Restriktioner på bilagor

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Restriktioner på bilagor

Inlägg av Katarsis »

Då jag har insett att forumet håller på att fyllas av bilagor och vårt utrymme på webhotellet är begränsat så testar jag att införa en begränsning på bilagor. Så från och med nu så bör man inte ladda upp bilder via forumets bilage-funktion utan istället gå via en tredje part t.ex. photobucket.com och infoga dem i forumet via en [IMG]-tag. Har någon svårigheter med det så hojta bara till så skriver jag ihop en tutorial.

Jag skulle kunna ställa in så att det är omöjligt att bifoga bilder men under en testperiod så tycker jag att det räcker med att bara säga åt folk att inte göra det.

/Admin-Mattias

Edit: Använd en [Image]-tagg istället så anpassar sig bilderna bättre till forumet.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Restriktioner på bilagor

Inlägg av Röde »

Antar att funktionen "hotlink för forum" från ex. postimage är ok?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Restriktioner på bilagor

Inlägg av Katarsis »

Precis, allt som inte läggs upp på Svenska40ks server, utan endast länkas hit, är helt okej.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
John_F
Inlägg: 1022
Blev medlem: 04 maj 2012, 08:29

Re: Restriktioner på bilagor

Inlägg av John_F »

Finns det nån möjlighet att göra undantag om man använder tapatalk? Jag har ingen riktigt dator utan använder främst min telefon, där tapatalk har en fotofunktion som jag kan ta bilder på t.ex. Figurer som jag har målat.

Att ta en bild från en telefon, ladda upp den till photobucket, kopiera en url, klistra in url i rätt format på forumet är helt enkelt ett sjukt jobbigt projekt om man använder en telefon :/

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Restriktioner på bilagor

Inlägg av Katarsis »

@John_F: Har du testat Photobucket-appen? Bara att leta dig fram till bilden du tagit, klicka på "dela" eller vad funktionen nu heter i din telefon, bilden laddas upp till Photobucket, gå in i appen och klicka på IMG-taggen. Jag tycker rent generellt att undantag är av ondo då problemet med vårt begränsade utrymme kvarstår. Kanske att man skulle ha en gräns på hur stor en bild är men det är ju antagligen lika jobbigt att ändra bildstorleken som att ladda upp bilden via t.ex. Photobucket.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Restriktioner på bilagor

Inlägg av Jocke Rapp »

Använda photobucketappen är väldigt smidigt på en iPhone t.ex.
Ett annat alternativ om man har Tapatalk är att man kan välja att ladda upp bilden på deras server istället, också mycket smidigt.

Stefan-RT
Inlägg: 427
Blev medlem: 04 nov 2009, 10:44

Re: Restriktioner på bilagor

Inlägg av Stefan-RT »

Tycker inte några undantag skall göras för vissa individer, för vart drar man gränsen?
Om jag sitter och masturberar och laddar upp bilder samtidigt, kan ni göra undantag då? eftersom det är knepigare att först ladda upp till Photobucket och sedan länka med en hand..

Användarvisningsbild
John_F
Inlägg: 1022
Blev medlem: 04 maj 2012, 08:29

Re: Restriktioner på bilagor

Inlägg av John_F »

Stefan-RT skrev:Tycker inte några undantag skall göras för vissa individer, för vart drar man gränsen?
Om jag sitter och masturberar och laddar upp bilder samtidigt, kan ni göra undantag då? eftersom det är knepigare att först ladda upp till Photobucket och sedan länka med en hand..

Hahah, men kom igen. Jag frågade bara. Tack för tipsen gubbar..

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Restriktioner på bilagor

Inlägg av Ismeno »

Men jag fattar inte......
När jag försöker ladda upp en bild går det enligt PB-appen till antingen Facebook eller Twitter, inget annat alternativ. Hur göra?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Restriktioner på bilagor

Inlägg av Katarsis »

Ismeno skrev:Men jag fattar inte......
När jag försöker ladda upp en bild går det enligt PB-appen till antingen Facebook eller Twitter, inget annat alternativ. Hur göra?
Android: Gå in på bilden i appen, klicka på telefonens menyknapp, klicka på View Links och klicka på textfältet märkt IMG. Nu har du fått en kopierad länk till bilden som är anpassad för att läggas in i forum. Skriv sedan ditt inlägg och klistra in IMG-länken där i inlägget du vill ha bilden.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar