New year, new army. Dax att måla Slaanesh.

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Jonas
Inlägg: 222
Blev medlem: 24 sep 2012, 02:14

Re: Airbrushing is the way to go: Necrons

Inlägg av Jonas »

Ismeno skrev:Ser så jäkla bra ut!
Får man önska något kanske någon gul detalj för att knyta ihop gubbsen mer med fordonen?

Njae... Asså jag har funderat som en bäng på det där men det är så svårt att bestämma sig...
Men grund tanken var ju lite NMM... Så det gråa skulle ju vara typ silver och gult vara typ guld.. Men det gula ser inte så mycket ut som guld men det är endå den finare metallen, reserverad åt dom finare trupperna. Så det gula är inte tänkt att vara en bas färg på armén.. Så därför bestämde jag mig tillslut att "arbetsmyrorna" bara skulle vara gråa.

Jonas
Inlägg: 222
Blev medlem: 24 sep 2012, 02:14

Re: Airbrushing is the way to go: Necrons

Inlägg av Jonas »

Desertlord skrev:Toppensnyggt Jonas

Tack Frigge.. Hur gick det med dina GK? Har du målat klart dom?

Desertlord
Inlägg: 696
Blev medlem: 27 okt 2008, 20:06
Ort: Norrköping

Re: Airbrushing is the way to go: Necrons

Inlägg av Desertlord »

Jonas skrev:
Desertlord skrev:Toppensnyggt Jonas

Tack Frigge.. Hur gick det med dina GK? Har du målat klart dom?
Långsamt
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0

Jonas
Inlägg: 222
Blev medlem: 24 sep 2012, 02:14

Re: Airbrushing is the way to go: Necrons

Inlägg av Jonas »

Några karaktärer.
Bilagor
Lords o crypteks.jpg
Lords o crypteks.jpg (55.41 KiB) Visad 2268 gånger
Imotekh o Zahndrekh.jpg
Imotekh o Zahndrekh.jpg (96.57 KiB) Visad 2268 gånger
Crypteks.jpg
(70.95 KiB) Nerladdad 189 gånger

Tist
Inlägg: 294
Blev medlem: 06 jul 2010, 21:47

Re: Airbrushing is the way to go: Necrons

Inlägg av Tist »

Jonas, tror karaktärerna skulle vinna lite på att få lite skarpa highlights med pensel på kanterna av stavtopparna. Fast hela grejen är kanske att det bara ska vara airbrushat?
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Jonas
Inlägg: 222
Blev medlem: 24 sep 2012, 02:14

Re: Airbrushing is the way to go: Necrons

Inlägg av Jonas »

Tist skrev:Jonas, tror karaktärerna skulle vinna lite på att få lite skarpa highlights med pensel på kanterna av stavtopparna. Fast hela grejen är kanske att det bara ska vara airbrushat?

Precis.. Jag vill inte blanda in för mycket penselmålning. Sen så blir det så att målar jag lite här så måste jag måla lite där också. Sen så springer det iväg och tar för mycket tid. Det finns ett svart får i armén dock, och det är mina flayed ones. Dom var jag tvungen att måla köttet på med penseln. Det gick inte att airbrusha.

JayNil
Inlägg: 107
Blev medlem: 10 nov 2012, 00:48

Re: Airbrushing is the way to go: Necrons

Inlägg av JayNil »

Jag är nyfiken; är det av tidsskäl du använder en, för ändamålet, "undermålig" teknik eller vill du bli en bättre airbrush-sprutare eller vad är syftet med att sky penseln som pesten? :)

Jonas
Inlägg: 222
Blev medlem: 24 sep 2012, 02:14

Re: Airbrushing is the way to go: Necrons

Inlägg av Jonas »

JayNil skrev:Jag är nyfiken; är det av tidsskäl du använder en, för ändamålet, "undermålig" teknik eller vill du bli en bättre airbrush-sprutare eller vad är syftet med att sky penseln som pesten? :)

Den största anledningen är nog tid skulle jag säga. Jag har så svårt att bli klar med målningen för att jag är för kräsen. Så jag slog näven i bordet och bestämde mig för att dom här ska minsann få bli som dom blir. Och fort går det.

Men det finns många fler anledningar. Bl.a som du nämner att jag vill bli en bra airbrush-sprutare. Håller även på med en tavla som jag kanske vågar visa upp när den är klar.

En annan anledning är för att jag kan (såklart) Visst vore det coolt med en helt airbrushad armé? Det är ju en grej i sej ;)

Och sen så är det väldigt kul att airbrusha. Sa jag att det går fort också?

Tist
Inlägg: 294
Blev medlem: 06 jul 2010, 21:47

Re: Airbrushing is the way to go: Necrons

Inlägg av Tist »

Du får gå över allt sen igen med pensel sen när det är klart. :p
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Mattias H
Inlägg: 235
Blev medlem: 08 jun 2009, 21:20

Re: Airbrushing is the way to go: Necrons

Inlägg av Mattias H »

Resultatet blir ju väldigt bra.

Visst kan de få ytterligare en liten edge om du skulle vilja men alla du spelar mot kommer ju att tycka att de spelar mot en jäkligt snygg armé.

Vad tror du om att ge dem en varnish med lite lite glans i?

Skriv svar