Helt nytt skal. Huden både highlightad och skuggad, med mer gult i det gröna för en klarare färg. Nya ögon. Målat tandköttet och inuti munnen. Lite fler grästuvor samt lite högt gräs på basen. Tungan fixad. Små skavanker lagade. Lite slem mellan tänderna.
Klorna minns jag inte vilka färger jag använde, så de har jag inte rört. De hade lite fläckar på vissa ställen men om jag inte kunde blanda fram exakt rätt färg till att täcka över så fick fläckarna vara kvar.

Bild


_________________________________________________


Nu blir det renovering av 10 Gargoyles!

Skriv svar