Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

axxassin skrev:Sedan får det ta den tid det tar. Jag har hur som helst så lite tillfällen att spela på så jag kan kosta på mig att måla i en avkopplande takt.
Hear Hear!

_____________________


Femte gubben av de åtta blir Ikonbäraren.
Berzerker-kittet är ganska gammalt och det finns inte ens en ikon på det, så man får skapa ikonerna själv.
Icon of Wrath är dessutom den enda de kan ta, så det bör vara något argt.
På första enheten blev det en målad demonisk skalle på en stor banner, nu tänkte jag något elakare.. :twisted: :twisted: :twisted:


Bild
Chaos-stjärnan skissad på rutat papper och sedan limstiftat på en tunn plåt.
Vi fick något godis i julas i en plåtask, som sedan bara har stått på en hylla. Plåten är tjock nog att vara hyfsat hållbar, men tunn nog att klippa med en bra sax!


Bild
Ta-Daaa!


Bild
Broder Titus från serien med hemliga space marine hjältar hade nog hoppats på något annat


Bild
Jag plockade armarna och huvudet ur bitz-boxen. Nu ska green stuffet härda, sen ska det dit kedjor som håller fast honom.
Framöver blir han buren in i strid på ryggen av en Berzerker.
Plåtstjärnan har jag först primat och sedan i två omgångar stipplat med en tjock akrylfärg.

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Captains Corner

Inlägg av RUNE »

Den "FAME-Split:en" är en plåga i sig själv. :lol: Stackars Space Marine. Ser ut att kunna bli en episk ikon-bärare av den där. :)
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:Den "FAME-Split:en" är en plåga i sig själv. :lol: Stackars Space Marine. Ser ut att kunna bli en episk ikon-bärare av den där. :)
:lol: :lol: :lol:
And they shall know no fear but the fear of pain from a stretched groin

Jag hoppas det, Ultramarines är ju ett ikoniskt chapter... Hö hö hö
__________________

You do not fear death, you say?
Not only are you a substandard fighter, but also an inadequate liar.
You see, brother, you reek with fear.
But, as much as it would amuse me, death is not part of your journey with me. It's so.. permanent.
No no no, dear brother.. You are going to feel more alive than you ever have!
Khorne has granted me the strength needed, when you wake up you will see what I see, fight what I fight.. wherever I go, there you will be.
Brother, your cry will frighten our enemies!
It was unchallenging to make you fear death, now I will make you fear life, fear to even open your eyes.
That, my brother, is what I have in store for you.

- Angbad the Icon bearer


Bild


Bild


Bild


_______________________

Med denna Icon of Wrath på en Berzerker med Chainsword och Chainaxe så fick jag 27 poäng till och har nu totalt 590 poäng World Eaters klara! :mrgreen:
Senast redigerad av 1 Kaptenen, redigerad totalt 25 gånger.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Captains Corner

Inlägg av Röde »

De där ögonen säger inte, and they shall know no fear. Han missade morale helt klart, re-roll och allt!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Captains Corner

Inlägg av Grudge »

Hahaha, väldigt cool! Känns härligt retro och over the top, precis som kaos ska vara. Snyggt!

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Röde skrev:De där ögonen säger inte, and they shall know no fear. Han missade morale helt klart, re-roll och allt!
Han har blivit komplett, han vet nu vad rädsla är. :mrgreen:
Grudge skrev:Hahaha, väldigt cool! Känns härligt retro och over the top, precis som kaos ska vara. Snyggt!
Tack! Precis, Chaos och World Eaters ska inte vara lite galna! :D

____________________


Samlingsbild på mina Zerkers så här långt, med close ups!


Bild


Bild


Bild


Bild

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Captains Corner

Inlägg av RUNE »

Härligt! Vilket gäng. Ser ut som om du tagit en "Ingmar Bergman målarkurs" för att kunna få till ångesten i ögonen på Space Marinen. :D
Kan inte låta bli att undra hur du gjort basen på Space Marine standaren... Blir inte den väldigt vippig?
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Captains Corner

Inlägg av Nurgle »

Uj, här har det hänt en hel del också! Khorne minsann?

RIktigt häftigt att se hur dina målaralster utvecklats över tid. Älskar hela gänget mer Khornisar! För att inte tala om bannern, den var verkligen helt sinnesrubbat coolt gjort.

Wub wub!

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:Härligt! Vilket gäng. Ser ut som om du tagit en "Ingmar Bergman målarkurs" för att kunna få till ångesten i ögonen på Space Marinen. :D
Kan inte låta bli att undra hur du gjort basen på Space Marine standaren... Blir inte den väldigt vippig?
:D
Yes! Det är därför jag bor på Gotland, för att kunna åka över till Fårö och Bergmancentret för att lära mig allt om ångest! :mrgreen:
Basen har en gammal 5-öring under sig så han står stabilt, standardet väger inte så mycket, bara plast, tunn kedja och väldigt tunn plåt!
Nurgle skrev:Uj, här har det hänt en hel del också! Khorne minsann?

RIktigt häftigt att se hur dina målaralster utvecklats över tid. Älskar hela gänget mer Khornisar! För att inte tala om bannern, den var verkligen helt sinnesrubbat coolt gjort.

Wub wub!
Tack! :D
Jajemen... Blood Angels har alltid varit mina favoriter, röd är min favoritfärg, jag har alltid velat doppa tårna i chaosvattnet.... och nu var läget rätt och då blev valet lätt! Blood for the Blood God!
_________________________


Numero 14 klar!
Ännu en arg man som inte längre accepterar höjda elräkningar, telefonkö hos försäkringskassan eller hundägare som inte plockar upp skiten.


Bild


Bild


Bild


På tal om Blood Angels.. Jag hade en gång en tanke om att göra en hel armé med bara Death Company.
Det blev bara en enda modell, så en ganska liten armé.. :lol:
Men han passar bra ihop med mina Khornegrabbar i superhjälte vs superskurk poser!


Bild

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Captains Corner

Inlägg av RUNE »

Blev en väldigt bra pose på nr 14 måste jag säga. Den fullkomligen skriker: "Kom hit så får jag prata med dig!!" :D
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Skriv svar