Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Captains Corner

Inlägg av Röde »

All heder åt dig som fortfarande orkar posta här på forumet.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Röde skrev:
08 feb 2021, 07:33
All heder åt dig som fortfarande orkar posta här på forumet.
Tack! :wub:

Det är ju så många sköna människor här som jag inte har kontakt med på andra ställen, och så många sköna trådar med flera års målar- och livshistoria.. Jag hoppas det här forumet inte dör ut!
.. så jag gör vad jag kan för att hålla lågan vid liv! :)

___________________________________


Trygon som sagt klar, 30 Termagants med Devourers klara och 3 halvgamla Zoanthropes klara!


Bild


Bild


Det tar min "nya" arme till över 100 modeller!


Bild
104 modeller, 1654 poäng.
185 wounds fördelade på 3 Monster, 95 Infantry och 6 Swarms

Trygon Prime
Toxicrene
Dimachaeron
Termagants x 80 (30+30+20)
Warriors x 9
Zoantropes x 6 (3+3)
Ripper Swarms x 6 (3+3)

_________________________________


Oklart vilka Tyranider som står på tur för ommålning efter Gargoylesen som strax är klara, spikat är däremot ett litet sidoprojekt med några demoner!

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Captains Corner

Inlägg av RUNE »

Härligt att se att arbetet fortskrider. :wub:

Tror bestämt att du har tonat klorna lite ljusare på de större monstren? De "poppar" i alla fall skönt på gruppfotot.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:
15 feb 2021, 11:32
Härligt att se att arbetet fortskrider. :wub:

Tror bestämt att du har tonat klorna lite ljusare på de större monstren? De "poppar" i alla fall skönt på gruppfotot.
Tack! :)
Det är korrekt, klorna poppar rejält på de större! På de större modeller som jag målade för c:a 10 år sedan så går klorna mer i rosa-till-vitt än de nyare modellernas lila-till-rosa, vilket blev väldigt tydligt när jag fixade till Trygonen.
Jag kunde knappt göra något med klorna, jag minns inte vilka färger jag använde,, :lol:
De var fina som de var sett till målning, men lite färgstänk och skador hade fläckat ner dem och behövde täckas över.
Vettetusan hur jag gjorde när jag målade dem, jag hittade inte exakt samma nyans nu.... :roll:

__________________________________________


Gargoylesen också klara nu!
Jag har bara 10, men de brukar tillhöra mina MVP när de är med och lirar.
Ingen skjuter på dem när det finns saftigare mål, och plötsligt så har denna 70 poängs enhet håvat in ett helt gäng Victory Points. :D


Bild


Just nu ligger min allra första Hive Tyrant på målarbordet, nytt skal och tillpiffad hud väntar!

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Captains Corner

Inlägg av RUNE »

Nej, det här med att bryta färger för att få sin egna nyans är väldigt farligt. Numera så blandar jag en hel bytta bara för att kunna göra "touch ups" om det skulle krävas. Och som jag upptäckte när jag renoverade en gammal stridsvagnsmodell så kan färger bli solblekta. Trots exakt samma (ny färgburk) färg så blev det alltså nyansskillnader. Högst irriterande.

Gargoyles är helt klart underskattade. Men samtidigt vet jag att man möter en hyggligt vass motståndare som ser till att skjuta på de så fort de får möjligheten. De är ju ganska bräckliga trots allt.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:
26 feb 2021, 09:58
Gargoyles är helt klart underskattade. Men samtidigt vet jag att man möter en hyggligt vass motståndare som ser till att skjuta på de så fort de får möjligheten. De är ju ganska bräckliga trots allt.
Himla bra att jag bara spelar matcher med Chippa, dippa o dricka -känsla då! :lol:
De överlever alltid.... :mrgreen:

_________________________________


Hive Tyrant också renoverad nu, och ett gäng Hormagaunts!


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Det går framåt med min "nya" armé!

Hive Fleet Hebenon, 2021.03.02:
148 modeller, 2424 poäng.
4 Monster, 138 Infantry och 6 Swarms


HQ
Hive Tyrant
Broodlord
Neurothropes x 2

Elite
Zoantropes x 6 (3+3)

Troops
Termagants x 80 (30+30+20)
Hormagaunts x 30
Warriors x 9
Ripper Swarms x 6

Fast Attack
Dimachaeron
Gargoyles x 10

Heavy Support
Trygon Prime
Toxicrene


Bild


Bild


Bild


Bild

____________________________

20 Genestealers och en Tyrannofex är på målarbordet just nu.
Dessa, plus något mer, borde bli klart under Mars - inte långt kvar till 3000 poäng! :)

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Captains Corner

Inlägg av RUNE »

Must... resist... urge... to... yell... STARSHIP TROOPERS!!!

Ser bra ut, så klart. Men den enhetliga look:en får ju det hela att ta ett steg upp på skalan. :wub:

Fan, man skulle kanske måla om sina tyranider? :D
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:
15 mar 2021, 20:53
Must... resist... urge... to... yell... STARSHIP TROOPERS!!!
Filmen som blir bättre ju äldre den blir! :wub: :D
Tack!
_________________


De 20 senast målade Genestealersen gick ganska snabbt att fixa till, så nu är en full enhet Stealers också redo!


Bild


Näst på tur står en Tyrannofex, merparten av den är fixad, den är ett omfattande projekt!

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Captains Corner

Inlägg av RUNE »

Trevliga Genesteelers! Ser att de är lite varierade i hudtonerna, är det avsiktligt?
(Det är en rätt vanlig metod inom modellbyggarsfären för enfärgade fordon att måla ytan i flera olika och subtila nyanser)

Själv har man tolv Genesteelers som ligger i en oglamorös plastpåse som väntar på renovering. Men dit har man inte kommit än.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Skriv svar