Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Serpent »

Variant tre (edgehighlights) ser fortfarande bättre ut (dvs bättre målad). Den nya ser lite för rörig ut. Jag undrar hur det skulle se ut i en hord, och hur de stora kritterna skulle ta sig ut i det.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Cavonius
Inlägg: 97
Blev medlem: 01 jul 2011, 13:32

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Cavonius »

Variant två kommer absolut se bäst ut i det stora hela... :)

Användarvisningsbild
Styranimon
Inlägg: 745
Blev medlem: 10 jan 2011, 17:39

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Styranimon »

Jag gillar ju 4:e varianten, ser realistiskt ut, men annars är den 3:e också nice :)
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

katzenjammer
Inlägg: 716
Blev medlem: 03 apr 2012, 22:24

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av katzenjammer »

Variant 2, helt klart.

Jag gillar inte idén med de skurna texturerna på skalen, då hamnar man plötsligt på en annan nivå på detaljer på figurerna. Så att resten av figuren är cartoony och skalet ska se realistiskt ut. Funkar inte så bra tycker jag.
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
kelaino
Inlägg: 749
Blev medlem: 10 nov 2008, 09:44
Ort: Uppsala

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av kelaino »

Jag tror på trean, framförallt tycker jag att ravenern blev riktigt cool.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Kaptenen »

Serpent skrev:Variant tre (edgehighlights) ser fortfarande bättre ut (dvs bättre målad). Den nya ser lite för rörig ut. Jag undrar hur det skulle se ut i en hord, och hur de stora kritterna skulle ta sig ut i det.
Cavonius skrev:Variant två kommer absolut se bäst ut i det stora hela... :)
Styranimon skrev:Jag gillar ju 4:e varianten, ser realistiskt ut, men annars är den 3:e också nice :)
katzenjammer skrev:Variant 2, helt klart.

Jag gillar inte idén med de skurna texturerna på skalen, då hamnar man plötsligt på en annan nivå på detaljer på figurerna. Så att resten av figuren är cartoony och skalet ska se realistiskt ut. Funkar inte så bra tycker jag.
Många bra poänger, tack!
Det ger mig mycket att tänka på!
¤ Det är en sabla massa nuvarande och framtida modeller som ska fixas till, måste vara en effektiv teknik.
¤ Det är väldigt olika storlekar på modellerna (Från Ripper till Harridan), vill ha en hyfsat enhetlig stil som fungerar i olika storlekar.
¤ Det är för att spela jag målar gaunts, för detaljerat måleri som bara syns på 10cm håll är att ta det ett steg för långt.

Jag gillar det realistiska repade skalet för hur det ser ut, men jag håller med om att resten blir cartoony även på de modeller som är mer välmålade än dessa testgaunts.
Vidare så tror jag tyvärr inte att det kommer att synas alls att det är gjort så på table-top-avstånd.

På det avståndet så känns edge highlights bäst, eller en combo av repat och edge HL som de två högra gauntsen på bilden.
Det finns inget sätt som alla är nöjda med, med det behövs inte heller, det är ju jag som ska vara nöjd med min armé. :D

Nu kör jag på det här, annars kommer jag aldrig upp i 4000p.
IMG_4932b.jpg
IMG_4932b.jpg (99.96 KiB) Visad 10335 gånger
(Vilket gör att bilden ovan är den armé jag har helt färdigmålad.. 35p Ravener + 3x5p Termagants = 50p färdigt!)

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Kaptenen »

Bra kväll, Hive Fleet Hebenon är på gång igen!
Känns bra med skalen nu när de är målade på ett annat sätt, de har mer liv, jag tycker helhetsintrycket fick sig ett lyft i och med det!

Har betat av några fler Termagants och fixat klart en ny Zoanthrope.
Bild

På Zoanthropes har jag valt att göra olika färg på hjärnorna för att hålla reda på dem.
Min plan är ett gäng markers målade i hjärnornas färger som jag ser lägger på deras spells så att det inte blir några missförsstånd.
(En dag ska jag prova en armé med 9 Zoanthropes! :D )

Zoanthropes, nya och gamla
Bild

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

4000p Tyranids

Inlägg av Ismeno »

Nice!

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Kaptenen »

Tack!

Liten uppdatering från igår - har chippat skalen på de med omgjorda skal för att få lite mer sliten look och krigskänsla.
Zoanthropen som har större ytor att måla på har dessutom fått några sabelhugg på huvudet.
Bild

katzenjammer
Inlägg: 716
Blev medlem: 03 apr 2012, 22:24

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av katzenjammer »

Ser jättebra ut. Är det bara målat eller har du karvat också?
Flesh is a design fault

Skriv svar