Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Kaptenen »

@Dark Messiah - Tack!

@ Frigobben - Tack! Det är bara 2 olika nyanser. Först en med en mix av rosa/lila som täcker hela höjden/sänkan på vingarna och sedan några puffar med bara rosa för att highlighta första lagret.
Enkelt att göra, men oerhört effektfullt och gör att modellen plötsligt ser flera snäpp bättre målad ut! :D

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

4000p Tyranids

Inlägg av Ismeno »

Nice! Snyggt jobbat med airbrushen. Väldigt effektfullt, ska bli kul att se det hela färdigt.

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Kaptenen »

Tack Ismeno!

Helt klar med min Hive Tyrant nu
Bild

Har en Zoanthrope som ligger och väntar, sen tror jag det blir en box hormagaunts.
Måste även samla ihop armén och räkna ihop vad jag ligger på så att jag vet hur långt jag har till 4000p.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

4000p Tyranids

Inlägg av Ismeno »

Ser riktigt bra ut!

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Kaptenen »

Målet är att nå 4000p Tyranids under 2013.

2012 stänger jag på 2659p - där bara helt färdigmålat räknas såklart.
Skulle nog kunna pimpa upp det till 3000p med löjligt många uppgraderingar, men så kan jag inte räkna.
Hormagaunts har toxin sacs, liksom några få andra som jag brukar spela med det - Tervigonen har glands, sacs och sin FNP-spell, som hon alltid har när hon spelas.
Resten är WYSIWYG när jag räknar.

Den standard vi kör i vår spelgrupp är 1750p. Jag vill ha en armé hemma i hyllan så att jag kan bygga listor där jag dels kan släppa lös en rejäl horde med 100st Hormagaunts (har 28st idag) men även bygga en PsychoNids armé med typ 10 psykers.
Behöver därmed bla minst 1 Tervigon till, 1 Swarmlord & Tyrant guard, massa Hormagaunts, massa Termagaunts (för spawning) och nog även några Gargoyles för det har jag inga.
Min belöning när jag når 4000p kommer att bli en Hierodule från Forge World, vet dock inte om jag vill ha shooty eller fighty versionen ännu.

Den enda omålade modellen jag äger är en Zoanthrope, efter den vet jag inte vad jag ska köpa ännu, får se vad lokala butiken har hemma av de sakerna jag vill ha.
Jag vill även fortsätta att hålla mig diciplinerad och inte köpa nytt när jag fortfarande har omålat hemma, att ha en massa omålat hemma gör mig bara trött och omotiverad.
Måla en box - sen köpa nytt. :mrgreen:

Min armé just nu - 2659p
IMG_4893abcX.jpg
(908.81 KiB) Nerladdad 375 gånger

Användarvisningsbild
Styranimon
Inlägg: 745
Blev medlem: 10 jan 2011, 17:39

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Styranimon »

Schyst bildkollage! :)
De ser äckliga ut..
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Kaptenen »

Tack! :D

adde_z
Inlägg: 246
Blev medlem: 07 feb 2011, 20:23
Ort: Uppsala

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av adde_z »

En squad Terminators så blir det ju lekstuga sen ;)

Vingarna på den där flygande saken ser riktigt bra ut, självklart ser hela horden cool ut när allt är målat enhetligt men vingarna sticker liksom ut. (in a god way)

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Kaptenen »

adde_z skrev:En squad Terminators så blir det ju lekstuga sen ;)

Vingarna på den där flygande saken ser riktigt bra ut, självklart ser hela horden cool ut när allt är målat enhetligt men vingarna sticker liksom ut. (in a god way)
Det är positivt, det är min senast målade modell och den första jag använt airbrush på - att den sticker ut tyder ju på en målarutveckling åt rätt håll! Tack! :)

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Kaptenen »

Nästa modell påbörjad, en Zoanthrope.
Det är en lite svår modell när det gäller variation, funderar lite på hur jag ska skilja dem åt då jag tänkt skaffa flera stycken.
Just nu lutar det åt att ha olika färger på själva hjärnan, och sen en marker i samma färg att lägga på dess spells så inget kan bli fel.
Undrar hur det skulle fungera med 3x3=9 Zoanthropes som går bananas med psychic powers?

Zoanthrope, 2:a januari 2013.
IMG_4910b.jpg
IMG_4910b.jpg (87.95 KiB) Visad 9846 gånger
När den är klar så är jag på 2659+60=2719p

Skriv svar